11 кл. Просте речення. Пряма мова

Додано: 8 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 342 рази
12 запитань
Запитання 1

Визначити, до якого виду воно належить подане речення: Козацькому роду нема переводу (Народна творчість).                                                    

варіанти відповідей

Означено-особове речення

Неозначено-особове речення

Узагальнено-особове речення

Безособове речення

Запитання 2

Указати речення, де неправильно розставлено розділові знаки

варіанти відповідей

Він вийшов з дому, супроводжуваний спокійною, ласкавою, ніжною материнською усмішкою.

Мово ненина, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки, що засяяла так веселково, перелившись в пісенні рядки.

І золотої й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої.


Зрозуміло, цією теоремою Піфагор найбільше уславився серед математиків.

Запитання 3

Визначити речення, в якому інфінітив виконує роль обставини

варіанти відповідей

Його попросили помовчати.

Дідусь ліг перепочити перед дорогою.

Ідея потанцювати усім сподобалася.

Без діла жить – тільки небо коптить.

Запитання 4

Визначити речення, в якому є складений іменний присудок       

варіанти відповідей

Нічна задуха насичена була сильними пахощами татарського зілля.

А тим часом ворог і не думав дрімати.

Човен стукнувсь об берег.

Ще густіший морок виповняв глибокі чорториї.

Запитання 5

Визначити, до якого виду належить речення:

 Там усе правильно записано (В. Сосюра).                                              

варіанти відповідей

Двоскладне речення

Називне речення

Неозначено-особове речення

Безособове речення

Запитання 6

Тире між підметом і присудком обов’язково слід поставити в реченні

варіанти відповідей

Твої очі як зорі.

Мова не полова.

Я полководець миру і добра.

Лиш боротись значить жить!

Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Завжди! – просить хлопчина: Не тікай від мене, візьми мене із собою, перевези!» (Б. Лепкий) 

«Чого ж тебе понесло в поле? Чого?» допитувалась мати (С. Васильченко). 

Для цієї пори року існувало золоте правило, що опредметнилося в прислів’ї: «У хліба короткі ноги, - як утече, то не доженеш!» (В. Скуратівський) 

«Я цієї пісні ніколи не чув – сказав студентові Тарас. – Ви її всю знаєте?»

Запитання 8

Неправильно оформлено цитату у рядку 


варіанти відповідей

Хто б там що не говорив, а “дух, що тіло рве до бою, рве за поступ, щастя й волю” – найміцніший матеріал. (А.Мокренко.)


Марко впівголоса звертається до темних з місячними гніздами верб:

Один у другого питаєм:

Нащо нас мати привела?

Чи для добра? Чи то для зла?

Нащо живем? Чого бажаєм?


“Історія України – це нива в яругах, це вкрите бур”янами поле, яке не давали орати”, - написав Юрій Мушкетик в статті “Українці донині, нині, прісно і вовіки”.


Пригадалось, як одного разу всю конференцію розсмішив, видавши їм з “Енеїди”: “Зевес тоді лигав сивуху і оселедцем заїдав!” (О.Гончар.) 


Запитання 9

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Пізно, Володько сказала і додала тим самим легким смішком Ех ти,

сторож (І. Сенченко).

варіанти відповідей

 «П, - а , - П».

 «П, - а , - п».

«П! - а . - П».

 «П! – а: - П».

Запитання 10

Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі:

варіанти відповідей

– Що ти хочеш від життя?

    – Небагато. Просто жити, працювати, як усі…

    – Так от і працюй, хлопче, а не розкатуй по степу.

«Сідай за книжки. Зубри!» - «Мамо, епоха зубрінь минула».  – «Це щось нове, хлопче. Зубрити не хочеш. Може, і вчитися не хочеш?» –  «Вчитись хочу, але по-справжньому».

– Не святий і він! До всіх добрими не будеш. – Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найпростіше. – Правильно, нам пора про своє подумати.

– Доброго ранку! – каже Лукія, уповільнюючи крок.

– Доброго ранку, Лукіє.

– В область їду… Може, доручення буде яке?

Запитання 11

Виберіть рядок, у якому цитату записано правильно

варіанти відповідей

Спали мені на думку відомі рядки, в яких Павло Тичина закликав природу хлюпни нам, море, свіжі лави! О земле, велетнів роди!

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова…» – писав Панас Мирний.

В. Сухомлинський зазначав, що любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.

Уява поета малювала таку картину: «Летим. Дивлюся, аж світає, Край неба палає ,Соловейко в темнім гаї Сонце зустрічає» (Т. Шевченко).

Запитання 12

 Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

 Іван Франко, як відомо, знав чотирнадцять європейських мов.

Довженко-оповідач, здається мені, перевершував Довженка-художника.

Хлопець я молодий і, на думку багатьох дівчат, навіть, симпатичний.

Вже, сказати правду, і я немолода, але ж і дячиха красуня — нічого сказати!

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест