Адаптивні біологічні ритми, взаємодія паразитів з організмом хазяїна

Додано: 20 листопада 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 1 раз
12 запитань
Запитання 1

Зміна активності організму, що пов'язана із змінами пір року, належить до біоритмів:

варіанти відповідей

1. Зовнішніх.

2. Внутрішніх.

3. Таких, що не мають періодичності.

4. Неадаптивних.

Запитання 2

Впродовж доби у здорової людини спостерігаються незначні ритмічні коливання температури тіла. Це добові ритми. З чим вони зв'язані:

варіанти відповідей

1. З обертанням Місяця навколо Землі.

2. З обертанням Сонця навколо Землі.

3. З обертанням Землі навколо Сонця.

4. З обертанням Землі навколо своєї осі.

Запитання 3

У природі спостерігаються явища, що характерні для певної пори року. Чи в усіх кліматичних зонах ми будемо спостерігати такі явища:

варіанти відповідей

1. Так, в усіх.

2. В усіх, крім екваторіальної зони.

3. Тільки в помірних широтах.

4. В помірних широтах та саванах

Запитання 4

Лососеві риби мають міграції, що зв'язані із періодом розмноження. Чи носять ці міграції сезонний характер:

варіанти відповідей

1. Ні, бо вони мігрують тільки один раз за життя.

2. Так, бо дозрівання статевих продуктів у цих тварин залежить від пори року.

3.Ні, бо ці організми живуть у воді, де нема зміни пір року.

4. Так, бо ці організми є тепловодними і нерестяться в період, коли вода найкраще прогрівається.

Запитання 5

В океанах живуть риби, які нерестяться у припливно-відпливних зонах. Вони відкладають ікру у пісок цієї зони і при відпливах поливають її водою, щоб не пересохла. Який чинник впливає на періодичність їх діяльності:

варіанти відповідей

1. Обертання Землі навколо Місяця.

2. Обертання Місяця навколо Землі.

3. Обертання Місяця навколо своєї осі.

4. Обертання Землі навколо своєї осі.

Запитання 6

Восени в листках листопадних дерев хлорофіл руйнується і стають помітні каротини та каротиноїди. Це приводить до зміни забарвлення листя. Який чинник викликає такі зміни в листку:

варіанти відповідей

1. Температура середовища.

2. Вологість повітря.

3. Тривалість світлового дня.

4. Всі перераховані тут чинники.

Запитання 7

Учень до завершення уроку починає проявляти рухову активність, поглядає на годинник, чекаючи перерви. Це прояв:

варіанти відповідей

1. Добового ритму.

2. Сезонного ритму.

3. Розсіяної уваги в учня.

4. Дії біологічного годинника.

Запитання 8

Яке із цих явищ є наслідком обертання Землі навколо Сонця:

варіанти відповідей

1. Припливи та відпливи.

2. Коливання температури тіла у здорової людини впродовж доби.

3. Відкривання та закривання суцвіть у кульбаби.

4. Перельоти кажанів із нашої місцевості у печери Криму.

Запитання 9

Сукупність змін фізіологічних реакцій на зміни освітлення називають:

варіанти відповідей

фотоперіодизмом

добовий ритм освітлення

біологічний ритм

сезонний ритм

Запитання 10

Рівень, на якому і паразит і хазяїн виділяють речовини, які полегшують їм захист ( для хазяїна ), або напад ( для паразита), називається:

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організму

популяцій

Запитання 11

Рівень, на якому у тварин захист від паразитів забезпечує імунна система, називається

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організму

популяцій

Запитання 12

Рівень, на якому взаємодія паразитів та хазяїв відбувається у формі чергування хазяїв у життєвих циклах паразитів, називається

варіанти відповідей

молекулярному

клітинному

організму

популяцій

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест