Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1 Хлопомани
2 Москвофіли
3 Народовці
4 Радикали
А Представники суспільної течії, що склалася в середині XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.
Б Представники суспільної течії, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, які прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.
В Представники суспільної течії, що виникла в 1830-ті рр. на Правобережжі, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка свідомо зближувалася з простим народом.
Г Представники суспільної течії, що виникла в 1860-ті рр. у Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня, національної свідомості українців.
Д Міжстанова категорія населення – «люди різного чину й звання» – кінця XVIII – XIX ст., вихідці з купців, міщан, духовенства, селянства, чиновництва, окремі представники якої закликали до рішучих дій проти самодержавства.
Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1 Хлопомани
2 Москвофіли
3 Народовці
4 Радикали
А Представники суспільної течії, що склалася в середині XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.
Б Представники суспільної течії, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, які прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.
В Представники суспільної течії, що виникла в 1830-ті рр. на Правобережжі, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка свідомо зближувалася з простим народом.
Г Представники суспільної течії, що виникла в 1860-ті рр. у Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня, національної свідомості українців.
Д Міжстанова категорія населення – «люди різного чину й звання» – кінця XVIII – XIX ст., вихідці з купців, міщан, духовенства, селянства, чиновництва, окремі представники якої закликали до рішучих дій проти самодержавства.
Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1 Хлопомани
2 Москвофіли
3 Народовці
4 Радикали
А Представники суспільної течії, що склалася в середині XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.
Б Представники суспільної течії, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, які прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.
В Представники суспільної течії, що виникла в 1830-ті рр. на Правобережжі, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка свідомо зближувалася з простим народом.
Г Представники суспільної течії, що виникла в 1860-ті рр. у Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня, національної свідомості українців.
Д Міжстанова категорія населення – «люди різного чину й звання» – кінця XVIII – XIX ст., вихідці з купців, міщан, духовенства, селянства, чиновництва, окремі представники якої закликали до рішучих дій проти самодержавства.
Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1 Хлопомани
2 Москвофіли
3 Народовці
4 Радикали
А Представники суспільної течії, що склалася в середині XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.
Б Представники суспільної течії, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, які прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.
В Представники суспільної течії, що виникла в 1830-ті рр. на Правобережжі, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка свідомо зближувалася з простим народом.
Г Представники суспільної течії, що виникла в 1860-ті рр. у Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня, національної свідомості українців.
Д Міжстанова категорія населення – «люди різного чину й звання» – кінця XVIII – XIX ст., вихідці з купців, міщан, духовенства, селянства, чиновництва, окремі представники якої закликали до рішучих дій проти самодержавства.
Що мало визначальний вплив на процес створення українських політичних партій в Галичині наприкінці ХІХ ст.?
У якому році у Львові створено перший осередок товариства «Просвіта»?
«Нова ера» — це
З іменем Івана Франка пов’язано створення
Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?
«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»
«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»
«Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»
Представникам якої течії суспільно-політичного руху другої половини XIX ст. були властиві такі погляди:
«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»
«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв'язки, що єднають нас з усім російським світом...»?
Установіть відповідність між періодами та подіями.
1 1833—1837 рр.
2 1846—1847 рр.
3 1848—1849 рр.
4 1863—1864 рр.
А діяльність «Руської трійці»
Б революція в Австрійській імперії
В польське національно-визвольне повстання
Г повстання Чернігівського полку
Д діяльність Кирило-Мефодіївського братства
Установіть відповідність між періодами та подіями.
1 1833—1837 рр.
2 1846—1847 рр.
3 1848—1849 рр.
4 1863—1864 рр.
А діяльність «Руської трійці»
Б революція в Австрійській імперії
В польське національно-визвольне повстання
Г повстання Чернігівського полку
Д діяльність Кирило-Мефодіївського братства
Установіть відповідність між періодами та подіями.
1 1833—1837 рр.
2 1846—1847 рр.
3 1848—1849 рр.
4 1863—1864 рр.
А діяльність «Руської трійці»
Б революція в Австрійській імперії
В польське національно-визвольне повстання
Г повстання Чернігівського полку
Д діяльність Кирило-Мефодіївського братства
Установіть відповідність між періодами та подіями.
1 1833—1837 рр.
2 1846—1847 рр.
3 1848—1849 рр.
4 1863—1864 рр.
А діяльність «Руської трійці»
Б революція в Австрійській імперії
В польське національно-визвольне повстання
Г повстання Чернігівського полку
Д діяльність Кирило-Мефодіївського братства
Установіть поняття за його визначенням.
1 суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним
2 суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом
3 суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців
4 суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України
А «москвофіли»
Б «радикали»
В «хлопомани»
Г «народовці»
Д «самостійники»
Установіть поняття за його визначенням.
1 суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним
2 суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом
3 суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців
4 суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України
А «москвофіли»
Б «радикали»
В «хлопомани»
Г «народовці»
Д «самостійники»
Установіть поняття за його визначенням.
1 суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним
2 суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом
3 суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців
4 суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України
А «москвофіли»
Б «радикали»
В «хлопомани»
Г «народовці»
Д «самостійники»
Установіть поняття за його визначенням.
1 суспільна течія, що виникла в 1830-х рр. на Правобережній Україні, основу якої становила молодь з польських і українських спольщених шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним
2 суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, представники якої виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом
3 суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині, представники якої спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців
4 суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники якої прагнули надати українському руху політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України
А «москвофіли»
Б «радикали»
В «хлопомани»
Г «народовці»
Д «самостійники»
У якому році завершилось об'єднання українських радикалів Східної Галичини в політичну партію?
Представників мовно-літературної та суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. на Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну та державно-політичну єдність із російським народом і російською державою, називали
Критику представників якої течії в українському суспільно-політичному русі другої половини ХІХ ст. наведено в уривку з історичного джерела: «Давно вони вже відвернулися від тої живої Русі, що говорила, співала, страждала.., а знайшли другу, мертву, той кам’яний істукан – Русь, що виписана була в документах!..»?
Із діяльністю Івана Франка та Михайла Павлика пов’язаний процес
У 1868 р. у Львові було засновано
Установіть відповідність між історичним періодом і подією, що відбулася в цей час.
1 1846–1847 рр.
2 1848–1849 рр.
3 1853–1856 рр.
4 1863–1864 рр.
А діяльність «Південно-західного відділу Російського географічного товариства»
Б Кримська війна
В польське національно-визвольне повстання
Г діяльність Кирило-Мефодіївського товариства
Д революційні події на західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії
Установіть відповідність між історичним періодом і подією, що відбулася в цей час.
1 1846–1847 рр.
2 1848–1849 рр.
3 1853–1856 рр.
4 1863–1864 рр.
А діяльність «Південно-західного відділу Російського географічного товариства»
Б Кримська війна
В польське національно-визвольне повстання
Г діяльність Кирило-Мефодіївського товариства
Д революційні події на західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії
Установіть відповідність між історичним періодом і подією, що відбулася в цей час.
1 1846–1847 рр.
2 1848–1849 рр.
3 1853–1856 рр.
4 1863–1864 рр.
А діяльність «Південно-західного відділу Російського географічного товариства»
Б Кримська війна
В польське національно-визвольне повстання
Г діяльність Кирило-Мефодіївського товариства
Д революційні події на західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії
Установіть відповідність між історичним періодом і подією, що відбулася в цей час.
1 1846–1847 рр.
2 1848–1849 рр.
3 1853–1856 рр.
4 1863–1864 рр.
А діяльність «Південно-західного відділу Російського географічного товариства»
Б Кримська війна
В польське національно-визвольне повстання
Г діяльність Кирило-Мефодіївського товариства
Д революційні події на західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії
Народовці ініціювали створення
У якому регіоні України культурно-просвітнє товариство «Просвіта» розпочало свою діяльність у 1868 р.?
Українську соціал-демократичну партію створено у Львові
Радикали Галичини ініціювали створення
«Нова ера» – спроба українсько-польського порозуміння 1890 р. в Галичині – пов’язана з діяльністю
У якому університеті вперше наприкінці XIX ст. відкрито кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи), очолену М. Грушевським?
Створення у Львові товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. – Наукового товариства ім. Т. Шевченка) є прикладом діяльності
Що створило передумови для поширення «Просвіт» у Наддніпрянській Україні?
Поєднайте назву організації (1–4) з іменем історичної особи, яка була її членом (А – Д).
1 Братство тарасівців
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»
4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка
А Микола Гулак
Б Михайло Грушевський
В Дмитро Донцов
Г Павло Чубинський
Д Микола Міхновський
Поєднайте назву організації (1–4) з іменем історичної особи, яка була її членом (А – Д).
1 Братство тарасівців
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»
4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка
А Микола Гулак
Б Михайло Грушевський
В Дмитро Донцов
Г Павло Чубинський
Д Микола Міхновський
Поєднайте назву організації (1–4) з іменем історичної особи, яка була її членом (А – Д).
1 Братство тарасівців
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»
4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка
А Микола Гулак
Б Михайло Грушевський
В Дмитро Донцов
Г Павло Чубинський
Д Микола Міхновський
Поєднайте назву організації (1–4) з іменем історичної особи, яка була її членом (А – Д).
1 Братство тарасівців
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»
4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка
А Микола Гулак
Б Михайло Грушевський
В Дмитро Донцов
Г Павло Чубинський
Д Микола Міхновський
Установіть послідовність подій ХІХ ст.
А перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка в Петербурзі
Б видання «Енеїди» І. Котляревського
В повстання Чернігівського полку, керованого декабристами
Г реорганізація Літературного товариства ім. Т. Шевченка в наукове
Узгодьте ім’я історичного діяча з назвою організації, у діяльності якої він брав участь.
1 Маркіян Шашкевич
2 Володимир Антонович
3 Борис Грінченко
4 Іван Франко
А «Руська трійця»
Б Головна Руська Рада
В Київська громада
Г Русько-українська радикальна партія
Д Братство тарасівців
Узгодьте ім’я історичного діяча з назвою організації, у діяльності якої він брав участь.
1 Маркіян Шашкевич
2 Володимир Антонович
3 Борис Грінченко
4 Іван Франко
А «Руська трійця»
Б Головна Руська Рада
В Київська громада
Г Русько-українська радикальна партія
Д Братство тарасівців
Узгодьте ім’я історичного діяча з назвою організації, у діяльності якої він брав участь.
1 Маркіян Шашкевич
2 Володимир Антонович
3 Борис Грінченко
4 Іван Франко
А «Руська трійця»
Б Головна Руська Рада
В Київська громада
Г Русько-українська радикальна партія
Д Братство тарасівців
Узгодьте ім’я історичного діяча з назвою організації, у діяльності якої він брав участь.
1 Маркіян Шашкевич
2 Володимир Антонович
3 Борис Грінченко
4 Іван Франко
А «Руська трійця»
Б Головна Руська Рада
В Київська громада
Г Русько-українська радикальна партія
Д Братство тарасівців
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома