Читання мовчки "Мамин кавун" В.Сухомлинський

Додано: 14 березня
Предмет: Літературне читання, 4 клас
12 запитань
Запитання 1

Прочитай текст мовчки.

Василь Сухомлинський

Мамин кавун

Мама залишає Костика на господарстві, сама йде на цілісінький день на роботу.

А йому наказує:

— Сиди дома, годуй курей; як спека спаде, полий капусту на городі.

День сьогодні в Костика видався і щасливий, і важкий. Щасливий, бо вранці, як тільки мама з дому, прийшов дід Мусій і приніс два кавуни. 

На баштані кавуни ще зелені, Костик це добре знає. Хлопець розпитує діда, де він узяв, а той мовчить та тільки всміхається.

— Оце твій,— поплескує дід менший кавун,— а це мамин.

А як же інакше? Мама більша — їй і кавун більший.

— Зараз порізати твій кавун чи сам поріжеш? — питає дід Мусій.

— Зараз, діду, зараз,— нетерпляче просить Костик.

Дід ріже кавуна. А він червоний і пахучий.

Костик смакує, їсть поволі, щоб надовго було, а дід сидить мовчки й інколи усміхається. Усмішка дідова якась дивна — невесела.

Дід пішов. Костик доїв кавуна. Ще раз пообгризав скибки. Сходив погуляв, повернувся. Хотів ще раз пообгризати скибки, та вже нічого було гризти.

Мамин кавун лежав на лаві. Костик намагався не дивитись на нього, але час від часу немов хтось голову повертав до кавуна.

Щоб той не спокушав, Костик вийшов надвір.

Сипнув курям ячменю, витяг відро води з криниці.

Сів під шовковицю та й сидить.

А його щось наче тягне в хату. Він одчинив двері, вмостився на лаві, поплескав долонькою кавуна.

«А як половинку з’їсти?» — подумав.

Та від цієї думки Костикові стало соромно. Йому пригадалась невесела дідова усмішка. Невесела вона була того, що він не почастував дідуся — не дав йому жодної скибочки. 

Від сорому Костикові захотілося піти з хати. Він вийшов у садок і сів під шовковицею. Там він довго сидів і дивився на білі хмари в голубому небі. Дивився — поки й заснув.

Прокинувся Костик увечері. Сонце сідало спочити.

«Скоро й мама прийде»,— подумав Костик та й побіг у хату — треба ж її з дідовим гостинцем зустріти.

Коли це й мама на подвір’я. Костик їй кавуна підносить.

— Це вам, мамо,— радісно каже він.

Мама заходить до хати, ріже кавуна й припрошує:

— Їж, Костику.

— Ні, це вам, мамо,— благає Костик,— їжте ж, будь ласка.

Такої ласки мама ще не знала.

Вона з подивом подивилася в радісні очі сина й узяла червону, як жар, скибку.

варіанти відповідей

+

-

Запитання 2

До якого жанру відноситься текст?

варіанти відповідей

 а) вірш

б) байка

 в) оповідання

 г) казка

Запитання 3

Коли розпочалися події, описані в творі?

варіанти відповідей

 а) вдень

б) вранці

 в) ввечері

г) вночі

Запитання 4

Чому день у Костика видався щасливим?

варіанти відповідей

 а) бо прийшов дід Мусій з кавунами

б) бо в нього було день народження

 в) бо залишився вдома сам

 г) бо повинна приїхати бабуся

Запитання 5

Скільки кавунів приніс дідусь?

варіанти відповідей

а) 1

б) 2

в) 3

г) 4

Запитання 6

Кому дід Мусій дав більшого кавуна?

варіанти відповідей

а) мамі

б) соб

в) бабусі

г) нікому

Запитання 7

Що зробив Костик зі своїм кавуном?

варіанти відповідей

а) поділився з дідусем

б) поділився з мамою

в) з'їв сам

г) поділився з другом

Запитання 8

Які добрі справи зробив Костик за день?

варіанти відповідей

а) полив квіти і нагодував курей

б) витяг води з криниці і сходив у магазин

в) нагодував курей і витяг з криниці води

г) виспався і поїв з дідом кавуна

Запитання 9

Кому належать вказані дії?

варіанти відповідей

а) дідусеві

б) Костикові

в) матусі

 г) бабусі

Запитання 10

Хто сказав такі слова

«Мама більша — їй і кавун більший»?

варіанти відповідей

а) Костик

б) дід Мусій

 в) сусідка

г) друг

Запитання 11

Обери вислів, який найбільше характеризує головну думку цього твору

варіанти відповідей

а) слово не горобець, вилетить - не впіймаєш

б) друг у біді не покине

в) поділися із ближнім

г) праця людину годує, а лінь - марнує

Запитання 12

Встанови правильний порядок:

1. Мама прийшла з роботи

2. Костик заснув

3. Прийшов дід Мусій з кавунами

4. Мама пішла на роботу

варіанти відповідей

а) 1,2,3,4

б) 4,3,1,2

в) 4,3,2,1

 г) 4,2,1,3

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест