Діагностувальна робота Аудіювання В.Сухомлинський " Говорити без дозволу не можна"

Додано: 16 жовтня
Предмет: Літературне читання, 4 клас
8 запитань
Запитання 1

1. Прочитай

Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько. Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити. Учителька терпляче йому пояснює: — Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори. Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює. Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад. Аж тут чується схвильований голос Василька: — Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку! Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик. Діти забули про приклад і розглядають метелика. Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові: — Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна? Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово. Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту: — Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить... — Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?” А вголос вона сказала: — Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна. Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка. Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово. Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас. Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку. — Чому ти плачеш, Васильку? — Бо говорити ж не дозволяється. — Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька. Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже: — Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко. — Біжи, прожени собаку... — каже вчителька. За хвилину Василько повертається до класу з кошеням. (294 сл.)


Який був Василько?

варіанти відповідей

 жвавий, рухливий, дуже балакучий

 сором'язливий, сумний, дуже схвильований

непосидючий, стурбований, дуже балакучий 

Запитання 2

Куди сів метелик?

варіанти відповідей

 на парту

на шибку

на підвіконня 

Запитання 3

Як Василько відчував себе біля дошки?

варіанти відповідей

йому було соромно і дивно

був спокійним і впевненим

весело відповідав учительці

Запитання 4

Що лежало на колодязі?

варіанти відповідей

кошеня

зошит

щоденник

Запитання 5

Кого боялось кошеня?

варіанти відповідей

дітей

собаку

метелика

Запитання 6

Чому Василько плакав?

варіанти відповідей

бо не дозволяється говорити

бо полетів метелик

бо образився

Запитання 7

Встанови послідовність подій.

1. Ой, нещастя моє, — подумала вчителька...

2. Бо говорити ж не дозволяється.

3. Якось на уроці арифметики...

4. За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.

5. Діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту.

варіанти відповідей

5,4,3,2,1

3,5,1,2,4

2,4,1,5,3

Запитання 8

Яка головна думка твору?

варіанти відповідей

Не кажи не вмію, а кажи навчусь

Завжди говори те, що думаєшь

Умій сказати , умій і змовчати

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест