5

Додано: 27 травня
Предмет:
29 запитань
Запитання 1

Марксизм, розроблений К.Марксом у ХІХ ст. був різновидом «наукової філософії»

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 2

Найпершою заслугою шкіл пізньої античної філософії можна вважати відкриття автономії людського духу щодо обставин життя. 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 3

Ф.Бекон був засновником раціоналізму в філософії Нового часу

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 4

Філософія Г.Гегеля характеризується системністю, повнотою та діалектичним методом.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 5

Перші ідеї атомістичної будови речовини були сформульовані в епоху Відродження

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 6

В. Вернадський вважав, що наука як планетарне явище має привести до гармонії суспільства і природи.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 7

Буття та існування – це тотожні поняття.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Істина – це не стан знань, а процес, в якому кожна складова знання виконує функцію у засвідченні виправданості певного знання.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

Суб’єкт історії – це самодіяльна одиниця, що в історичному процесі постає джерелом історичної активності та вихідної мотивації історичних дій.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 10

Свідомість необхідно вимірювати і досліджувати за допомогою приладів.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 11

Філософськам парадигма не залежить від історичної епохи та типу культури 

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 12

Давня східна філософія орієнтувалась на духовний канон життя та практикувала образний, афористичний стиль мислення

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 13

Антропоцентризм як характеристика філософської парадигми утвердився в епоху Нового часу.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 14

Філософська наука про буття – це космологія.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 15

Сучасна некласична філософія має тенденцію до злиття різноманітних течій та напрямів.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 16

Знання, за І.Кантом, постає:

варіанти відповідей

а) результатом дедуктивних доведень розуму;

б) синтезом матеріалу чуттів та форм розсудку;

в) результатом інтелектуальної інтуїції.

Запитання 17

Позиція ―імморалізму‖ була обґрунтована:

варіанти відповідей

а) К.Марксом, який вважав що мораль буржуазного суспільства є лицемірною;

б) З.Фрейдом, що вважав інстинкти найпершими чинниками життя;

в) Ф.Ніцше, який вважав, що життя не підлягає моральним оцінкам

Запитання 18

Вислів ―Людина – це мислячий очерет‖ належить:

варіанти відповідей

а) Р. Декарту;

б) Ф.Ніцше;

в) Б.Паскалю.

Запитання 19

Згідно Аристотелю, всі речі складаються із:

варіанти відповідей

а) атомів;

б) чотирьох світових стихій;

в) форми і матерії.

Запитання 20

Логічний позитивізм (неопозитивізм) у перший третині ХХ ст. розробляв процедуру:

варіанти відповідей

а) онтологічного доведення існування Бога;

б) верифікації, тобто перевірки наукових положень на істинність;

в) феноменологічної редукції, тобто виявлення сенсу сприйняттів. 

Запитання 21

Філософські курси Києво-Могилянської академії були:

варіанти відповідей

а) повністю ідентичними до пізньосхоластичних курсів західних університетів;

б) подібними до західноєвропейських пізньосхоластичних курсів, але враховували особливості національної культури та здобутки новітньої науки;

в) оригінальними курсами, що не мали аналогів. 

Запитання 22

Людські виміри проблеми буття полягають у тому, що:

варіанти відповідей

а) буття є тим, що людина пізнає першим у своєму житті;

б) буття постає вищою цінністю та мірою відповідальності людини за свої вчинки;

в) буття дозволяє людині самореалізуватися;

Запитання 23

Серед перерахованих нижче чинників немає відношення до виникнення свідомості:

варіанти відповідей

а) трансцендентальний;

б) мовний;

в) індивідуально-особистісний

Запитання 24

Філософське розуміння пізнання передбачає:

варіанти відповідей

а) продукування інформації;

б) прагнення за допомогою знань оволодіти певною дійсністю;  

в) можливість для людини досягнути найважливішого та найзаповітнішого в своєму житті.

Запитання 25

Співвідношення рівнів пізнання можна окреслити наступним чином:

варіанти відповідей

а) чуттєве пізнання є найпершим і найважливішим для знань;

б) лише абстракне мислення здатне надати чуттєвим даним статусу інтелектуально випраданих результатів пізнання;

в) знання утворюється лише як синтез чуттєвих даних та розумових пізнавальних конструювань

Запитання 26

Філософія екзистенціалізму намагалась довести в своїх міркуваннях те, що:

варіанти відповідей

А) людина не може пізнавати себе засобами науки, а лише способом внутрішнього переживання власного життя, в процесі якого їй відкриваються власна свобода, неузасадненість, закинутість у цей світ, що супроводжуються відчуттями туги, страху, відчаю.

Б) людина є основним предметом філософії, її слід розглядати і вивчати всебічно, в усіх можливих проявах та властивостях: через зв’язки із космосом, суспільством, історією, культурою, використовуючи для того

В) філософія повинна опікуватись проблемами буття, реального існування речей та явищ дійсності, оскільки лише знання найперших начал буття відкриває людині шлях до цілісного і систематичного осмислення дійсності

Запитання 27

Підкреслюючи роль освіти, науки та знань у людському житті, представники європейського Просвітництва доводили, що:

варіанти відповідей

А) філософія може успішно розвиватись у діалозі із іншими науками, а тому її основне завдання полягає в тому, щоби виробляти та обґрунтовувати найбільш виправдані та ефективні методи науково-пізнавальної діяльності.

Б) філософія повинна набути статусу науки, тобто стати науковою філософією, а її основні завдання полягають у проясненні мови науки та аналізі її логіки (будови); лише так філософія може виправдати своє існування.

В) людину і суспільство можна покращи-ти лише шляхом освіти і пропаганди знань, при тому серед усіх знань для неї найбільш корисними та потрібними постають знан-ня моральних норм та доб-рочесностей; філософія повинна сприяти людському самовдосконаленню.

Запитання 28

Наголоси у некласичним розумінні буття можна окреслити так:

варіанти відповідей

А) некласична філософія погоджувалася вести розмови про буття лише в межах усвідомлення дій-сності з якою людина перебуває у безпосередніх контактах, оскільки буття є внутрішньою умовою само-здійснення, самореалізації людсь-кого інтелекту в його діяльності.

Б) некласична філософія стверджувала, що буття – це, в першу чергу, незалежна від людської свідомості субстанція духовної природи, яка лежить в основі усіх явища та процесів реальності; її слід пізнавати через інтелектуальну інтуїцію.

В) некласична філософія наполягала на тому, що буттям є вічний і незмінний початок, як матеріальної, так і духовної природи, і що він є один, з якого походить усе розмаїття світу

Запитання 29

Антропоцентричний світогляд європейського Відродження передбачав, що:

варіанти відповідей

А) людина живе бажанням володіти світом, розвиває свою волю до влади, та існує лише для опанування фізичними силами і процесами з метою доцільного використання, вдосконалення.

Б) людина і весь земний світ в ньому заряджені імпульсами руху до Бога; людина, як самостійна істота не існує; вона підпорядковується лише волі Божій та космічним законам, тому постає як космічно-божественне створіння.

В) людина, перебуваючи у центрі світу, наслідує від Бога енергію творіння, тому вона може створювати щось нове і досконале; людина приходить у цей світ, щоб пізнати себе та світ, в якому живее, і розвивати власну особистість.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест