Один вид тварин живиться особинами інших видів (наприклад, вовки і зайці, жуки сонечка і попелиці), виконують у природі важливу роль, обмежуючи надмірне розмноження рослиноїдних тварин, дрібніших тварин, запобігаючи поширенню серед них різних хвороб.
Позначте адаптації до життя у грунті:
Як називається взаємозв'язок на картинці?
Форма взаємовідносин, при якій один із двох існуючих разом відів отримує користь від сумісного існування, не завдаючи шкоди іншому виду.
Тип взаємовідносин, при яких спостерігається співіснування організмів різних видів.
Вони не тільки перетворюють органічні речовини на неорганічні, а й беруть участь в утворенні грунту
Якої групи немає серед тварин є :
Який з екологічних чинників є біотичним?
Взаємини, при яких організми змагаються за ресурси середовища існування, - це:
Як організми в угрупованнях тісно взаємодіють між собою та з неживою природою?
Виберіть ознаки, характерні лише для тварин
Завдяки яким особливостям тварини лісу залишаються непомітними для ворогів?
Форма взаємовідносин, при якій один з двох існуючих разом видів отримує користь від сумісного існування, не завдаючи шкоди іншому виду:
Укажіть факультативного ектопаразита людини, який є переносником збудника енцефаліту
Прикладом мутуалізму є відносини
Назвіть рослини –паразити
Який тип взаємодії існує між акулою та риба-прилипакою?
Етологічний вплив паразитів на хазяїна це
Оберіть приклади мутуалізму:
Яка стратегія належить до активного шляху адаптації:
Назвіть приклади протозойних інфекційних захворювань людини:
Оберіть захворювання, яке належить до інвазійних:
Форма взаємовідносин живих організмів, при якій сумісне співіснування є вигідним для обох видів і вони не можуть жити самостійно:
Симбіоз це -
Що не відноситься до симбіозу?
Виберіть приклад паразитизму
Виберіть приклад хижацтва
Автотрофні організми, що синтезують органічні речовими із неорганічних, називають
Чим здійснюється передача речовин та енергії в екосистемах
Взаємовигідне співіснування двох організмів називають:
Тип взаємодії між організмами різних видів, за якого один з них використовує інший як житло, живиться його тілом, завдаючи йому щкоду або призводячи до загибелі:
1. Відносини, що виникають між організмами, що потребують подібних або однакових умов існування й харчових ресурсів називаються:
2. Відносини, при яких відбувається пряме знищення жертви і використання її для одноразового харчування іншими організмами, називаються:
3. Форма симбіозу, за якої співіснування корисне для обох видів, але не є обов'язковим:
4. Морські анемони ведуть прикріплений спосіб життя, полюють на рибу, паралізуючи її своїми отруйними щупальцями. Риби-клоун несприйнятливі до отрути анемона і фактично живуть в його щупальцях. Вони очищають щупальця анемона, роблячи їх вільними від паразитів, а також діють як приманка, заманюючи рибу і іншу здобич. Морська анемона забезпечує захист для риби-клоун, оскільки потенційні хижаки тримаються подалі від його
щупальців.
5. Якщо вирощувати різні види ряски окремо, то звичайний багатокорінник росте швидше за горбату ряску. Проте, якщо обидві рослини опиняються в одному водоймищі, багатокорінник несподівано припиняє свій ріст і поступається позиціями повільніше зростаючому виду. Парадоксальність результату пояснюється тим, що в умовах загущення горбата ряска розвиває повітряносну тканину, що дає їй велику плавучість і що дозволяє притопити і затінити суперника.
6. Позначте приклад паразитизму:
варіанти відповідей
7. Аменсалізм таке співжиття організмів, за якого:
8. Відносини, при яких деякі плісняві гриби продукують антибіотики, що пригнічують ріст бактерій, називаються:
9. Укажіть приклад мутуалізму:
10. Прикладами паразитизму є:
11. Прикладом конкуренції є:
12. Сукупність організмів, які живуть на грунті та в грунті морських та континентальних водоймищ, називають :
13. Укажіть, яка група гідробіонтів зображена на малюнку:
14. Укажіть нектонові форми гідробіонтів:
15. Позначте пристосування рослин до життя за високих температур та дефіциту вологи:
Визначити тип паразитизму за мал:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома