11 кл

Додано: 1 травня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 375 разів
23 запитання
Запитання 1

Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль»:

Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:

Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.


варіанти відповідей

порівняння

 метафора

антитеза

 гіпербола

алегорія

Запитання 2

Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні «Із-за гори вітер віє…».

Із-за гори вітер віє,

А в долині тихо,

Добре було на Вкраїні,

А тепера лихо.


варіанти відповідей

 риторичне звертання

антитеза

анафора

порівняння

оксиморон

Запитання 3

Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках пісні «Віє вітер на долину»:

Ой привикла, мій братику,

Поміж ворогами,

Яку полі криниченька Поміж ворогами.


варіанти відповідей

порівняння

 гіпербола

епітет

метафора

оксиморон

Запитання 4

Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної думи «Хмельницький і Барабаш»:

Нащо нам королевські листи читати?

Нащо нам, козакам, козацькі порядки давати?

Нащо нам за віру християнську Достойно-праведно стояти?


варіанти відповідей

антитеза

риторичне запитання

епіфора

риторичне звертання

Паралелізм

Запитання 5

Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:

«А в головах ворон кряче,

в ніженьках коник плаче…»

варіанти відповідей

анафора

антитеза

тавтологія

риторичне звертання

Запитання 6

 Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:

«Біжи, коню, дорогою

Степовою, широкою…»

варіанти відповідей

анафора

антитеза

тавтологія

риторичне звертання

Запитання 7

Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:

«Засідаєм при дорозі

Ждать подорожнього»

варіанти відповідей

тавтологія

риторичне звертання

антитеза

анафора

Запитання 8

Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами:

«Повернувся я з Сибіру,

Та не маю долі,

Хоч, здається, не в кайданах,

А все ж не на волі»

варіанти відповідей

 антитеза

 анафора

тавтологія

риторичне звертання

Запитання 9

У рядках «Слова о полку Ігоревім»:

О, стогнати руській землі,

Спом’янувши давнішню годину і давніх князів! —

використано художньо-виражальний засіб:

варіанти відповідей

гіперболу

порівняння

персоніфікація

синекдоха

Запитання 10

Укажіть троп, використаний в описі природи (епізод «Слова о полку Ігоревім» після поразки війська князя Ігоря):

«Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося»:


варіанти відповідей

порівняння

персоніфікація

 епітет

гіпербола

Запитання 11

Укажіть, яка синтаксична фігура є переважною у фрагменті твору Т. Шевченка «Плач Ярославни»:

Святий, огненний господине!

Спалив ecu луги, степи.

Спалив і князя, і дружину.

Спали мене на самоті! —


варіанти відповідей

анафора

Єпіфора

антитеза

інверсія

Запитання 12

 Укажіть назву стилістичного прийому, застосованого І. Вишенським у рядках «Послання до єпископів»:

«Єпископи в достатках буржуазних…, а сироти… голодні, і спрага їх мучить»


варіанти відповідей

анафора

антитеза

інверсія

тавтологія

епіфора

Запитання 13

Який художньо-виражальний засіб ужито в характеристиці Марусі «веселенька, як весіння зіронька»?


варіанти відповідей

антитеза

порівняння

метафора

оксюморон

Запитання 14

У рядках

Кохана спить, кохана спить,

Піди збуди. Цілуй їй очі.

Кохана спить...

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

оксиморон

тавтологія

антитеза

метафора

гіпербола

Запитання 15

У рядках

Йде весна

Запашна,

Квітами-перлами

Закосичена

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

паралелізм

анафора

оксиморон

порівняння

персоніфікація

Запитання 16

У рядках

Кленусь тобі, веселий світе,

Кленусь тобі, моє дитя.

Що буду жити, поки жити

Мені дозволить дух життя!

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

порівняння

антитеза

анафора

гіпербола

алегорія

Запитання 17

У рядках

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ

лиш приходить подібне кохання…

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

алегорія

анафора

гіпербола

порівняння

паралелізм

Запитання 18

В уривку

Тріщить, лящить, мов щелепа, корчма,

й ліщина галуззю стає сторчма.

Це бродить вітер, шуму перший родич...

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

алітерація

антитеза

анафора

паралелізм

тавтологія

Запитання 19

В уривку

О земле втрачена, явися

бодай у зболеному сні,

і лазурово простелися,

і душу порятуй мені

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

порівняння

риторичне питання

гіпербола

метафора

Запитання 20

В уривку

Чого являєшся мені

У сні?

Чого звертаєш ти до мене

Чудові очі ті ясні,

Сумні,

Немов криниці дно студене?

провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

епітет

паралелізм

антитеза

алегорія

персоніфікація

Запитання 21

У рядках поезії Андрія Малишка

І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,

І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...

ужито

варіанти відповідей

персоніфікацію

епітет

порівняння

паралелізм

гіперболу

Запитання 22

В уривку «За царського режиму, як свідчать дореволюційні рибалки-письменники, сом важив до чотирьохсот кілограмів, ковтав собак і ведмедів. Можливо, що з розвитком рибальства сом важитиме тонну і ковтатиме симентальських бугаїв і невеличкі буксирні пароплави» основним художнім засобом є

варіанти відповідей

алегорія

гіпербола

порівняння

персоніфікація

паралелізм

Запитання 23

У рядку

Любові усміх квітне раз – ще й тлінно

основним художнім засобом є

варіанти відповідей

метафора

порівняння

тавтологія

паралелізм

гіпербола

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест