Політична організація емігрантів із Наддніпрянської України, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою своєї діяльності побудову самостійної соборної Української держави, — це
Головна українська рада в серпні 1914 р. закликала українців Галичини
Про кого з історичних діячів йдеться:
«Співзасновник Української національно-демократичної партії (УНДП), згодом її голова. Обирався послом до австрійського парламенту та галицького крайового сейму. У роки Першої світової війни очолював Головну українську раду, а згодом Загальну українську раду. Після проголошення ЗУНР став головою її першого уряду»?
Коли відбувалися події, згадувані в уривку з історичного документа?
«...Наші праві націоналісти в особі графа Бобринського, посівши адміністративні посади в «П’ємонті українства», почали переслідувати український національний рух і силоміць навертати уніатів до православ’я. Тяжке враження справив арешт митрополита А. Шептицького… Все сприяло наростанню ворожості місцевого населення до переможців».
Легіон Українських січових стрільців — це військова частина, створена за ініціативи
Яка організація в роки Першої світової війни виступила з такою відозвою:
«…Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більша буде поразка Росії, тим швидше проб’є година визволення України… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!..»?
У ході Першої світової війни Товариство українських поступовців закликало українців
Укажіть один із напрямів діяльності Союзу визволення України, що існував у 1914-1918 рр.
Створення добровольчого легіону Українських січових стрільців у складі австро-угорської армії ініціювала
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 Г. Бобринський
2 Є. Чикаленко
3 М. Міхновський
4 К. Левицький
А один з організаторів Союзу визволення України
Б фундатор Української народної партії (УНП)
В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 Г. Бобринський
2 Є. Чикаленко
3 М. Міхновський
4 К. Левицький
А один з організаторів Союзу визволення України
Б фундатор Української народної партії (УНП)
В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 Г. Бобринський
2 Є. Чикаленко
3 М. Міхновський
4 К. Левицький
А один з організаторів Союзу визволення України
Б фундатор Української народної партії (УНП)
В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1 Г. Бобринський
2 Є. Чикаленко
3 М. Міхновський
4 К. Левицький
А один з організаторів Союзу визволення України
Б фундатор Української народної партії (УНП)
В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Для соціально-економічного розвитку українських земель періоду Першої світової війни було характерним
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«…ми, українці, з початку війни зайняли нейтральну позицію й не виступали ні за, ні проти війни, а тепер постановили виступити рішуче проти війни, бо вона тільки нищить наш край, як уже знищила Галичину та частину Волині, і не принесе нічого корисного.
Володимир Леонтович та Андрій В’язлов висловилися проти такої рішучої заяви, бо вона йде всупереч з думками російської інтелігенції, що нас і так обвинувачує вже не тільки [російський] уряд, але й [російське суспільство] у сепаратизмі…».
Еволюцію поглядів якої організації відображено в ньому?
Хто підписав документ, уривок з якого наведено:
«Наказ “Сокола-Батька”. Члени всіх філій “Сокола-Батька” як “Січей”, так і “Соколів” мають стати тепер членами “Українських Січових Стрільців”… У стрілецьких справах усі тепер підпадають під наказ “Української Бойової Управи”…»?
Установіть відповідність між подією та її наслідками.
1 економічна криза 1900–1903 рр.
2 революція 1905–1907 рр.
3 Столипінська реформа 1906–1911 рр.
4 Перша світова війна 1914–1918 рр.
А повалення самодержавства, розпад Російської імперії, Українська революція
Б посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економіці Російської імперії
В руйнування селянської общини, перетворення Наддніпрянської України в одного з основних експортерів хліба до Європи
Г втрата чинності Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д скасування панщини та особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Установіть відповідність між подією та її наслідками.
1 економічна криза 1900–1903 рр.
2 революція 1905–1907 рр.
3 Столипінська реформа 1906–1911 рр.
4 Перша світова війна 1914–1918 рр.
А повалення самодержавства, розпад Російської імперії, Українська революція
Б посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економіці Російської імперії
В руйнування селянської общини, перетворення Наддніпрянської України в одного з основних експортерів хліба до Європи
Г втрата чинності Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д скасування панщини та особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Установіть відповідність між подією та її наслідками.
1 економічна криза 1900–1903 рр.
2 революція 1905–1907 рр.
3 Столипінська реформа 1906–1911 рр.
4 Перша світова війна 1914–1918 рр.
А повалення самодержавства, розпад Російської імперії, Українська революція
Б посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економіці Російської імперії
В руйнування селянської общини, перетворення Наддніпрянської України в одного з основних експортерів хліба до Європи
Г втрата чинності Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д скасування панщини та особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Установіть відповідність між подією та її наслідками.
1 економічна криза 1900–1903 рр.
2 революція 1905–1907 рр.
3 Столипінська реформа 1906–1911 рр.
4 Перша світова війна 1914–1918 рр.
А повалення самодержавства, розпад Російської імперії, Українська революція
Б посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економіці Російської імперії
В руйнування селянської общини, перетворення Наддніпрянської України в одного з основних експортерів хліба до Європи
Г втрата чинності Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад
Д скасування панщини та особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини... [...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
Загальна українська рада оприлюднила цитоване звернення у
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини... [...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
Появу звернення зумовлено
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини... [...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
У роки Першої світової війни Загальна українська рада
Вільгельм фон Габсбург-Лотрінген – австрійський архікнязь, полковник армії УНР, поет. Під яким псевдонімом він відомий як полковник Українських січових стрільців (УСС)?
Яка організація випустила рекламне оголошення, зображене на фото?
Установіть відповідність між українською політичною силою та її позицією щодо Першої світової війни.
1 Головна українська рада
2 Товариство українських поступовців
3 Союз визволення України
4 Частина соціал-демократії на чолі з С. Петлюрою
А «Царська імперія загрожує нашому життю під охороною Австрійської монархії. Нехай українство віддасть усі свої сили на те, щоб боронити наше життя, щоб історичний ворог України був розбитий! Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце визволеної України!»
Б «Реалізацію устремлінь українського народу зв’язуємо із підтримкою Австрії й розгромом Росії у війні. Політичною платформою є державна самостійність України. Форма правління має бути конституційна монархія з демократичним устроєм...»
В «Браття! Хай надбання Володимира Святого, земля князя Ярослава Осмомисла, скинувши чужоземне іго, зіллються з великою Росією. Оберніть меч свій на ворога, а серце своє з молитвою до Росії...»
Г «Цю війну ми визнаємо чужою.., шкідливою українському народові, бо жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби. Ми стоїмо на основі автономного устрою тих держав, з якими нас поєднала історична доля...»
Д «Українці […] виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця не тільки на полі бою, а й як громадяни – в міру сил сприятимуть успішному виконанню російською армією завдання, що випало на її долю...»
становіть відповідність між українською політичною силою та її позицією щодо Першої світової війни.
1 Головна українська рада
2 Товариство українських поступовців
3 Союз визволення України
4 Частина соціал-демократії на чолі з С. Петлюрою
А «Царська імперія загрожує нашому життю під охороною Австрійської монархії. Нехай українство віддасть усі свої сили на те, щоб боронити наше життя, щоб історичний ворог України був розбитий! Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце визволеної України!»
Б «Реалізацію устремлінь українського народу зв’язуємо із підтримкою Австрії й розгромом Росії у війні. Політичною платформою є державна самостійність України. Форма правління має бути конституційна монархія з демократичним устроєм...»
В «Браття! Хай надбання Володимира Святого, земля князя Ярослава Осмомисла, скинувши чужоземне іго, зіллються з великою Росією. Оберніть меч свій на ворога, а серце своє з молитвою до Росії...»
Г «Цю війну ми визнаємо чужою.., шкідливою українському народові, бо жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби. Ми стоїмо на основі автономного устрою тих держав, з якими нас поєднала історична доля...»
Д «Українці […] виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця не тільки на полі бою, а й як громадяни – в міру сил сприятимуть успішному виконанню російською армією завдання, що випало на її долю...»
становіть відповідність між українською політичною силою та її позицією щодо Першої світової війни.
1 Головна українська рада
2 Товариство українських поступовців
3 Союз визволення України
4 Частина соціал-демократії на чолі з С. Петлюрою
А «Царська імперія загрожує нашому життю під охороною Австрійської монархії. Нехай українство віддасть усі свої сили на те, щоб боронити наше життя, щоб історичний ворог України був розбитий! Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце визволеної України!»
Б «Реалізацію устремлінь українського народу зв’язуємо із підтримкою Австрії й розгромом Росії у війні. Політичною платформою є державна самостійність України. Форма правління має бути конституційна монархія з демократичним устроєм...»
В «Браття! Хай надбання Володимира Святого, земля князя Ярослава Осмомисла, скинувши чужоземне іго, зіллються з великою Росією. Оберніть меч свій на ворога, а серце своє з молитвою до Росії...»
Г «Цю війну ми визнаємо чужою.., шкідливою українському народові, бо жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби. Ми стоїмо на основі автономного устрою тих держав, з якими нас поєднала історична доля...»
Д «Українці […] виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця не тільки на полі бою, а й як громадяни – в міру сил сприятимуть успішному виконанню російською армією завдання, що випало на її долю...»
становіть відповідність між українською політичною силою та її позицією щодо Першої світової війни.
1 Головна українська рада
2 Товариство українських поступовців
3 Союз визволення України
4 Частина соціал-демократії на чолі з С. Петлюрою
А «Царська імперія загрожує нашому життю під охороною Австрійської монархії. Нехай українство віддасть усі свої сили на те, щоб боронити наше життя, щоб історичний ворог України був розбитий! Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце визволеної України!»
Б «Реалізацію устремлінь українського народу зв’язуємо із підтримкою Австрії й розгромом Росії у війні. Політичною платформою є державна самостійність України. Форма правління має бути конституційна монархія з демократичним устроєм...»
В «Браття! Хай надбання Володимира Святого, земля князя Ярослава Осмомисла, скинувши чужоземне іго, зіллються з великою Росією. Оберніть меч свій на ворога, а серце своє з молитвою до Росії...»
Г «Цю війну ми визнаємо чужою.., шкідливою українському народові, бо жодна з воюючих сторін не може викликати співчуття ні цілями, ні способами боротьби. Ми стоїмо на основі автономного устрою тих держав, з якими нас поєднала історична доля...»
Д «Українці […] виконають свій обов’язок громадян Росії в цей тяжкий час до кінця не тільки на полі бою, а й як громадяни – в міру сил сприятимуть успішному виконанню російською армією завдання, що випало на її долю...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома