Завдання 1–4 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні випричепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
1. У називному відмінку в тексті вжито слово
2. Прикладка є в реченні
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
4. Слово зони в третьому реченні можна замінити словом
Завдання 5–15 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
5. На другий склад падає наголос у слові
6. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку
7. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку
8. Букву й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
9. Буквосполучення -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
10. Прочитайте уривок тексту.
Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1)будь/куди. Для них не підходять (2)перші/ліпші горщики, отже, (3)з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4)на/швидку/руч – і вони (5)довго/довго тішитимуть вас цвітом.
Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою
11. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
У п’єсі Івана ______ є два ______ , які зображені ______.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Дорогий _______, гостинні грузини запрошують тебе відвідати _______ Батумі й покуштувати _______ хачапурі по-аджарськи.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
13. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
14. Редагування потребує речення
15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Метод оповідок, (1) або вигадування легенд, (2) часто використовують з метою реклами: (3) історія, (4) удало придумана маркетологами, (5) може значно підвищити рівень продажу товарів, (6) і тут доречно пригадати
відомий відеоролик, (7) як палички печива «Twix» виготовляють на різних фабриках.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Завдання 16–20 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
Δ Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.
Ο В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.
Ω ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».
⊠ Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).
⊗ Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.
16. Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
17. Відокремлений додаток є в реченні, позначеному
18. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
19. Однорідні члени є в обох реченнях, позначених
20. Синтаксичну роль підмета виконує слово
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома