Адаптація до фахового коледжу як фактор успішної соціалізації студентів

Додано: 17 червня 2023
Предмет: , 10 клас
Тест виконано: 1 раз
4 запитання
Запитання 1

Адаптація

варіанти відповідей

такий специфічний період в житті людини, коли відбувається значна зміна середовища її життєдіяльності, пристосування до нових умов

Традиційно адаптація передбачає активне пристосування індивіда до умов середовища як фізичного, так і соціального

яка торкається пізнавально-інформаційного пристосування до нового оточення, структури навчального закладу, змісту навчання в ній, її традицій, своїх обов'язків.

Запитання 2

Прийнято розрізняти три форми адаптації студентів-першокурсників до навчання у закладі освіти:

варіанти відповідей

· формальна, яка торкається пізнавально-інформаційного пристосування до нового оточення, структури навчального закладу, змісту навчання в ній, її традицій, своїх обов'язків. Для студентів-першокурсників характерний стан маргінальності між уже не школярем, але й ще не студентом. Саме цим пояснюються розтягнені строки адаптації студентів-першокурсників до нової системи навчання, до нового способу життя, утворення нового динамічного стереотипу, і є однією із причин низької успішності студентів першого курсу під час зимової сесії.

· соціально-психологічна (суспільна) адаптація відображає процес внутрішньої інтеграції (об'єднання) групи студентів-першокурсників та інтеграцію цієї групи зі студентським оточенням в цілому. У цьому контексті основною функцією адаптації є прийняття індивідуумом норм і цінностей нового соціального середовища, форм соціальної взаємодії, які

в ньому склалися, формальних і неформальних зв'язків, а також форм навчальної діяльності.

· дидактична форма адаптації торкається проблеми підготовки до нових форм і методів навчальної роботи у навчальному закладі і відображає, в першу чергу, інтелектуальні можливості студентів-першокурсників.

Крім того, прийнято розрізняти активну і пасивну форми адаптації, а також дезадаптацію, які відображають певну особистісну позицію першокурсників стосовно навчання у вузі.

Пасивна адаптація притаманна індивіду, який приймає норми і цінності, але за принципом «Я – як усі», і не прагне будь-що змінювати, навіть якщо це в його силах. Пасивна адаптація проявляється у наявності простих цілей і нескладних видів діяльності, проте коло спілкування і вирішуваних проблем ширше порівняно з рівнем дезадаптації.

Запитання 3

Дезадаптація

варіанти відповідей

характеризується недиференційованістю цілей і видів діяльності людини, звуженням кола її спілкування і вирішуваних проблем, і, що особливо важливо, – неприйняттям норм і цінностей нового соціального середовища, а в окремих випадках і протидією цим нормам і цінностям.

перш за все, сприяє успішній соціалізації в цілому. Індивід не тільки приймає норми і цінності нового соціального середовища, але й будує свою діяльність, відносини з людьми на їх основі.

притаманна індивіду, який приймає норми і цінності, але за принципом «Я – як усі», і не прагне будь-що змінювати, навіть якщо це в його силах. Пасивна адаптація проявляється у наявності простих цілей і нескладних видів діяльності, проте коло спілкування і вирішуваних проблем ширше порівняно з рівнем дезадаптації

Запитання 4

Згідно із дослідженнями, найважчим на початковому етапі навчання у коледжі для студентів є:

варіанти відповідей

- невміння працювати самостійно;

- підвищені вимоги до знань;

- недостатність часу на виконання домашніх завдань;

- дискомфорт через суворість викладача;

- почуття страху, що не впорається із навчанням.

Успішність адаптації на первинному етапі залежить від ряду умов:

- по-перше, від того, як викладачі викличуть інтерес до професії і бажання працювати над своїм предметом, тобто розвинуть мотивацію студентів;

- по-друге, як підготують студента до засвоєння теоретичних знань, набуття необхідних навиків та вмінь;

- по-третє, які міжособистісні стосунки складуться в студентів у навчальній групі і на практиці та як ці взаємостосунки вплинуть на його успіхи.

Без повноцінної адаптації немає ні внутрішньої рівноваги особистості, ні впевненості у майбутньому, ні людської взаємоповаги, допомоги, доброти, ні творчості – навчальної, професійної, духовної. Без неї неможливий продуктивний перебіг соціалізації, тобто щоденного розгортання процесу входження в нові соціальні ситуації та вироблення власної системи ставлень до суспільного оточення

Отже, чим вищий рівень соціальної та навчальної адаптації, тим результативніший рівень навчання, ініціативності та самостійності студентів. Безумовно, процес адаптації залежить також від особистих якостей першокурсників, типу їх характеру, темпераменту, самооцінки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест