ДПА українська мова

Додано: 10 травня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 38 разів
20 запитань
Запитання 1

Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні випричепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!

1. У називному відмінку в тексті вжито слово

варіанти відповідей

А процес

Б безлад

В порядок

Г мотлох

Запитання 2

2. Прикладка є в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В четвертому

Г п’ятому

Запитання 3

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б четвертому

В п’ятому

Г сьомому

Запитання 4

4. Слово зони в третьому реченні можна замінити словом

варіанти відповідей

А відрізки

Б сфери

В шматки

Г частини

Запитання 5

Завдання 5–15 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.

5. На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А начинка

Б випадок

В дрова

Г загадка

Д русло

Запитання 6

6. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку

варіанти відповідей

А не/дописана картина відомого художника

Б не/з’ясовані вчасно важливі питання

В не/прочитаний допис у соцмережі

Г не/покоїтися через скаргу сусідів

Д не/дооцінений талант молодого артиста

Запитання 7

7. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку

варіанти відповідей

А під..аний критиці, роз..єднати береги

Б л..ється водоспадом, побуквен..ий аналіз

В розріс..я на всі боки, клітин.ий аналіз

Г неждан..о зустрітися, об..ивати кригу

Д йти навман..я, поліс..ькі краєвиди

Запитання 8

8. Букву й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А нью..орківець, гост..овий, лось..он

Б кань..он, сер..озний, зна..омство

В буль..он, кра..овий, фе..єрверк

Г баталь..он, бо..овий, сл..озливий

Д шампінь..он, сол..овий, сень..ора

Запитання 9

9. Буквосполучення -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

варіанти відповідей

А студент..о, жіно..о

Б коза..о, товари..о

В дитин..о, пірат..о

Г будівни..о, брат..о

Д люд..о, гайдама..о

Запитання 10

10. Прочитайте уривок тексту.

Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1)будь/куди. Для них не підходять (2)перші/ліпші горщики, отже, (3)з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4)на/швидку/руч – і вони (5)довго/довго тішитимуть вас цвітом.

Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 11

11. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

У п’єсі Івана ______ є два ______ , які зображені ______.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Карпенка-Карого, персонажа, більш оригінально

Б Карпенка-Карого, персонажів, більш оригінальніше

В Карпенко-Карого, персонажа, найбільш оригінально

Г Карпенко-Карого, персонажі, найбільш оригінальніше

Д Карпенка-Карого, персонажі, найбільш оригінально

Запитання 12

12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Дорогий _______, гостинні грузини запрошують тебе відвідати _______ Батумі й покуштувати _______ хачапурі по-аджарськи.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А українцю, старовинну, смачну

Б українець, старовинний, смачне

В українцю, старовинне, смачне

Г українець, старовинне, смачний

Д українце, старовинний, смачну

Запитання 13

13. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

А переважна прерогатива

Б головний лейтмотив

В дивний парадокс

Г захисний імунітет

Д приваблива вакансія

Запитання 14

14. Редагування потребує речення

варіанти відповідей

А Сплачуючи за будь-які товари чи послуги, завжди вимагайте на касі видати чек.

Б Знаючи основні правила користування грошима, фінансові втрати вас не спіткають.

В Отримавши банкноти, я завжди перевіряю на них усі можливі елементи захисту.

Г Розраховуючись безготівково, кожен має контролювати правильність усіх трансакцій.

Д Обов’язково зважуй можливі ризики, оплачуючи вартість товарів чи послуг онлайн.

Запитання 15

15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Метод оповідок, (1) або вигадування легенд, (2) часто використовують з метою реклами: (3) історія, (4) удало придумана маркетологами, (5) може значно підвищити рівень продажу товарів, (6) і тут доречно пригадати

відомий відеоролик, (7) як палички печива «Twix» виготовляють на різних фабриках.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

А коми 1, 2 – при однорідних членах речення

Б двокрапка 3 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

В коми 4, 5 – при відокремленому означенні

Г кома 6 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Д кома 7 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

Запитання 16

Завдання 16–20 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них. 

Δ Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

Ο В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

Ω ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади». 

Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

16. Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку


варіанти відповідей

А Ω Δ ⊠ ⊗ Ο

Б Ω ⊗ ⊠ Ο Δ

В Ω Δ Ο ⊗ ⊠

Г Ω ⊠ Δ ⊗ Ο

Д Ω Ο ⊗ ⊠ Δ

Запитання 17

17. Відокремлений додаток є в реченні, позначеному

варіанти відповідей

А Δ

Б ο

В Ω

Г

Д

Запитання 18

18. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

варіанти відповідей

А Δ

Б ο

В Ω

Г

Д

Запитання 19

19. Однорідні члени є в обох реченнях, позначених

варіанти відповідей

А Δ ⊗

Б ο Ω

В Ω ⊠

Г ⊠ ο

Д ⊗ Δ

Запитання 20

20. Синтаксичну роль підмета виконує слово

варіанти відповідей

А завдання

Б навчання

В навчання

Г утвердження

Д питання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест