19 Методи вивчення та оцінки фізичного розвитку дітей та підлітків. Методи вивчення та оцінки фізичного розвитку дитячих колективів.

Додано: 16 вересня
Предмет: Географія, 11 клас
50 запитань
Запитання 1

Фізичний розвиток дитини – це комплекс:

варіанти відповідей

показників, що характеризують шкільну зрілість дитини;

показників, що характеризують розвиток м'язової системи дитини;

показників, що характеризують психологічний стан дитини;

морфологічних і функціональних властивостей організму, що характеризують стан здоров'я і конституцію дитини;

функціональних проб, що характеризують стан центральної нервової системи.

Запитання 2

Мета вивчення фізичного розвитку дітей та підлітків:

варіанти відповідей

оцінка професійної придатності підлітків;

збереження і зміцнення здоров'я дітей;

оцінка психічного стану дитини


оцінка режиму дня дитини;

розробка гігієнічних показників фізичного розвитку дитини.

Запитання 3

Для оцінки фізичного розвитку дітей одним з показників формування однорідних груп порівняння є:

варіанти відповідей

стать

 маса тіла

ріст сидячи

 обвід грудної клітини;

 ріст стоячи

Запитання 4

При вивченні фізичного розвитку дітей дослідження проводяться:

варіанти відповідей

в першій половині дня;

 при люмінесцентному освітленні;

на оголеній до поясу дитині;

 після прийому їжі;

 в теплий період року.

Запитання 5

Один з методів вивчення фізичного розвитку дітей та підлітків:

варіанти відповідей

 сигмальних відхилень;

антропометричний

шкал регресії

комплексний

центильний

Запитання 6

Один з методів вивчення фізичного розвитку дітей та підлітків:

варіанти відповідей

центильний

фізіометричний

 шкал регресії

комплексний

сигмальних відхилень

Запитання 7

Основні антропометричні показники фізичного розвитку дітей та підлітків:

варіанти відповідей

антропологічні, фізіологічні, генетичні

соматоскопічні, соматометричні, фізіометричні

біологічні, генетичні, фізіологічні

соматоскопічні, генетичні, біологічні

фізіолого-гігієнічні, соціально-гігієнічні, статистичні

Запитання 8

Одна з основних ознак, що визначається при соматометрії:

варіанти відповідей

 обвід голови

 ріст стоячи

 розміри тазу

діаметр грудної клітки;

обвід плеча.

Запитання 9

Одна з основних ознак, що визначається при соматометрії:

варіанти відповідей

обвід голови

 форма ніг

розміри тазу

маса тіла

діаметр грудної клітини

Запитання 10

Одна з основних ознак, що визначається при соматометрії:

варіанти відповідей

обвід голови

 обвід грудної клітини

 розміри тазу

 діаметр грудної клітини

форма грудної клітини

Запитання 11

До додаткових соматометричних показників відносяться:

варіанти відповідей

обвід плеча, діаметр грудної клітини;

 ріст стоячи, маса тіла;

ріст сидячи, обвід грудної клітини;

 ріст стоячи, обвід грудної клітини;

маса тіла, розміри тазу.

Запитання 12

До додаткових соматометричних показників відносяться:

варіанти відповідей

обвід стегна, діаметри грудної клітини

 ріст стоячи, ріст сидячи;

ріст сидячи, обвід грудної клітини;

маса тіла, обвід грудної клітини

ріст стоячи, обвід грудної клітини.

Запитання 13

Фізіометричні показники:

варіанти відповідей

 ріст стоячи і сидячи;

обвід грудної клітини, пульсометрія;

 динамометрія, спірометрія

рентгеноскопія, частота дихання;

плантографія, палестезіометрія.

Запитання 14

Фізіометричні показники:

варіанти відповідей

 станова та максимальна м'язова сила

 вага тіла та артеріальний тиск

форма грудної клітини та маса тіла

палестезіометрія та плантографія

форма грудної клітини та максимальна м'язова сила

Запитання 15

Фізіометричні показники:

варіанти відповідей

маса тіла та палестезіометрія;

артеріальний тиск та частота серцевих скорочень;

форма грудної клітини та артеріальний тиск

плантографія та максимальна м'язова сила

життєва ємність легенів та динамометрія

Запитання 16

При вимірюванні м'язової сили кисті оцінюється:

варіанти відповідей

 середнє з трьох вимірювань

 максимальне з 3 вимірювань

середнє з 2 вимірювань

максимальне і мінімальне з 3-х вимірювань

 мінімальне з 3-х вимірювань

Запитання 17

Соматоскопія - це:

варіанти відповідей

 дослідження функціонального стану організму;

антропометричні вимірювання;

психофізіологічні дослідження;

анамнез життя;

 тілесний огляд.

Запитання 18

Соматоскопічні показники:

варіанти відповідей

маса тіла і обвід голови;

розвиток скелета (кістяка) і форма грудної клітини;

 станова сила і обвід стегна;

 спірометрія і розміри таза;

ріст стоячи і сидячи.

Запитання 19

Соматоскопічні показники:

варіанти відповідей

 маса тіла і обвід голови;

динамометр і розміри таза;

станова сила і обвід стегна;

розвиток мускулатури і деформації хребта;

ріст стоячи і сидячи.

Запитання 20

Показники ступеню статевого дозрівання у дівчат:

варіанти відповідей

 оволосіння пахвових западин і лобка, вік встановлення менструації;

мутація голосу, жировідкладення і функція щитовидної залози;

м'язова сила кисті, розвиток скелета і пропорційність розвитку;

 пропорційність розвитку, маса тіла і товщина жирової складки;

товщина жирової складки, розвиток мускулатури та мутація голосу.

Запитання 21

Показники ступеню статевого дозрівання у хлопчиків:

варіанти відповідей

 розвиток скелета, маси тіла та розвиток м'язів;

 жировідкладення, пропорційність розмірів тіла та величина стопи;

висота і мутація голосу, оволосіння пахвових западин;

розвиток кадика, ріст стоячи і сидячи;

маса тіла, м'язова силі та товщина жирової складки.

Запитання 22

Методика визначення розвитку жирової тканини:

варіанти відповідей

  вимірювання товщини жирової складки під кутом лопатки;

вимірювання маси тіла;

вимірювання товщини жирової складки по середній лінії живота в області пупка;

за розвитком жировідкладення на плечовому поясі;

товщина жирової складки на животі (під реберної дугою).

Запитання 23

Методика визначення розвитку жирової тканини:

варіанти відповідей

вимірювання товщини жирової складки над лопаткою;

вимірювання маси тіла;

вимірювання товщини жирової складки по середній лінії живота в області пупка;

за розвитком жировідкладення на плечовому поясі;

вимірювання товщини жирової складки на животі (на 2-3 см правіше або лівіше пупка).

Запитання 24

Типи скелета:

варіанти відповідей

тонкий, середній, масивний;

сутулуватий, правильний, випрямлений;

астенічний, гіпостенічний, нормальний;

пропорційний, непропорційний, гіперстенічний;

гармонійний, дисгармонійний, різко дисгармонійний.

Запитання 25

Види постави:

варіанти відповідей

  нормальна, циліндрична, астенічна, конічна, зігнута;

 фізіологічна, астенічна, нормостенічна, непропорційна;

 пропорційна, непропорційна, дисгармонійна, різко дисгармонійна

нормальна, сутуловата, лордична, кіфотична, випрямлена;

 патологічна, сплющена, плоска.

Запитання 26

До основних завдань масових досліджень фізичного розвитку в дитячих колективах відносяться:

варіанти відповідей

 оцінка впливу факторів навколишнього середовища на здоров'я, розробка вікових нормативів фізичного розвитку дітей

виявлення дітей, які часто і тривало хворіють

визначення груп здоров'я, оцінка рівня розумового розвитку;

 визначення біологічного віку дитини, оцінка рівня фізичної підготовки;

 визначення груп фізичного виховання дітей.

Запитання 27

Генералізуючий метод вивчення фізичного розвитку - це:

варіанти відповідей

 динамічне спостереження за фізичним розвитком дитини

 оцінка фізичного розвитку дитини методом сигмальних відхилень;

 оцінка фізичного розвитку дитини за шкалами регресії;

масове дослідження фізичного розвитку групи дітей;

оцінка біологічного розвитку дитини.

Запитання 28

Методи оцінки фізичного розвитку дитини:

варіанти відповідей

кореляційний, сигмальних відхилень;

статистичний, соматометричний;

 комплексний, сигмальних відхилень

 дисперсійний, комбінований;

клінічний, фізіологічний.

Запитання 29

Метод сигмальних відхилень дозволяє оцінити:

варіанти відповідей

біологічний вік дитини;

 рівень фізичного розвитку за окремими антропометричним ознаками;

рівень біологічного та фізичного розвитку;

пропорційність розвитку та стан працездатності;

 опірність організму та рівень його розвитку.

Запитання 30

Для розрахунку сигмального відхилення при вивченні фізичного розвитку дитини необхідно знати

варіанти відповідей

 помилку середньої арифметичної величини;

відхилення антропометричного показника від стандартизованого

 достовірність відмінності антропометричних показників дитини

 середню величину показників фізичного розвитку дитини

коефіцієнт кореляції фізичного розвитку.

Запитання 31

Варіанти оцінки рівня фізичного розвитку дитини методом сигмальних відхилень:

варіанти відповідей

гармонійний, дисгармонійний, пропорційний;

низький, середній, високий

дисгармонійний, нормальний, непропорційний;

 нормальний, гармонійний, дисгармонійний;

оптимальний, пропорційний, гармонійний.

Запитання 32

Профіль фізичного розвитку дитини - це:

варіанти відповідей

бічна проекція тіла дитини при вертикальному положенні;

фронтальна проекція тіла дитини при вертикальному положенні;

графічне зображення росту сидячи і стоячи;

відношення маси тіла до окружності

 грудної клітини;



 графічне зображення основних соматометри

чних показників



Запитання 33

Профіль фізичного розвитку дитини дає інформацію щодо:

варіанти відповідей

шкільної зрілості дитини;

відповідності календарного віку біологічному;

пропорційності розвитку;

статевого розвитку;

співвідношення морфологічних і функціональних ознак розвитку.

Запитання 34

Один з недоліків методу сигмальних відхилень:

варіанти відповідей

не оцінює кожну ознаку окремо;

 не оцінює обвід грудної клітини;

кожен антропометричний показник оцінюється окремо, без зв`язку з іншими

не оцінює ріст дитини і пропорційність його розвитку;

неможливо порівняти оцінювані показники зі стандартами.

Запитання 35

Один з недоліків методу сигмальних відхилень:

варіанти відповідей

не оцінює кожну ознаку окремо;

 не оцінює обвід грудної клітини;

 не дозволяє порівняти оцінювані ознаки зі стандартами

 не оцінює ріст дитини і пропорційність його розвитку;

не можливо судити про гармонійність фізичного розвитку

Запитання 36

Шкали регресії складаються з урахуванням:

варіанти відповідей

статі та росту дітей;

характеру харчування і перенесених захворювань;

 кліматичного району і соціальних умов проживання дітей;

віку і перенесених захворювань;

екологічної ситуації та гігієнічних умов проживання дітей

Запитання 37

Одна з переваг методу оцінки фізичного розвитку за шкалами регресії:

варіанти відповідей

оцінює біологічний вік;

 враховує кореляційну залежність між ростом, масою тіла та окружністю грудної клітини;

оцінює пропорційність фізичного розвитку шляхом побудови профілю фізичного розвитку;

визначає групу здоров'я дитини;

оцінює відповідності календарного та біологічного віку.

Запитання 38

Одна з переваг методу оцінки фізичного розвитку за шкалами регресії - оцінює:

варіанти відповідей

 - біологічний вік;

- ступінь шкільної зрілості дитини;

- пропорційність розвитку шляхом побудови «профілю» розвитку;

- фізичний розвиток за сукупністю ознак та їх взаємозв'язку;

- відповідності календарного і біологічного віку.

Запитання 39

Комплексний метод оцінки фізичного розвитку враховує:

варіанти відповідей

психологічний статус і перенесені інфекційні захворювання

морфофункціональний стан організму та рівень його біологічного розвитку;

ступінь опірності і загартованості організму

спадкові захворювання та ступінь опірності організму

ступінь загартованості організму і психологічний статус

Запитання 40

Біологічний вік дитини визначають за показниками:

варіанти відповідей

 маси тіла і тесту Керна-Ірасека;

величини щорічного приросту довжини тіла і осифікації кисті;

обводу грудної клітини і голови;

тесту Керна-Ірасека та окружності грудної клітини

 обводу голови і маси тіла.

Запитання 41

Комплексний метод оцінки фізичного розвитку дитини оцінює:

варіанти відповідей

ймовірність розвитку хронічних захворювань і психологічний статус;

 психологічний статус і ступінь загартованість організму

ступінь загартованості організму і статевого дозрівання;

відповідність календарного віку, біологічного розвитку та гармонійності розвитку

ступінь опірності організму і психологічний статус.

Запитання 42

Ціль масового дослідження фізичного розвитку дитячих колективів:

варіанти відповідей

– виявлення дітей, які часто хворіють  (4 та більше разів ра рік);

- розробка стандартів фізичного розвитку дітей в конкретному регіоні;

- визначення груп фізичного виховання дітей;

- визначення ступеня загартованості дітей;

– виявлення дітей, які тривало хворіють(тривалість захворювання 25 та більше днів).

Запитання 43

Ціль масового дослідження фізичного розвитку дитячих колективів:

варіанти відповідей

 виявлення дітей, які часто хворіють;

визначення груп ризику;

визначення груп фізичного виховання дітей;

визначення ступеня загартованості дітей;

 оцінки впливу екологічних умов на здоров'я.

Запитання 44

При формуванні варіаційного ряду антропометричних ознак для подальшої статистичної обробки, з нього слід виключити дітей з:

варіанти відповідей

 вадами розвитку;

 юнацькою гіпертонією;

хронічними захворюваннями;

ознаками рахіту;

 невротичними реакціями

Запитання 45

При формуванні варіаційного ряду антропометричних ознак, для подальшої статистичної обробки, з нього слід виключити дітей:

варіанти відповідей

 в стадії реконвалесценції;

які перенесли скарлатину

хворих на кістковий туберкульоз;

з ознаками рахіту;

зниженого харчування.

Запитання 46

Середнє квадратичне відхилення (σ) при статистичній обробці результатів вивчення фізичного розвитку дитячого колективу - це:

варіанти відповідей

 - середня арифметична величина показника;

- середня величина відхилення показників у варіаційному ряді від середньої арифметичної величини;

 - мінімальне відхилення показника у варіаційному ряді від середньої арифметичної величини;

 - максимальне відхилення показника в варіаційному ряді від середньої арифметичної величини;

- помилка середньої арифметичної величини показника.

Запитання 47

Помилка середньої арифметичної величини (m), яку отримали при статистичній обробці варіаційного ряду показників фізичного розвитку, свідчить про:

варіанти відповідей

 неправильно обрану вікову групу обстеження;

 однорідність варіаційного ряду;

вплив на фізичний розвиток дитини соціально-побутових умов;

достовірність відмінності від стандартної величини

гармонійність розвитку дитини

Запитання 48

Помилка середньої арифметичної величини (m), яку отримали при статистичній обробці варіаційного ряду показників фізичного розвитку, свідчить про:

варіанти відповідей

 неправильно обрану вікову групу обстеження;

достовірність відмінності від стандартної величини

вплив на фізичний розвиток дитини соціально-побутових умов

передбачувану достовірність різниці показників

гармонійність розвитку дитини.

Запитання 49

Один з етапів визначення відмінності у фізичному розвитку двох колективів - розрахунок:

варіанти відповідей

різниці максимальних величин ознаки в обох колективах і порівняння з мінімальними величинами;

різниці середніх квадратичних відхилень ознаки в обох колективах;

статистичної достовірності (t) відмінності ознак в обох колективах;

різниці середніх арифметичних величин ознаки і порівняння з помилкою достовірності;

 різниці максимальних величин ознаки в обох колективах.

Запитання 50

Різниця у фізичному розвитку двох дитячих колективів достовірна, якщо за результатами статистичної обробки ознак, що порівнювались, критерій Стьюдента (t) дорівнює:

варіанти відповідей

3 і більше;

2 і більше;

  не менше 3;

 не більше 2;

не більше 3

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест