тренажер ЗНО

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 610 разів
56 запитань
Запитання 1

ЧАСТИНА І. УКРАЇНСЬКА МОВА




На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А новий

Б ознака

В вітчим

Г випадок

Запитання 2

Правильно записано всі відмінкові форми кількісних числівників у рядку

варіанти відповідей

п'ятистами сімдесятьма двома, ста сімдесяти пяти, трьомастами сорока сімома;

дев'ятьмастами вісімдесятьма одним, чотирьохстам шістдесяти пяти, двомастами вісімдесятьма чотирма;

шестисот двадцяти чотирьох, восьмистам п'ятдесяти трьом, сьомастами дев'яноста вісьмома

чотирмастами двадцятьма шістьма, двомстам п'ятидесяти чотирьом, трьохсот вісімдесяти дев'яти;

сьомистами тридцятьма шістьма, шестистам вісімдесяти трьом, двохсот сорока двох.

Запитання 3

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати 

варіанти відповідей

екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї. 

усі експонати вразили нас своїм різноманіттям. 

уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

наші знання з історії були дуже доречними. 

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в рядку 

варіанти відповідей

Щасливий і веселий він глянув на високе небо. 

Важка від насіння, низько нахилялася жалка кропива. 

Дорога повела в порослі густими лісами гори. 

Налякані незнайомими звуками, коні пряли вухами.

Запитання 5

Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку

варіанти відповідей

виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата

створити за аналог..єю, словниковий д..ктант

с..гнальні вогні, соц..ологічне опитування

історія ав..ації, порадитися з д..ректором

Запитання 6

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

заступивши темрявою небо.

і зависли над молодими садами.

які змусили все живе зачаїтися.

і ринула стоголоса злива.

Запитання 7

Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

Запитання 8

Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

варіанти відповідей

Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

Хоч навколо, за тином ліс жовтів і мінився осінніми фарбами, але хміль іще буйно зеленів.

Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Радіють, тішаться дівчата та, знай, співають, ідучи

Запитання 9

Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

різьб..яр, миш..як, бур..ян

верхів..я, сер...йозний, сузір..я

роз..ятрена, підв..язати, арф..яр

прем..єра, надвечір..я, грав..юра

Запитання 10

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

підготовка до уроків

похід до кінотеатру

пам'ятний сувенір

пориви вітру

Запитання 11

Спільнокореневим до слова текти є слово

варіанти відповідей

тектонічний

текстура

течія

тека

Запитання 12

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

У кожної людини є , що розповісти.

Валентино Олександрівно, ви чудові!

Два хитрих мудрого не переважать!

Хмельницький був мудрий гетьман.

Запитання 13

За алфавітом записані всі слова рядка

варіанти відповідей

чесний, чіткий, чипси, чотири

ватний, Валерій, вантаж, Віра

гачок, ґудзик, естетичний, Євген

калач, Лідія, міріад, мирний

Запитання 14

(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.


Окремо треба писати виділене слово

варіанти відповідей

по/своєму

що/б

в/купі

те/ж

Запитання 15

(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 16

(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.


Слово сказані (речення 1) виступає

варіанти відповідей

підметом

присудком

означенням

обставиною

Запитання 17

(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.


Слово лунко (речення 3) можна замінити

варіанти відповідей

міцно

дзвінко

упевнено

вправно

Запитання 18

Звук [д] є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

А кладка, футболіст, город

Б ведмідь, десять, джерело

В баскетбол, душа, дзвінок

Г податок, дятел, звідти

Д дитина, боротьба, день

Запитання 19

Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Зран…я, незамін…ий, с…авець, очікуван...ий .

В…ічливість, суд…я. волос..я, роздоріж...я

Багат..я, жовч…ю, нав…ипередки, пас…я.

роз...броїти, від...зеркалення, шален...ий, військ...омат

Запитання 20

Прочитайте речення


Але ...... йому робота - розперезати снопик ....... і уквітчати ........ стіни.


Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

найбільш приємніша, деревію, ним

найприємніша, деревія, ним

найприємніша, деревію, ним

найприємніша, деревію, їм

Запитання 21

Разом пишуться всі слова рядка

варіанти відповідей

фото/журналіст, все/одно, західно/європейський, по/над

відео/конференція, у/зимку, хлібо/булочний, аби/чия

бозна/який, вище/згаданий, військово/полонений, де/хто

супер/обкладинка, по/між, на/завжди, кисло/молочний

суспільно/корисний, східно/слов'янський, сто/річний, ні/який

Запитання 22

Частка НЕ пишеться РАЗОМ з усіма словами рядка

варіанти відповідей

не/боязкий, а хоробрий; не/до ладу; не/безпека; не/скошена

не/сестрин; не/доораний; він не/має таланту; не/абихто 

не/поспішаючи; не/дорого; не/зчутися; не/посильне завдання

цукру не/має; не/абиякий; не/зважаючи на дощ; не/долік

Запитання 23

Укажіть правильно встановлену відповідність між виділеним словом і його синтаксичною функцією


А. Кожна людина - загадка.

Б. Хмари загасили сонце.

В. Дурний і в Києві не купить розуму.

Г. Шумлять щасливі води, і грає вітер навкруги.

Д. До небес вознесу я бажання розділити з тобою кохання.


1. Підмет

2. Присудок

3. Додаток

4. Означення

варіанти відповідей

1а 2г 3б 4д

1в 2а 3д 4г

1в 2б 3д 4г

1в 2а 3б 4д

Запитання 24

Укажіть правильно визначені частини мови


Уся Таврія (1)серед білого дня (2)раптом окуталась (3)таким присмерком, (4)що, не мружачись, можна було дивитися на сонце.

варіанти відповідей

1- прийменник, 2- прислівник, 3- займенник, 4 - сполучник,

1- прийменник, 2- іменник, 3- займенник, 4 - сполучник,

1- прийменник, 2- прикметник, 3- займенник, 4 - сполучник,

1- прийменник, 2- прислівник, 3- прикметник, 4 - займенник,

1- прислівник, 2-дієприслівник, 3- займенник, 4 - сполучник,

Запитання 25

Установіть відповідність між реченнями та їх видами


А. Не дорікай ніколи і нікому.

Б. Ніхто не винен у твоїх образах.

В. Лиш посміються із такої примхи.

Г. Не варто звинувачувати когось.

Д. Порада доброї і мудрої людини.


1. Означено-особове

2. Неозначено-особове

3. Безособове

4. Називне

варіанти відповідей

1а 2в 3б 4д

1а 2б 3г 4д

1а 2в 3г 4д

1б 2а 3г 4д

Запитання 26

М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

гуцул_ський, брин_чати, т_мяний, нян_чин

Пол_ща, низ_кий, мен_ше, камін_чик

л_отчик, Уман_щина, їдал_ня, взірец_

тернопіл_ський, ніч_ка, дяд_ко, піс_ня

Запитання 27

Складне речення з підрядним обставинним місця утвориться, якщо. частину де кує зозуля вписати замість крапок у реченні.

варіанти відповідей

У гаю, ... , свято весни вповні.

Чекай мене біля ставу, ....

У тих місцях пісні , ... , ліризм посилюється.

Виглядатиму тебе , ... .

Запитання 28

Закінчення має іменник у рядку

варіанти відповідей

чотири секунд...

обидві дівчин...

півтора тижн....

три лікар....

два муляр....

Запитання 29

Укажіть рядок, у якому фразеологічні звороти НЕ є синонімами:

варіанти відповідей

як бабак свисне, як на долоні волосся виросте, як виросте трава на помості;

хоч вовком вий, хоч криком кричи, хоч з мосту та в воду;

хоч віником мети, хоч з гармати стріляй, хоч кіл на голові теши;

де козам роги правлять, де Макар телят пасе, де і перець не росте.

Запитання 30

Хмари (1) що з'явилися потім (2) було послано для того (3) щоб підкреслити бліду (4) трохи вицвілу за день синяву неба (5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.


Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 31

Синонімічними є пари слів, ОКРІМ

варіанти відповідей

превентивний - запобіжний

тотальний - всеосяжний

фіктивний - підроблений

модерний - передовий

кардинальний - істотний

Запитання 32

17. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні


варіанти відповідей

Треба дзвінкий голос мати, що/б гарно співати.

Ми не розлучимось з тобою, що/б не сталось.

Повідомили про/те, що зустріч відбудеться завтра

Наша пісня — то/ж душа народу, його сила і могуть.

Вибач мені, брате, за/те, що спізнився з допомогою.

Запитання 33

Знайдіть рядок, у якому всі слова написано правильно

варіанти відповідей

парламентський, високоякісний, булла, давня Греція

щотижневий, Республіка Білорусь, ірреальний, сполоханий

преподобний, бульвар Шевченка, центрисський, піцерія

спагетті, Палац спорту, зшиток, контекстний

Запитання 34

ЧАСТИНА ІІ. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА



Перед походом Ігоря відбулося:

варіанти відповідей

землетрус;

потоп;

над землею пронісся вихор;

затемнення сонця.

Запитання 35

  Він «ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його Переломаний» - сказано про персонажа

варіанти відповідей

комедії

балади

драми

новели

роману

Запитання 36

   На рисунку зображено персонажа античної міфології, образ якого переосмислено у творі

варіанти відповідей

А "Блакитна панна"

Б "Мойсей"

В «Contra spem spero!»

Г "Камінний хрест"

Д "Я(Романтика)"

Запитання 37

Прочитайте подані рядки («Арфами, арфами…»).

Арфами, арфами —

золотими, голосними обізвалися гаї

Самодзвонними…


В уривку наявні такі художні засоби

варіанти відповідей

епітет, інверсія, метонімія

синекдоха, повтор, епітет

інверсія, неологізм, оксиморон

персоніфікація, неологізм, епітет

Запитання 38

В основі твору «Майстер корабля» Ю. Яновського


варіанти відповідей

розповіді друзів про роботу на кіностудії

власний досвід роботи сценаристом у театрі

власний досвід роботи на кіностудії

робота з тематичною літературою

робота в бібліотеці

Запитання 39

Герої, прізвища яких були Гутенюк і Палійчук - це герої з твору

варіанти відповідей

В.Стефаника "Камінний хрест"

М.Коцюбинського "Intermezzo"

О.Кобилянської "Меланхолійний вальс"

М.Коцюбинського "Тіні забутих предків"

Запитання 40

Установіть відповідність між митцем і стильовою течією, в якій він працював:


1. М.Коцюбинський

2. Леся Українка

3. В.Стефаник

4.Панас Мирний



А. неореалізм

Б. неоромантизм

В. імпресіонізм

Г. експресіонізм

Д. реалізм

варіанти відповідей

1А, 2Д, 3Г, 4В

1Б, 2В, 3Г, 4А

1Д, 2Б. 3В. 4Г

1В, 2Б, 3Г, 4Д

Запитання 41

Установіть відповідність між жанрово спорідненими творами:


1. "Камінний хрест"

2. "Тіні забутих предків"

3. "Чого являєшся мені у сні..."

4. "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"


А. "Кайдашева сім"я"

Б. "Intermezzo"

В. "Місто"

Г. "О слово рідне! Орле скутий!"

Д. "Мартин Боруля"

варіанти відповідей

1Б, 2А, 3Д, 4В

1А, 2Б, 3Д, 4Г

1Б, 2А, 3Г, 4В

1В, 2Д, 3Г, 4Б

Запитання 42

Установіть відповідність між автором і героєм його твору:


1. Франко

2. Кобилянська

3. Леся Українка

4. Квітка-Основ'яненко


А. Марта

Б. Мирослава

В. Мавка

Г. Маруся

Д. Мелашка

варіанти відповідей

1А, 2В, 3Д, 4 Б

1Б, 2А, 3В, 4Г

1В, 2Г, 3Б, 4А

1Д, 2Г, 3А, 4Б

Запитання 43

Установіть відповідність між твором та мотивами, які в ньому переважають:


1. "Блакитна панна"

2. "Меланхолійний вальс"

3. "Я(Романтика)"

4. "У теплі дні збирання винограду"


А. Відтворення краси почуттів людини

Б. Роздвоєність особистості

В. Єдність природи й мистецтва

Г. Фемінізму

Д. Вітаїзм

варіанти відповідей

1В, 2Г, 3А, 4 Д

1В, 2Г, 3Б, 4А

1А 2Г, 3Д, 4 Б

1Г, 2А, 3 Г, 4Б

Запитання 44

Рядки

Благослови, мати,

Весну закликати!

Весну закликати,

Зиму проводжати!..

узяті з

варіанти відповідей

Соціально-побутової пісні

Календарно-обрядової пісні

Історичної пісні

родинно-побутової пісні

Запитання 45

«Дворянські порядки» намагається завести у своєму домі персонаж твору, автор якого


варіанти відповідей

був учасником Кирило-Мефодіївського братства


був актором театру корифеїв


викладав поетику у переяславському колегіумі

Був зачинателем нової української літератури

Запитання 46

«Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?» - це один з епіграфів твору, де діють

варіанти відповідей

Степан Радченко й Надійка

Петро Шраменко й Леся

Гриць Бобренко й Маруся

Тереза і солдат-розвідник

Григорій Многогрішний і Наталка

Запитання 47

Життя родини Мазурів із села Семигори лягло в основу твору

варіанти відповідей

Панаса Мирного

Ольги Кобилянської

Івана Нечуя-Левицького

Григорія Квітки-Основ’яненка

Івана Карпенка-Карого

Запитання 48

«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», — докоряє землякам

варіанти відповідей

Тарас Шевченко


Пантелеймон Куліш


Іван Котляревський


Іван Франко

Іван Нечуй-Левицький

Запитання 49

Словами: «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія» починається твір

варіанти відповідей

«Зачарована Десна»


«Тіні забутих предків»


"Лісова пісня"


«Я (Романтика)»


«Три зозулі з поклоном»

Запитання 50

Україно, ти моя молитва, / Ти моя розпука вікова…

Гримотить над світом люта битва / За твоє життя, твої права… –

стверджує ліричний герой поезії

варіанти відповідей

Тараса Шевченка


Івана Франка


Олександра Олеся


Павла Тичини


Василя Симоненка

Запитання 51

Правнук гетьмана Запорозької Січі Дем'яна Многогрішного є головним героєм твору

варіанти відповідей

Івана Багряного


Валер'яна Підмогильного


Ліни Костенко


Олександра Довженка


Григора Тютюнника

Запитання 52

Справжнє прізвище автора твору "Сом" -

варіанти відповідей

Кандиба

Губенко

Фітільов

Лозов'ягін

Рудченко

Запитання 53

«Тобі дано і вірити й кохати.

А що мені? Які такі куші?!

Нелегко, кажуть, жити на дві хати.

А ще нелегше — жить на дві душі»,


— зізнається герой твору

варіанти відповідей

Лесі Українки

Тараса Шевченка

Ліни Костенко

Василя Симоненка

Валер'яна Підмогильного

Запитання 54

Заклик «Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з нею!» належить

варіанти відповідей

Павлові Тичині

Дмитрові Павличку

Володимирові Сосюрі

Василеві Симоненку

Василеві Голобородьку

Запитання 55

Ще засилатимеш, на жаль,

До Києва послів московських —

І по паркету наших заль

Ступати лаптю буде сковзько


Автора поданих рядків називають

варіанти відповідей

Кобзарем

Каменярем

Сонцепоклонником

Українським Одіссеєм

Кларнетистом

Запитання 56

ЧАСТИНА ІІІ ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЕННЯ



Прочитайте наведений текст


У житі багатьох молодих людей рано чи пізно настає пора, коли вони покидають родинне гніздо і починають самостійно будувати свою нову родину. Батьки часто заперечують, та й у дітей бракує досвіду, виникає непорозуміння.

А є такі, що що живуть з батьками до останнього дня, турбуються, допомагають. Щоправда, живуть не завжди в злагоді... Але ж ми у вічному боргу перед батьками, вони чекають на подяку, підтримку.


Який варіант краще обрати: жити з батьками чи окремо?

варіанти відповідей

Сформулюйте тезу

Наведіть два переконливі аргументи

Проілюструйте аргументи прикладами (один із літератури чи інших видів мистецтва, другий із історії чи життя)

Сформулюйте висновок

Напишіть власне висловлення на окремому аркуші, фотокопію роботи надішліть на адресу вчителя

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест