АКТИВНА І ПАСИВНА ЛЕКСИКА

Додано: 10 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 225 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.

(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:

(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.

(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.


У яких реченнях із тих, що вказані нижче, немає застарілих слів?

варіанти відповідей

1, 2

3, 4

7, 8

10, 12

Запитання 2

(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.

(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:

(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.

(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.

У якому реченні із тих, що вказані нижче, ужитий історичний термін?

варіанти відповідей

5

6

9

10

Запитання 3

(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.

(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:

(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.

(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.

Яке з поданих слів є архаїзмом?


варіанти відповідей

смерд

князь

холоп

погубитель

Запитання 4

(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.

(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:

(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.

(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.

Яке з поданих слів є історизмом?

варіанти відповідей

відступник

пута

гридень

грішник

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього

(1)  Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.

(2)  - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.

(3)  – Драстуйте, - він до вас.

(4)  Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.

(5)  – Порвало! – дід вам.

(6)  – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.

(7)  – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!

(8)  – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.

(9)  – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.

У якому з указаних речень немає емоційно забарвлених слів?

варіанти відповідей

1

2

4

7

Запитання 6

(1)  Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.

(2)  - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.

(3)  – Драстуйте, - він до вас.

(4)  Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.

(5)  – Порвало! – дід вам.

(6)  – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.

(7)  – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!

(8)  – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.

(9)  – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.

У яких реченнях ужито діалектні форми слів?

варіанти відповідей

1, 2

3, 4

4, 5

3, 7

Запитання 7

1)  Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.

(2)  - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.

(3)  – Драстуйте, - він до вас.

(4)  Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.

(5)  – Порвало! – дід вам.

(6)  – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.

(7)  – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!

(8)  – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.

(9)  – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.

У якому реченні вжито слово, утворене від іншомовної основи?

варіанти відповідей

1

4

6

9

Запитання 8

1)  Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.

(2)  - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.

(3)  – Драстуйте, - він до вас.

(4)  Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.

(5)  – Порвало! – дід вам.

(6)  – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.

(7)  – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!

(8)  – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.

(9)  – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.

Зразком якого стилю є поданий текст?

варіанти відповідей

наукового

офіційно-ділового

публіцистичного

художнього

Запитання 9

У якому рядку перелічено загальновживані слова?

варіанти відповідей

кінь, популяція, сотня, брат, голова, пекти, чистий

вовк, сорок, зять, рука, маржинка, читати, мокрий

їжак, один, баба, нога, косити, глючити, веселий

лисиця, двадцять, сльоза, ректи, молотити, сухий

заєць, сімдесят, сестра, око, нести, рясний, хліб

Запитання 10

У якому рядку немає діалектного слова?

варіанти відповідей

стежка, стезя, дорога, путівець, плай

сумка, рюкзак, клач, ридикюль, валіза

господар, хазяїн, ґазда, власник, володар

лелека, чорногуз, бусол, бузько, жабоїд

морочня, стубла, трясовина, тлань, здвиж

Запитання 11

У якому рядку наведено приклад емоційно забарвленого слова, похідного від слова зоря?


варіанти відповідей

зоряно, міжзоряний

зоренька, зоряниця

зазоріти, зоряність

яснозорий, зорепад

зорекрилий, зореліт

Запитання 12

Із додаванням якого суфікса до основи ліс- утвориться емоційно забарвлене слово?


варіанти відповідей

-ник-

-ов-

-ок-

-н-

-ист-

Запитання 13

Із додаванням якого суфікса до основи вовк- утвориться нейтральне слово?


варіанти відповідей

-ик-

-ичок-

-иськ-

-ищ-

-иц-

Запитання 14

У якому рядку наведено слова, уживання яких найдоречніше в розмовному або художньому стилі?

варіанти відповідей

розмова, вуста, перст, рамена

хлопчина, повнісінький, укомплектований

полаятися, відповідно до, з огляду на

присьорбувати, дудлити, канцелярист, красне письменство

балачка, витріщився, отамечки, їстоньки

Запитання 15

У якому рядку перелічено слова, уживання яких є ознакою офіційно-ділового стилю?

варіанти відповідей

воздаяння, предтеча, роботящий, благодать, преподобний

укладання угоди, з огляду на, відповідно до, ухвалено, стаття

параграф, отже, класифікація, наприклад, як свідчить, експеримент

реалії, громада, лідер, загальнолюдські цінності. права людини

волоцюга, сплюх, базікало, рученьки, як мокре горить

Запитання 16

У якому рядку немає прикладу жаргонного слововживання?

варіанти відповідей

злити зайву рідину - злити інформацію

шити сорочку — шити справу

косити траву — косити від служби

зависати над прірвою — зависати в кафе

охайно зав’язати - зав’язати морським вузлом

Запитання 17

Яке із пронумерованих слів у поданому вірші є авторським неологізмом?

Одчиняйте двері – (1) Наречена йде! Одчиняйте двері – Голуба (2) блакить Очі, серце і (3) хорали Стали, Ждуть... Одчинились двері – (4) Горобина ніч! Одчинились двері — Всі шляхи в крові! (5) Незриданними сльозами Тьмами Дощ.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 18

До якої групи лексики належить кожне з поданих слів?

1 загальновживана              А хлопець

2 діалектна                           Б хлопчисько

3 професійна                        В пацан

4 жаргонізм                          Г легінь

                                              Д юнга

варіанти відповідей

1А 2Г 3Д 4В

1А 2В 3Д 4Г

1А 2Г 3Б 4В

1А 2Г 3В 4Д

1А 2Д 3Г 4В

Запитання 19

Доберіть до діалектних слів загальновживані відповідники

1 пацьорки               А випадок

2 пляцок                   Б пиріг

3 трафунок               В чашка

4 філіжанка              Г намисто

                                  Д площа

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1Г 2А 3Б 4В

1Г 2Б 3А 4Д

1Г 2Д 3А 4В

1Г 2Б 3В 4А

Запитання 20

Для якого стилю мови характерними є подані слова та словосполучення

1 художній               

2 розмовний             

3 публіцистичний   

4 науковий               

А постанова, заява, протокол, провадиться набір, передбачено

Б аналіз, обґрунтовано, спричинено, гетерогенний релевантний

В всенародне визнання, політична культура, вибір залежить від кожного

Г дідище, халамидник, реготун, морочитися, товкти воду в ступі

Д розхмарено, весніти, яблуневоцвітний, блават, серпанок


варіанти відповідей

1Д 2В 3Г 4Б

1Д 2Г 3В 4Б

1Д 2Г 3Б 4В

1Д 2А 3В 4Б

1Д 2Г 3В 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест