Біологія 10 клас. СІМЕЙНЕ НАВЧАННЯ. Контрольна робота за 1 семестр

Додано: 14 листопада
Предмет: Біологія, 10 клас
33 запитання
Запитання 1

Сталий розвиток — це: 

варіанти відповідей

складна конструкція, яка полягає в збалансованому розвитку трьох компонентів: економічного, соціального та екологічного

ділянка перетину трьох кіл: соціуму (суспільства), економіки, довкілля (природи) і є зоною сталого розвитку

вивченням цінностей природи й оцінювання людиною значення природи, що мотивує її поведінку

особлива форма існування матерії

Запитання 2

Коли були затверджені глобальні Цілі сталого розвитку:

варіанти відповідей

2016 році

2014 році

2015 році

2017 році

Запитання 3

Сталий розвиток природи й суспільства це: 

варіанти відповідей

розвиток суспільства, за якого економічне зростання, матеріальне виробництво і споживання відбуваються в межах, що їх визначає здатність екосистем до самооновлення

розвиток суспільства, за якого економічне зростання, матеріальне виробництво і споживання відбуваються в межах, що їх визначає здатність екосистем до саморегуляції

розвиток суспільства, за якого економічне зростання, матеріальне виробництво і споживання відбуваються в межах, що їх визначає здатність екосистем до самовідновлення

Запитання 4

Самовідтворення це:

варіанти відповідей

сукупність керованих хімічних реакцій

властивість біологічних систем відновлювати відносну сталість свого складу

найвищий рівень організації живого

передавання між поколіннями генетичної інформації

Запитання 5

Життя - це:

варіанти відповідей

вивчення адаптацій людини і людських спільнот до навколишнього середовища

принцип існування біологічних систем, які відрізняються від неживого складністю та високою структурною й функціональною впорядкованістю

періодичні або неперіодичні коливання чисельності популяцій іскуственних умовах

Запитання 6

Екологічна етика займається: 

варіанти відповідей

вивченням цінностей природи й оцінювання людиною значення природи, що мотивує її поведінку

вивчення закономірностей старіння живих істот для подовження тривалості життя і розв'язування проблем довголіття людини

вивченням законів існування та розвитку біосфери з метою встановлення гармонійних відносин між природою та суспільством

дослідженнями біологічних процесів з метою конструювання на їх основі нових біологічних й технічних систем

Запитання 7

Біологічні системи — це: 

варіанти відповідей

відкриті впорядковані системи, здатні до саморегуляції, самовідтворення та самооновлення внаслідок постійного потоку речовин, енергії та інформації

використання знань для біотехнологічного виробництва ліків, харчових продуктів, сировини, використання сонячної енергії

вивчення механізмів спадковості й мінливості

вивчення молекулярних і клітинних реакцій організмів на глобальні катастрофічні зміни клімату на планеті

Запитання 8

Вкажіть основні напрямки сучасних біологічних досліджень:

варіанти відповідей

вивчення впливу умов космосу на організм для з'ясування механізмів адаптації живих істот до дій космічних чинників

вивченням цінностей природи й оцінювання людиною значення природи, що мотивує її поведінку

зберігати й переробляти інформацію

Запитання 9

Вкажіть, які заходи є дієвими при вірусних захворюваннях:

варіанти відповідей

ізолювання на карантин хворих особин

випереджаюче профілактичне щеплення

введення сироваток

знищення переносників вірусних захворювань

Запитання 10

Вкажіть, які особливості характерні лише для вірусів:

варіанти відповідей

наявність лише одного виду нуклеїнової кислоти

наявність ознак живого організму лише поза клітиною

відсутність клітинної організації

наявність власних синтезуючих білок систем

розмноження лише у клітині-хазяїні

Запитання 11

Визначте, які варіанти розмноження вірусів існують:

варіанти відповідей

надходження в клітину готової іРНК і її з'єднання з рибосомами

зворотна реплікація ДНК у клітині під дією РНК вірусу

вбудова вірусної РНК чи ДНК у геном клітини

синтез іРНК на ДНК вірусу без включення у геном

Запитання 12

Визначте, якою є роль вірусів у природі:

варіанти відповідей

регулюють чисельність організмів

використовуються для біологічної боротьбі зі шкідливими видами

використовуються для перенесення генів у інші клітини

беруть участь у еволюції прокаріотів

Запитання 13

Як віроїди потрапляють у клітину рослини:

варіанти відповідей

під час механічного ушкодження

при вегетативному розмноженні

за допомогою комах 

Запитання 14

Вкажіть, чим прокаріоти відрізняються від еукаріот:

варіанти відповідей

відсутністю плазматичної мембрани

наявністю клітинної стінки

відсутністю ядра

відсутністю спадкової речовини

відсутністю мітохондрій

Запитання 15

Назвіть вченого, який відкрив пріони:

варіанти відповідей

Д. Івановський

І. Павлов

О. Богомолець

С. Прузинер

В. Гарвей

Т. Дінер

Запитання 16

Віроїди це:

варіанти відповідей

інфекційні агенти, які являють собою низькомолекулярні одноланцюгові молекули РНК, які не кодують власних білків

особливий клас інфекційних агентів, чисто білкових (що не містять нуклеїнових кислот)

неклітинні форми живих організмів , які складаються з нуклеїнової кислоти (ДНК або РНК) і білкової оболонки

Запитання 17

Назвіть вченого, який відкрив віроїди:

варіанти відповідей

І. Павлов

Д. Івановський

О. Богомолець

Т. Дінер

С. Прузинер

В. Гарвей

Запитання 18

Вкажіть, властивості пріонів:

варіанти відповідей

відсутність генетичного апарату

можуть передаватися спадково

не розщеплюються під дією ферментів

стійкість до випромінювання, високих та низьких температур, засобів дезінфекції

вкриті додатковою мембраною

Запитання 19

Визначте, особливості пріонних хвороб:

варіанти відповідей

тривалий інкубаційний період (іноді десятки років)

повільний характер протікання

незвичність зараження тканин та органів

летальність у 100% випадків

Запитання 20

Вкажіть ознаки грибів:

варіанти відповідей

хемотрофний спосіб живлення

осмогетеротрофний спосіб живлення

запасають глікоген

запасають крохмаль

розмножуються спорами

прокаріотичні організми

Запитання 21

Вкажіть рослини, які були предками риніофітів: 

варіанти відповідей

мохи

одноклітинні зелені водорості

діатомові водорості

багатоклітинні зелені водорості

бурі водорості

Запитання 22

Вкажіть ознаки покритонасінних, які їм дозволили панувати в рослинному покриві Землі:

варіанти відповідей

в життєвому циклі переважає гаметофіт

подвійне запліднення

наявність квітки

запліднення залежіть від наявності води

запліднення не залежіть від наявності води

наявність спор

Запитання 23

Виберіть ознаки та функції, що характеризують тканину внутрішнього середовища:

варіанти відповідей

складається з одного чи кількох шарів клітин, які майже не містять міжклітинної речовини

містить значну кількість міжклітинної речовини

здатна до сприйняття подразнень і скорочення

з'єдную різні типи тканин, забезпечує їхнє живлення

залежно від особливостей будови може бути гладенькою і поперечносмугастою

Запитання 24

Виберіть тканини, що не характерні для тварин:

варіанти відповідей

нервова

покривна

епітеліальна

сполучна

механічна

провідна

Запитання 25

Вкажіть ознаки подібності грибів і рослин:

варіанти відповідей

відсутність рухової активності у вегетативному стані

гетеротрофний тип живлення

поглинання речовин шляхом всмоктування

наявність хітину в клітинній стінці

наявність клітинної стінки

кінцевий продукт азотистого обміну - сечовина

необмежений ріст

запасна речовина - глікоген

Запитання 26

Вкажіть ознаки подібності грибів і тварин:

варіанти відповідей

запасна речовина - глікоген

відсутність хлоропластів у клітині

необмежений ріст

кінцевий продукт азотистого обміну - сечовина

гетеротрофний тип живлення

відсутність рухової активності у вегетативному стані

поглинання речовин шляхом всмоктування

Запитання 27

З'ясуйте, які функції виконують в організмі вуглеводи:

варіанти відповідей

забезпечують енергетичні потреби організму

входять до складу клітинної стінки грибів і рослин

виконують функцію зовнішнього скелету членистоногих

захищаютьклітини від механічного пошкодження

забезпечують зчеплення між клітинами

сприяють адаптації до зниження температури

Запитання 28

З'ясуйте, які функції виконують в організмі ліпіди:

варіанти відповідей

забезпечують енергетичні потреби організму

входять до складу клітинних мембран

захищають організм від надмірної втрати води

захищають органи від механічного пошкодження

забезпечують теплоізоляцію організму

утворена при окисненні вода сприяє виживанню організмів у посушливому середовищі

є компонентами біологічно активних речовин

Запитання 29

З'ясуйте, які функції виконують в організмі білки:

варіанти відповідей

утворюють цитоскелет

каталізують хімічні реакції в організмі

забезпечують скорочення м'язів

виконують опорну функцію

забезпечують еластичність і міцність покривів

беруть участь в імунних реакціях

забезпечують зсідання крові

транспортують речовини по організму

Запитання 30

Назвіть властивості притаманні ферментам:

варіанти відповідей

специфічність дії

відсутність побічних продуктів

залежність активності від факторів середовища

утворення стійкої сполуки з продуктами реакції

збереження структурної і функціональної цілісності після завершення реакції

Запитання 31

Укажіть поміж зображених автотрофний організм:

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 32

 Із залишків глюкози в клітині можуть утворюватися:

варіанти відповідей

нуклеїнові кислоти

полісахариди

ліпіди

 білки

Запитання 33

Укажіть правильні твердження щодо енергетичного обміну:

варіанти відповідей

Частина енергії, яка вивільняється в реакціях, запасається під час утворення молекул: глюкоз

Частина енергії, яка вивільняється в реакціях, запасається під час утворення молекул: кисню

Частина енергії, яка вивільняється в реакціях, запасається під час утворення молекул: АТФ

В еукаріотичних клітинах пов’язаний з функціонуванням: комплексу Гольджі

В еукаріотичних клітинах пов’язаний з функціонуванням: клітинного центру

В еукаріотичних клітинах пов’язаний з функціонуванням: мітохондрій

Одним з процесів енергетичного обміну є:  гліколіз

Одним з процесів енергетичного обміну є: фотосинтез

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест