ЧАСТИНА І. УКРАЇНСЬКА МОВА
На перший склад падає наголос у слові
Правильно записано всі відмінкові форми кількісних числівників у рядку
Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати
Пунктуаційну помилку допущено в рядку
Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати
Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні
Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку
Лексичну помилку допущено в рядку
Спільнокореневим до слова текти є слово
Неправильно побудовано речення
За алфавітом записані всі слова рядка
(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.
Окремо треба писати виділене слово
(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.
Слово сказані (речення 1) виступає
(1) Були сказані якісь слова: він сказав їх по/своєму, а вона по/своєму. (2) І хоч це було як мова птахів, і говорилося не для того, що/б зрозуміти, одначе й це щасливе лепетання в/купі снопів ще більше зближувало їх. (3) Десь косу лунко клепав косар, і перепел профуркотів у небі, ніби важкий осколок. (4) А біля неї сонцем пахли снопи і вона йому те/ж пахла сонцем і снопами.
Слово лунко (речення 3) можна замінити
Звук [д] є в кожному слові рядка:
Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
Прочитайте речення
Але ...... йому робота - розперезати снопик ....... і уквітчати ........ стіни.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Разом пишуться всі слова рядка
Частка НЕ пишеться РАЗОМ з усіма словами рядка
Укажіть правильно встановлену відповідність між виділеним словом і його синтаксичною функцією
А. Кожна людина - загадка.
Б. Хмари загасили сонце.
В. Дурний і в Києві не купить розуму.
Г. Шумлять щасливі води, і грає вітер навкруги.
Д. До небес вознесу я бажання розділити з тобою кохання.
1. Підмет
2. Присудок
3. Додаток
4. Означення
Укажіть правильно визначені частини мови
Уся Таврія (1)серед білого дня (2)раптом окуталась (3)таким присмерком, (4)що, не мружачись, можна було дивитися на сонце.
Установіть відповідність між реченнями та їх видами
А. Не дорікай ніколи і нікому.
Б. Ніхто не винен у твоїх образах.
В. Лиш посміються із такої примхи.
Г. Не варто звинувачувати когось.
Д. Порада доброї і мудрої людини.
1. Означено-особове
2. Неозначено-особове
3. Безособове
4. Називне
М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
Складне речення з підрядним обставинним місця утвориться, якщо. частину де кує зозуля вписати замість крапок у реченні.
Закінчення -і має іменник у рядку
Укажіть рядок, у якому фразеологічні звороти НЕ є синонімами:
Хмари (1) що з'явилися потім (2) було послано для того (3) щоб підкреслити бліду (4) трохи вицвілу за день синяву неба (5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Синонімічними є пари слів, ОКРІМ
17. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
Знайдіть рядок, у якому всі слова написано правильно
ЧАСТИНА ІІ. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Перед походом Ігоря відбулося:
Він «ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його Переломаний» - сказано про персонажа
На рисунку зображено персонажа античної міфології, образ якого переосмислено у творі
Прочитайте подані рядки («Арфами, арфами…»).
Арфами, арфами —
золотими, голосними обізвалися гаї
Самодзвонними…
В уривку наявні такі художні засоби
В основі твору «Майстер корабля» Ю. Яновського
Герої, прізвища яких були Гутенюк і Палійчук - це герої з твору
Установіть відповідність між митцем і стильовою течією, в якій він працював:
1. М.Коцюбинський
2. Леся Українка
3. В.Стефаник
4.Панас Мирний
А. неореалізм
Б. неоромантизм
В. імпресіонізм
Г. експресіонізм
Д. реалізм
Установіть відповідність між жанрово спорідненими творами:
1. "Камінний хрест"
2. "Тіні забутих предків"
3. "Чого являєшся мені у сні..."
4. "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"
А. "Кайдашева сім"я"
Б. "Intermezzo"
В. "Місто"
Г. "О слово рідне! Орле скутий!"
Д. "Мартин Боруля"
Установіть відповідність між автором і героєм його твору:
1. Франко
2. Кобилянська
3. Леся Українка
4. Квітка-Основ'яненко
А. Марта
Б. Мирослава
В. Мавка
Г. Маруся
Д. Мелашка
Установіть відповідність між твором та мотивами, які в ньому переважають:
1. "Блакитна панна"
2. "Меланхолійний вальс"
3. "Я(Романтика)"
4. "У теплі дні збирання винограду"
А. Відтворення краси почуттів людини
Б. Роздвоєність особистості
В. Єдність природи й мистецтва
Г. Фемінізму
Д. Вітаїзм
Рядки
Благослови, мати,
Весну закликати!
Весну закликати,
Зиму проводжати!..
узяті з
«Дворянські порядки» намагається завести у своєму домі персонаж твору, автор якого
«Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?» - це один з епіграфів твору, де діють
Життя родини Мазурів із села Семигори лягло в основу твору
«Нема на світі України, / Немає другого Дніпра, / А ви претеся на чужину / Шукати доброго добра», — докоряє землякам
Словами: «З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія» починається твір
Україно, ти моя молитва, / Ти моя розпука вікова…
Гримотить над світом люта битва / За твоє життя, твої права… –
стверджує ліричний герой поезії
Правнук гетьмана Запорозької Січі Дем'яна Многогрішного є головним героєм твору
Справжнє прізвище автора твору "Сом" -
«Тобі дано і вірити й кохати.
А що мені? Які такі куші?!
Нелегко, кажуть, жити на дві хати.
А ще нелегше — жить на дві душі»,
— зізнається герой твору
Заклик «Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з нею!» належить
Ще засилатимеш, на жаль,
До Києва послів московських —
І по паркету наших заль
Ступати лаптю буде сковзько
Автора поданих рядків називають
ЧАСТИНА ІІІ ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЕННЯ
Прочитайте наведений текст
У житі багатьох молодих людей рано чи пізно настає пора, коли вони покидають родинне гніздо і починають самостійно будувати свою нову родину. Батьки часто заперечують, та й у дітей бракує досвіду, виникає непорозуміння.
А є такі, що що живуть з батьками до останнього дня, турбуються, допомагають. Щоправда, живуть не завжди в злагоді... Але ж ми у вічному боргу перед батьками, вони чекають на подяку, підтримку.
Який варіант краще обрати: жити з батьками чи окремо?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома