Правопис заперечних часток

Додано: 9 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 319 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:

варіанти відповідей

а) б, ані, і, в, на;

б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:

в) хіба, невже, лишень, справді, чи;

г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.

Запитання 2

Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:

варіанти відповідей

а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;

б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;

в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;

г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.

Запитання 3

Через дефіс пишуться зі словами частки:

варіанти відповідей

а)най, як-, що-;

б)бо, но, то, от, таки;

в)би (б), хай (нехай), же (ж).

г)аби, же, бо.

Запитання 4

Окремо пишуться

варіанти відповідей

а) частки аби, де, ані, чи, що, як із займенниками, прислівниками та іншими частинами мови

б) модальні частки бо, но, то, от, таки, якщо стоять безпосередньо після слова, до якого належать

в) усі частки

г) формотворчі, заперечні частки, частки, що складаються з двох слів

Запитання 5

Позначте рядок, у якому не з прикметниками пишеться окремо.


варіанти відповідей

 Без мистецтва життя було б холодним, не/затишним.


  Не/чутними кроками увійшли в село запашні присмерки.

.

  Крізь пелену туману проступали якісь не/виразні тіні.


  В лісі поночіє, але темрява не/густа, а прозора

Запитання 6

Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку


варіанти відповідей

не/покоїтися про сина

ще не/завершена праця

не/довга, але цікава лекція

не/крутити носом

досі не/прочитана книжка

Запитання 7

Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку

варіанти відповідей

не/сила терпіти

не/досконалий твір

не/застелене ліжко

не/довиконувати план

не/здужати задачу

Запитання 8

Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку


варіанти відповідей

плани не/здійснені; не/прогріта земля

не/заплетена, а розплетена коса; не/випитий сік

не/спростовані чутки; не/скопані ділянки

не/зважаючи на дощ; не/оголошені результати

не/порушене питання; не/знайдені скарби

Запитання 9

У якій групі слів усі вони з часткою не пишуться окремо:

варіанти відповідей

не/затоплена місцина, ніким не/торкана роса, не/завершена робота

не/почорнілий від часу паркан, не/просохла земля, не/розсідланий кінь

не/завершена книга, не/підбілена верба, не/ виконане завдання

не/прив’язаний звечора човен, ще не/забута образа, нічим не/захищений порт

Запитання 10

 У якій групі слів усі вони з часткою не пишуться разом:


варіанти відповідей

не/помічений човен, не/підписані документи, ці не/забутні мрії

не/бачена краса, не/полита досі розсада, не/бачена ніколи квітка

не/замкнені двері, не/закінчений лист, ніким не/підтверджений факт

не/застебнуте пальто, не/зірваний бур’ян, ще не/висушене сіно

Запитання 11

У якому реченні частку не треба написати окремо:


варіанти відповідей

О, не/по-людськи ти з ним поступаєш

Не/дописана вправа його вже не цікавила

На столі лежали не/підписані документи

Ці не/забутні мрії хвилюють дотепер

Запитання 12

У наведених фразеологізмах зазначте той, у якому не пишеться разом:


варіанти відповідей

не/в тім’я битий

не/вартий товар роботи

не/довго ряст топтати

не/брудни криниці, бо схочеш водиці

Запитання 13

Зазначте речення, у якому не у виділеному слові пишеться окремо:


варіанти відповідей

Маленьких людей не/має, є лише душі малі

Не/має щастя вічного, є вічний бій за щастя

Чи в нього совісті не/має

Хто нічого не робить, той ніколи не/має часу

Запитання 14

Частку не треба писати разом у варіанті


варіанти відповідей

не/зовсім зрозумілий

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

Запитання 15

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.


Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів ...

варіанти відповідей

не/сміливі

не/приховані

не/має

не/звідане

Запитання 16

Частка не пишеться окремо у варіанті

варіанти відповідей

не/здужати всіх завдань

стало не/переливки

не/покоїтися через погоду

не/дооцінювати друзів

говорити не/правду

Запитання 17

Разом з не треба писати слово у варіанті

варіанти відповідей

не/високо, а низько

відповіді не/надано

не/відчув підтримки

не/сказавши й слова

не/вже ми зустрілися

Запитання 18

Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:


варіанти відповідей

не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу

не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти

будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст

не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено

не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати

Запитання 19

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:


варіанти відповідей

не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача

не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані

не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина

не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик

не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне

Запитання 20

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку


варіанти відповідей

не/підписані договори підряду

не/спростовані факти

не/збалансований бюджет

не/налагоджені зв'язки

не/витрачені ще кошти

Запитання 21

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, 

прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.


Окремо в тексті треба писати сполуку слів...

варіанти відповідей

не/довгої

не/рожевим

не/впевненими

не/перевершена

Запитання 22

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона _______ завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (З)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла - новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.


Окремо в тексті треба писати сполуку слів...

варіанти відповідей

не/звичайної

не/суцільне

не/оборотної

не/повторного

Запитання 23

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…


Окремо в тексті треба писати сполуку слів...

варіанти відповідей

не/щастя

не/пересічної

не/повторну

не/бачений

Запитання 24

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.


Разом у тексті треба писати сполуку слів...

варіанти відповідей

не/збайдужілих

не/відомий

не/перевершені

не/давніх

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест