Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.
(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:
(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.
(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.
У яких реченнях із тих, що вказані нижче, немає застарілих слів?
(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.
(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:
(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.
(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.
У якому реченні із тих, що вказані нижче, ужитий історичний термін?
(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.
(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:
(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.
(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.
Яке з поданих слів є архаїзмом?
(1) - Прокляття! Він називає мене відступником, погубителем землі Руської. (2) Ніби я не князь, а холоп! (3) Ніби він святий, а я грішник!.. (4) А хто ж відібрав у нас Чернігів?.. (5) Хто розпалював міжусобиці між руськими князями - я чи він.
(6) Потім йому в голову прийшла якась нова думка, бо він раптом дивно глянув на Ждана і схопив його за груди, струснув щосили:
(7)- Це ти, холопе, обмовив мене перед Святославом? (8) Ти смерд, холоп, раб! (9) Я витягнув тебе з грязюки, а ти мені так віддячив?.. (10) Люди! Візьміть цього негідника та в поруб його! (11) У пута залізні! - гукнув щосили.
(12) Вбігло двоє гриднів, що чатували за дверима.
Яке з поданих слів є історизмом?
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього
(1) Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.
(2) - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.
(3) – Драстуйте, - він до вас.
(4) Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.
(5) – Порвало! – дід вам.
(6) – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.
(7) – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!
(8) – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.
(9) – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.
У якому з указаних речень немає емоційно забарвлених слів?
(1) Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.
(2) - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.
(3) – Драстуйте, - він до вас.
(4) Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.
(5) – Порвало! – дід вам.
(6) – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.
(7) – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!
(8) – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.
(9) – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.
У яких реченнях ужито діалектні форми слів?
1) Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.
(2) - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.
(3) – Драстуйте, - він до вас.
(4) Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.
(5) – Порвало! – дід вам.
(6) – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.
(7) – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!
(8) – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.
(9) – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.
У якому реченні вжито слово, утворене від іншомовної основи?
1) Підвели голову, а на березі біля куреня Кирило Іванович Дудка сидить.
(2) - Здоровенькі були, Кириле Івановичу! – весело до нього.
(3) – Драстуйте, - він до вас.
(4) Живенькі-здоровенькі? Як рибка? – ви дідові.
(5) – Порвало! – дід вам.
(6) – Коли порвало? Хто порвав? – інтересуєтеся ви.
(7) – Снасть! – сердито кидає Кирило Іванович. – Не бачите хіба? Ось! Порвало й переплутало! Оце вже години три сидю, розплутую, розплутати не можу. Сатана!
(8) – Та хто ж порвав, хто ж заплутав? – не відстаєте ви од діда.
(9) – Та що, ви не знаєте: короп! – люто вже говорить дід і з серцем кидає на траву ліску.
Зразком якого стилю є поданий текст?
У якому рядку перелічено загальновживані слова?
У якому рядку немає діалектного слова?
У якому рядку наведено приклад емоційно забарвленого слова, похідного від слова зоря?
Із додаванням якого суфікса до основи ліс- утвориться емоційно забарвлене слово?
Із додаванням якого суфікса до основи вовк- утвориться нейтральне слово?
У якому рядку наведено слова, уживання яких найдоречніше в розмовному або художньому стилі?
У якому рядку перелічено слова, уживання яких є ознакою офіційно-ділового стилю?
У якому рядку немає прикладу жаргонного слововживання?
Яке із пронумерованих слів у поданому вірші є авторським неологізмом?
Одчиняйте двері – (1) Наречена йде! Одчиняйте двері – Голуба (2) блакить Очі, серце і (3) хорали Стали, Ждуть... Одчинились двері – (4) Горобина ніч! Одчинились двері — Всі шляхи в крові! (5) Незриданними сльозами Тьмами Дощ.
До якої групи лексики належить кожне з поданих слів?
1 загальновживана А хлопець
2 діалектна Б хлопчисько
3 професійна В пацан
4 жаргонізм Г легінь
Д юнга
Доберіть до діалектних слів загальновживані відповідники
1 пацьорки А випадок
2 пляцок Б пиріг
3 трафунок В чашка
4 філіжанка Г намисто
Д площа
Для якого стилю мови характерними є подані слова та словосполучення
1 художній
2 розмовний
3 публіцистичний
4 науковий
А постанова, заява, протокол, провадиться набір, передбачено
Б аналіз, обґрунтовано, спричинено, гетерогенний релевантний
В всенародне визнання, політична культура, вибір залежить від кожного
Г дідище, халамидник, реготун, морочитися, товкти воду в ступі
Д розхмарено, весніти, яблуневоцвітний, блават, серпанок
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома