Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль»:
Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:
Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.
Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні «Із-за гори вітер віє…».
Із-за гори вітер віє,
А в долині тихо,
Добре було на Вкраїні,
А тепера лихо.
Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках пісні «Віє вітер на долину»:
Ой привикла, мій братику,
Поміж ворогами,
Яку полі криниченька Поміж ворогами.
Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної думи «Хмельницький і Барабаш»:
Нащо нам королевські листи читати?
Нащо нам, козакам, козацькі порядки давати?
Нащо нам за віру християнську Достойно-праведно стояти?
Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:
«А в головах ворон кряче,
в ніженьках коник плаче…»
Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:
«Біжи, коню, дорогою
Степовою, широкою…»
Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:
«Засідаєм при дорозі
Ждать подорожнього»
Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:
«Повернувся я з Сибіру,
Та не маю долі,
Хоч, здається, не в кайданах,
А все ж не на волі»
У рядках «Слова о полку Ігоревім»:
О, стогнати руській землі,
Спом’янувши давнішню годину і давніх князів! —
використано художньо-виражальний засіб:
Укажіть троп, використаний в описі природи (епізод «Слова о полку Ігоревім» після поразки війська князя Ігоря):
«Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося»:
Укажіть, яка синтаксична фігура є переважною у фрагменті твору Т. Шевченка «Плач Ярославни»:
Святий, огненний господине!
Спалив ecu луги, степи.
Спалив і князя, і дружину.
Спали мене на самоті! —
Укажіть назву стилістичного прийому, застосованого І. Вишенським у рядках «Послання до єпископів»:
«Єпископи в достатках буржуазних…, а сироти… голодні, і спрага їх мучить»
Який художньо-виражальний засіб ужито в характеристиці Марусі «веселенька, як весіння зіронька»?
У рядках
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди. Цілуй їй очі.
Кохана спить...
провідним художнім засобом є
У рядках
Йде весна
Запашна,
Квітами-перлами
Закосичена
провідним художнім засобом є
У рядках
Кленусь тобі, веселий світе,
Кленусь тобі, моє дитя.
Що буду жити, поки жити
Мені дозволить дух життя!
провідним художнім засобом є
У рядках
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
лиш приходить подібне кохання…
провідним художнім засобом є
В уривку
Тріщить, лящить, мов щелепа, корчма,
й ліщина галуззю стає сторчма.
Це бродить вітер, шуму перший родич...
провідним художнім засобом є
В уривку
О земле втрачена, явися
бодай у зболеному сні,
і лазурово простелися,
і душу порятуй мені
провідним художнім засобом є
В уривку
Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
провідним художнім засобом є
У рядках поезії Андрія Малишка
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...
ужито
В уривку «За царського режиму, як свідчать дореволюційні рибалки-письменники, сом важив до чотирьохсот кілограмів, ковтав собак і ведмедів. Можливо, що з розвитком рибальства сом важитиме тонну і ковтатиме симентальських бугаїв і невеличкі буксирні пароплави» основним художнім засобом є
У рядку
Любові усміх квітне раз – ще й тлінно
основним художнім засобом є
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома