Синтаксис і пунктуація

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 84 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.


варіанти відповідей

А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;


Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;


В міниться і лине, снишся мені, на воді;


Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.


Запитання 2

2. Укажіть рядок зі словосполученням, побудованим на основі узгодження.


варіанти відповідей

А Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;


Б волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;


В місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;


Г книжкова полиця, весела хата, довга дорога.


Запитання 3

3. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком. 


варіанти відповідей

А Стежка вузенька.


Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі .


В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим.


Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем (М. Горинь).


Запитання 4

4. Позначити рядок з односкладним реченням.


варіанти відповідей

А Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих? (А. Давидов).


Б Темна ніч сповила спорожніле місто (В. Мірошніченко).


В Багато слів написано пером. (Л. Костенко).


Г Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода (Д. Міщенко).


Запитання 5

5. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.


варіанти відповідей

А Густо-пречисто висипали зорі на небі.


Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.


В Осінь на землю тихенько спускається.


Г Відшуміло вже літо, і осінь прийшла.


Запитання 6

6. Через дефіс пишуться всі прикладки в рядку:


варіанти відповідей

A озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;


Б сон/трава, Москва/ріка, поет/романтик;


B сніжинки/пушинки, трава/деревій, фільм/»Земля»;     


Г жук/короїд, твір/опис, собака/вівчарка.


Запитання 7

7. Укажіть рядок, де нема словосполучень.


варіанти відповідей

А Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;


Б воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;


В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;


Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.


Запитання 8

8. Укажіть, у якому рядку у всіх словосполученнях зв’язок керування.


варіанти відповідей

А Передбачати погоду, пливти до берега, любити Батьківщину;


Б сидіти на стільці, швидко бігли, рання весна;


В написаний лист, присів відпочити, доручити справу;


Г берег річки, тяжко від задухи, прогулянка верхи.


Запитання 9

9. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком. 

варіанти відповідей

А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен.


Б Стежечка вив'юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві.


В Уже стояла пополудня пора.


Г По синіх водах небес плив місяць.


Запитання 10

10. Укажіть односкладне називне речення.


варіанти відповідей

А Нема на що подивитись. (Т. Шевченко)


Б Люблю тебе, високе наше небо. (І. Нехода)


В І щуку кинули — у річку. (Л. Глібов)


Г Ось вулиця, будинок і квартира. (М. Рильський)


Запитання 11

11. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.


варіанти відповідей

А Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї.


Б Лось стояв між деревами недалеко від просіки...


В Сергій ішов вулицею поволі.


Г Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені.


Запитання 12

6. Окремо пишуться всі прикладки в рядку:


варіанти відповідей

A козак/нетяга, мати/героїня, риба/щука;   


Б пісня/дума, співець/Перебендя, озеро/Байкал;


B сердега/Ярема, гори/Карпати, птах/орел;  


Г дівчина/красуня, місто/Тбілісі, дуб/велетень.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест