"Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка й словотвір"

Додано: 15 лютого 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 633 рази
11 запитань
Запитання 1

Укажіть рядок із фразеологізмами

варіанти відповідей

гнути залізо, дати хліба, відкрита душа, водити за руку

набити ґулю, товкти просо в ступі, каша з молоком, відкрита каструля

відкрита душа, набити руку, товкти воду в ступі, водити за носа

ні риба ні м’ясо, гнути кирпу, білий папір, кров із молоком

Запитання 2

Оберіть фразеологізми, синонімічні до виразу «бити байдики»


варіанти відповідей

держати хвіст бубликом, мозолити руки, гнути кирпу

зуби їсти, водити за носа, влипнути в халепу

купатися в золоті, справляти смішки, ловити удачу

ловити ґав, давати горобцям дулі, годувати баглаї

Запитання 3

Укажіть рядок спільнокореневих слів



варіанти відповідей

блакитний, блакитніє, блакитного

блакитний, блакитні, блакитного

блакитний, блакитнуватий, блакитнуватого

блакитний, блакитнуватий, блакитноокий

Запитання 4

Визначте рядок із нульовим закінченням


варіанти відповідей

нині, кратер, мандрівник

монітор, відгомін, фосфор

шимпанзе, відповідь, зараз

совість, ніяк, провесінь

Запитання 5

Визначте синтаксичну роль фразеологізму у реченні Язикатій Хвесьці не можна казати нічого.


варіанти відповідей

додаток

підмет

означення

присудок

Запитання 6

Спільнокореневими до слова роса є всі наведені слова, ОКРІМ


варіанти відповідей

росяний

зрошений

росинка

зароситися

рослинка

Запитання 7

Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено слово, витлумачене в рядку

варіанти відповідей

другий місяць року

огорожа з живих квітів

мешканець Харкова

атака у відповідь на атаку

приміщення під землею

Запитання 8

Літеру о замість пропуску треба писати в обох словах усіх рядків, ОКРІМ



варіанти відповідей

брон..двері, гучн..мовець

щир..сердний, літ..писний

вод..свяття, чорн..бривц

свіж..вмитий, перш..рядний

бетон..змішувач, вір..вчення

Запитання 9

Установіть відповідність між фразеологізмами та антонімами


1 хоч головою об стінку товчи А глянути гидко

2 хоч греблю гати Б пальця в рот не клади

3 хоч у рамку вправ В як кіт наплакав

4 хоч проти шерсті гладь Г хоч у вухо бгай

Д мухи не зачепить

варіанти відповідей

1Б 2А 3В 4Д

1Д 2Б 3Г 4А

1А 2Г 3Д 4В

1Д 2В 3А 4Б

Запитання 10

Прочитайте текст, виконайте завдання

Вказівка на приємність чогось неприємного

1. Що таке пілюля, знає кожен: це маленький шар, скат/ан/ий із лікувальної речовини (латинське слово «pillila» означає «шарик»).

2. Однак навряд чи хтось із вас бачив колись «золочені» пілюлі.

3. Ліки, які вживають у пілюлях, далеко не за/в/жди є приємними на смак та вигляд.

4. Тому в давнину аптекарі часто покривали їх солодкою речовиною красивого золот/ист/ого відтінку, бажаючи тим самим полонити маленьких дітей.

5. Однак, бу/ду/чи красивими зовні, пілюлі не втрачали своєї гіркоти.

6. Звідси пішло значення одного із фразеологізмів: «...пілюлю», що вказує на приємність чогось приємного.

7. Подібними до нього є «пом'якшити образу», «скрасити неприємність».

(Із книги «У світі крилатих слів»)


Продовжте твердження: «Фразеологізми сьомого речення є ...»:

варіанти відповідей

паронімічними

синонімічними

антонімічними

омонімічними

Запитання 11

Прочитайте текст, виконайте завдання

Вказівка на приємність чогось неприємного

1. Що таке пілюля, знає кожен: це маленький шар, скат/ан/ий із лікувальної речовини (латинське слово «pillila» означає «шарик»).

2. Однак навряд чи хтось із вас бачив колись «золочені» пілюлі.

3. Ліки, які вживають у пілюлях, далеко не за/в/жди є приємними на смак та вигляд.

4. Тому в давнину аптекарі часто покривали їх солодкою речовиною красивого золот/ист/ого відтінку, бажаючи тим самим полонити маленьких дітей.

5. Однак, бу/ду/чи красивими зовні, пілюлі не втрачали своєї гіркоти.

6. Звідси пішло значення одного із фразеологізмів: «...пілюлю», що вказує на приємність чогось приємного.

7. Подібними до нього є «пом'якшити образу», «скрасити неприємність».

(Із книги «У світі крилатих слів»)


Укажіть слово, правильно поділене на морфеми:


варіанти відповідей

золот/ист/ого

бу/ду/чи

скат/ан/ий

за/в/жди

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест