Читання мовчки ( дистанційно)

Додано: 28 квітня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 291 раз
8 запитань
Запитання 1

Прочитай текст.

ХИТРА ЛИСИЦЯ

Блукали ми якось із лісником і Павликом по берегу озе­ра й натрапили на лисячий слід.

-   Мабуть, лиска приходила воду пити, - сказав Павлик.

-   Ні, не воду вона приходила пити, - заперечив лісник.

   -Ти придивись пильніше: занадто вже обережно ступала вона ось тут, при самій воді.    Лисиця рибалити сюди приходить, коли не вполює собі здобичі в лісі чи в степу.

- Як же вона ловить рибу? - спитав Павлик, украй здивований.

Лісник пообіцяв нам показати.

І ось одного разу, натрапивши на свіжі сліди, що вели до озера, ми підкралися до прибережних кущів...

Лисиця підійшла до озера, трохи постояла. Потім нечут­но забрела у воду і завмерла, мов закам'яніла. Та вже наступної миті блискавично вдарила лапою - і вихопила з води сріблясту рибку. Проковтнувши здобич, руда хитрунка знову завмерла.

Тим часом на небокраї з'явилися темні хмари. Повіяв холодний вітерець, зашуміли кущі. По воді побігли дрібні хвильки, заважаючи риболовлі. Лисиця, петляючи, аби заплу­тати свої сліди, побігла до лісу.

Ми вирішили поглянути, де її лігво, і покрадьки подалися слідом.

Ось вона вже піднялася на вершину пагорбка, ось шугну­ла в глибоку балку.

Ми теж спустилися вниз, обнишпорили всі кущі, та лися­чої нори ніде не знайшли.

Що за дивина? Ніби руда крізь землю провалилася.

Через кілька днів ми втрьох знову навідалися на те саме місце. І знов побачили лисицю. Та як ми не намагалися простежити, куди ж вона сховається, лисиця й цього разу зникла безслідно.

-   Це нам, видно, найхитріша попалася, - пожартував лісник.

      Ось випав перший сніжок. Ми йшли понад озером і знову натрапили на заплутані лисячі сліди. Тихенько прокралися на берег: лисиця стояла у воді - рибалила.

Руда зразу ж помітила нас і чимдуж кинулася до балки.

Еге, тепер на снігу вже так просто від нас не схова­єшся!

Сліди обривалися коло двох розлогих ялин. Геть здиво­вані, ми зупинилися: сліди кінчаються, а нори не видно. Де ж руда?

І раптом лісник поманив мене пальцем і кивнув на нижні лапаті віти похиленої ялини, що майже стелилися по землі. На снігу, що припушив віти, виднілися лисячі сліди.

Ми разом підвели голови і так стояли довгенько, приго­ломшені: на зламаній верхівці ялини чорніло велике старе лелече гніздо, а з нього визирав кінчик рудого хвоста!..

Хто знає, скільки б вона нас дурила, коли б не випав пер­ший сніг.


Обери правильні відповіді.


Від чийого імені ведеться розповідь у творі?

варіанти відповідей

Павлика

автора

лісника

Запитання 2

Що дуже здивувало Павлика?

варіанти відповідей

що лисиця вміє ловити рибу

що лисиця приходила до озера по воду

що лісник уміє розпізнавати сліди тварин

Запитання 3

Коли лисиця змушена ловити рибу?

варіанти відповідей

узимку

коли не вполює собі здобичі в лісі чи в степу

коли з’являються на небі темні хмари

Запитання 4

Визнач головну думку твору.

варіанти відповідей

Дбайливе ставлення людини до природи.

Уміння тварин передбачати погоду.

Цікаві вміння і хитрість тварин.

Запитання 5

Що допомогло героям твору знайти лігво лисиці?

варіанти відповідей

сліди

перший сніг

стеження за твариною

Запитання 6

Обери рядок, у якому вказана правильна послідовність подій у творі.

1. Ось випав перший сніжок.

2. Лисиця рибалить.

3. Прогулянка по берегу озера.

4. Спроби знайти лігво лисиці.

5. Лисиця сховалась у старе лелече гніздо.

6. Розповідь та обіцянка лісника.

варіанти відповідей

1, 5, 3, 4, 2, 6

3, 6, 2, 4, 1, 5

4, 2, 1, 5, 3, 6

Запитання 7

Встанови відповідність між словами і їх значенням.

1. Забрела ---------------------- а. Прийшли

2. Обнишпорили ---------------- б. Швидко

3. Навідалися--------------------- в. обшукали

4. Чимдуж--------------------------- г. Зайшла

варіанти відповідей

1 - г, 2 - в, 3 - а, 4 - б

1 - а, 2 - в, 3 - г, 4 - б

1 - в, 2 - а, 3 - г, 4 - б

Запитання 8

Лігво лисиці було у ...

варіанти відповідей

норі

у старому лелечому гнізді

під корінням дерева

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест