Фонетика

Додано: 11 серпня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 166 разів
48 запитань
Запитання 1

Продовжте речення: "Завжди 2 звуки позначають...

варіанти відповідей

я, ю, є";

я, ю, є, ї";

ї, щ";

африкати дж, дз".

Запитання 2

На початку слова сполучення літер зш- транскрибується так:

варіанти відповідей

[сш];

[ш:];

[з:];

[с:];

[жш].

Запитання 3

На початку слова сполучення літер зч- транскрибується так:

варіанти відповідей

[ж:];

[ч:];

[шч];

[ц:];

[жч].

Запитання 4

На початку слова сполучення літер тч- транскрибується так:

варіанти відповідей

[шч];

[тч];

[ч];

[ч:].

Запитання 5

У якому рядку в усіх словах звучить [ґ]?

варіанти відповідей

...ість, ...рунт, ...анок, ...удзик;

...рати (іменник), ...валт, ...ілля, ...рати (дієслово);

дзи...а, ...едзь, ...уба;

...уля, ...удзик, ...ава, ...азда;

...ринджоли, ...ород, ...орло, ...едзь.

Запитання 6

Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка:

варіанти відповідей

просьба, вісь, сьогодні;

вчиться, тьмяний, боротьба;

якби, ґвалт, екзистенція;

дзбан, зберегти, зжати.

Запитання 7

Звук [д] є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

дитина, боротьба, день

кладка, футболіст, город

баскетбол, душа, дзвінок

податок, дятел, звідти

Запитання 8

Звук [ґ] треба вимовляти в обох словах рядка:

варіанти відповідей

по..ратися, ..атунок

а..русовий, домо..тися

 ..удзичок, перемо..ти

об..рунтувати, во..зальний

Запитання 9

Підкреслена літера позначає той самий звук у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

краяти, закріплений, кран, анекдот

фокус, завлабораторії, фронт, графа

 сорок, сіяч, старанно, майстер

 тьмяний, тім’я, несеться, тюль

зіскочити, просьба, зябра, зірка

Запитання 10

Приголосний звук, що не має м’якого відповідника, —

варіанти відповідей

[дж]

[с]

[ч]

[л]

Запитання 11

Звук [а] є в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

щока, ранок, сонце

рясно, рідня, поєдинок

золото, гиря, порядок

рілля, країна, буква

Запитання 12

Приголосні тільки дзвінкі в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

порядок, дзвін, ранковий

регіон, гриб, колега

немовля, мармур, медаль

 добро, недорогий, рельєф

Запитання 13

Помилки в транскрипції фразеологізмів допущено в рядку:

варіанти відповідей
Запитання 14

Приголосні тільки глухі в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

чашка, хитрий, хитати;

пощастити, цяточка, сестриця;

фікус, футбол, ціпочок;

сто, пакет, тьохкати.

Запитання 15

Лише один голосний звук має кожне слово в рядку:

варіанти відповідей

 з’їзд, ллються

честь, дзьоб

дзвін, мито

казах, черкес

Запитання 16

Знайдіть слово, у якому буква «я» позначає два звуки:

варіанти відповідей

надвечір’я;

сяйво;

дозволяти;

трясовина.

Запитання 17

Знайдіть рядок, у якому в усіх словах букви «я», «ю», «є» позначають один звук:

варіанти відповідей

 категорія, маєток, пояснювати, ключовий, верхів’я;

бюрократ, вдячність, малюнок, льодяний, калькулятор;

юшка, балтієць, ілюзія, ділянка, буряковий;

комісія, завдання, яхта, юридичний, валюта.

Запитання 18

Знайдіть рядок, у якому в усіх словах приголосні дзвінкі:

варіанти відповідей

жаба, зебра, журба;

з’їзд, жабо, зуби;

губи, ґедзь, діжка;

дуб, одужати, гудзик.

Запитання 19

Знайдіть слово, у якому кількість букв збігається з кількістю звуків:

варіанти відповідей

кухоль

останній

дзвінок

салют

ієрогліф

Запитання 20

Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

варіанти відповідей

гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

боєць, вищість, зраджений, відсіювання;

 воїнський, італієць, розжувати;

виявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня.

Запитання 21

Фонетика - це розділ мовознавства, який вивчає…

варіанти відповідей

частини мови.

стійкі сполучення слів.

звуки мовлення.

Запитання 22

У яких рядках подано правильну транскрипцію?

варіанти відповідей

травиця - [травúес´я]

рахівниця - [рах᾽івнúц´а]

стежина - [стежин´а]

Запитання 23

Склади є...

варіанти відповідей

відкриті, ненаголошені

відкриті, закриті, ненаголошені, наголошені

закриті, наголошені

закриті, відкриті, наголошені

Запитання 24

У якому рядку в усіх словах є приголосний звук [й] ?

варіанти відповідей

холодний, історія, бар᾽єр, пір᾽я

очікувати, вірш, вечірній, солом᾽яний

 боїться, інститут, мій, сусід

під᾽їзд, їжак, сіль, медвяний

Запитання 25

Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку:

варіанти відповідей

льон - [л´он], обходжу - [обхóджу]

 хочеться - [хóчеиц′:а], глядач - [гл´адáч] 

жінка - [ж´інка], мідь - [м᾽ід´] 

ясен - [йáсен], чекання - [чеикáн´я] 

Запитання 26

Два склади має кожне слово рядка:

варіанти відповідей

пісня, алея, стрічка, тінь

любов, радість, добро, надія

свято, гріють, утіха, влітку

дзенькіт, ім`я, людськість, осінь

Запитання 27

Шиплячий приголосний є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

заріччя, жолудь, джміль, пісня

юшка, служба, хвороба, борщик

межа, ходжу, печальний, щастя

цілий, ячмінний, кожух, шприц

Запитання 28

Звук [з] є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

князь, березень, аналіз, привозити

 знахідка, слизько, дзвіночок, зона

зустріч, зірка, приказка, Різдво

береза, з’явитися, в’язати, зрости

Запитання 29

Уподібнення приголосних відбувається в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

козацький, селянський, молотьба

камінчик, кузня, екзамен

мороз, кігті, боротьба

кінський, милуєшся, доріжка

анекдот, сміливість, кузня

Запитання 30

На перший склад падає наголос у слові:

варіанти відповідей

запитання

послання

читання

ковзання

Запитання 31

На останній склад наголос падає у слові:

варіанти відповідей

ідемо

підемо

будемо

поношу

Запитання 32

Оберіть ДВІ правильні відповіді.

Наголос падає на перший склад у словах:

варіанти відповідей

класти

взяла

знайде

мести

Запитання 33

Подвійний наголос у всіх словах у рядку:

варіанти відповідей

алфавіт, копійок

сливовий, мабуть

випадок, цеховий

усмішка, фаховий

Запитання 34

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

діалог

дрова

кілометр

чорнозем

начинка

Запитання 35

Три склади у слові

варіанти відповідей

веселковий

весна

олія

сільський

Запитання 36

У слові маячить букв та звуків така кількість

варіанти відповідей

 7 букв та 7 звуків;


7 букв та 6 звуків;


 7 букв та 8 звуків.


Запитання 37

Правильно поділено для переносу всі слова в рядку

варіанти відповідей

фі-зич-ний, Є-ЕС, про-дзве-ніти

ін-'єк-ція, а-том, карти-нний

ба-йка, прис-лів-ник, за-сту-пи-ти-сь

ав-то-мо-біль, хо -дже-ний, над-зви-чай-ний

Запитання 38

Оберіть ТРИ правильні відповіді.

Чергування перших звуків можливе у всіх словах рядків:

варіанти відповідей

україночка, увічливий, імення, вщухнути, ущент

йти, вбрід, удосвіта, вклеєний, вчительство

взаємини, узбіччя, ураган, ідеолог, власник

вродливиця, учасник, інакший, взуття, урочище

уперше, впродовж, ймовірно, все одно, вчений

втрьох, вдосконалити, вбрання, уява, укладач

Запитання 39

Літера у ставиться в реченні «(1)плив на підлеглих здійснюється (2) атмосфері (3)заємодій (4) групі, що є важливою (5) управлінській результативності» на місці цифри

варіанти відповідей

А    1


Б    2


В    3


Г    4


Ґ    5

Запитання 40

В якому рядку десять голосних звуків


варіанти відповідей

сестра, школяр, брат, матір, тато

стіна, стеля, ґудзик, ліжко, музика

юннат, обруч, лист, яблуня, відпочинок

виставка, доля, твір, пір’я, кіно

Запитання 41

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

варіанти відповідей

заїжджати, щирість, їстоньки

дзвонити, п’ятниць, український

йодистий, з’єднування, сьогодення

сприйнятий, щебечуть, джміль

висаджують, зозулястий, перемивають

Запитання 42

Кількість звуків і букв однакова в кожному слові рядка

варіанти відповідей

походжає, якість, їстоньки, яблунька

кукурудза, п’ятниць, український, п’ять

гайок, об’єднування, сьогодення, їдуть

серйозний, щебечуть, джміль, рясний

рюкзак, рядно, перемивають, кар’єра

Запитання 43

Наголос на третьому складі має кожне слово рядка

варіанти відповідей

привезти, горошина, піцерія 

агрономія, сантиметр, поміщик 

кілометр, монолог, дивлячись

аргумент, соломинка, чотирнадцять 

двоскладовий, металургія, завдання

Запитання 44

У слові ґедзь

варіанти відповідей

5 звуків

4 звуки

3 звуки

Запитання 45

Голосні звуки класифікують

варіанти відповідей

за м’якістю-твердістю – на тверді і м’які

за місцем творення – губні, гортанні, язикові

за положенням язика – на переднього і заднього ряду

за участю голосу й шуму – на сонорні і шумні

Запитання 46

Текст і завдання до нього

1. Київ! 2. О, як часто і з якою любов’ю думали вони в походах, у чужих землях про рідний стольний город над Дніпром! 3. На брані, коли доводилося стояти віч-на-віч з ворогами, у кривавих січах, коли над головами витала смерть, у довгі безсонні ночі, коли вони – закривавлені, посічені – лежали на холодній землі й не знали, що готує їм наступний день.

4. Завжди і скрізь одна думка про отчизну й город Київ підтримувала їх, давала силу й наснагу. 5. Усі на лодіях схопились. 6. Над Дніпром настала тиша – гребці опустили у воду довжелезні свої весла, керманичі залишили стерна, тільки вода дзюркотіла за бортами...

А. Укажіть кількість речень, у словах яких звуків більше, ніж букв


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 47

Текст і завдання до нього

1. Київ! 2. О, як часто і з якою любов’ю думали вони в походах, у чужих землях про рідний стольний город над Дніпром! 3. На брані, коли доводилося стояти віч-на-віч з ворогами, у кривавих січах, коли над головами витала смерть, у довгі безсонні ночі, коли вони – закривавлені, посічені – лежали на холодній землі й не знали, що готує їм наступний день.

4. Завжди і скрізь одна думка про отчизну й город Київ підтримувала їх, давала силу й наснагу. 5. Усі на лодіях схопились. 6. Над Дніпром настала тиша – гребці опустили у воду довжелезні свої весла, керманичі залишили стерна, тільки вода дзюркотіла за бортами...

Б. Укажіть кількість речень, у словах яких дві букви передають один звук

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 48

За участю голосу і шуму приголосні звуки поділяють на:

варіанти відповідей

сонорні та шумні

свистячі та шиплячі

тверді та м’які

губні та язикові

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест