Фразеологізми. Стилістичне забарвлення фразеологізмів.

Додано: 18 квітня
Предмет: Українська мова, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...


Фразеологізмом є вислів

варіанти відповідей

на рівному місці

високий морок

не вмерла зірка

темрява минулого

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

З-поміж сполучень слів тексту фразеологізмом НЕ є

варіанти відповідей

не за горами

опустивши голову до/долу

мов на світ народився

мороз пробирає по спині

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Фразеологізмом є вислів


варіанти відповідей

багатоголосся душі

відкривається шлях

взаємності з життям

колискова — це душа

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) У моїй батьківщині на/світанні колишуться польовими доріжками навантажені хлібом вози. (2) Удосвіта часом кукурікають півні, вечорами линуть до/гори сині димочки. (3) У моїй батьківщині осінь по/тихеньку ступає в червоних чобітках заквітчана в соняшники й китиці винограду. (4) Вечірні тумани заступають хороводи русалок, і зорі, на диво, сяють близько над землею, що/б можна було говорити до них. (5) У моїй батьківщині сонце ходить босоніж, підперезане бабиним літом, з червоною калиною в русявому волоссі.

Фразеологізмом є вислів

варіанти відповідей

сині димочки

вечірні тумани

ходити босоніж

бабине літо

Запитання 5

Фразеологізм через пень колоду має антонім

варіанти відповідей

далеко куцому до зайця

і кіт не валявся

як курка лапою

мухи не зобидить

комар носа не підточить

Запитання 6

Синонімічний ряд читати молитву, прописати іжицю, милити чуба, брати в шори позначає поняття

варіанти відповідей

неславити

принижувати

дошкуляти

обмовляти

картати

Запитання 7

Обидва фразеологізми мають значення «красивий, вродливий» у рядку

варіанти відповідей

хоч оком світи, хоч з лиця воду пий

як з воску зліплений, хоч у рамці вправ

хоч картину малюй, хоч за раму клади

не відривати очей, приховувати зір

перемінитися на лиці, показати товар лицем

Запитання 8

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фразеологізм.


Для кожного рідний край — це його земля обітована.


варіанти відповідей

означення

додаток

підмет

присудок

обставина

Запитання 9

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фразеологізм.


 Щоб поїхати на риболовлю з татом, ми прокинулися ні світ ні зоря

варіанти відповідей

присудок

підмет

означення

додаток

обставина

Запитання 10

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фразеологізм.


Пускати бісики — відома розвага молоді.

варіанти відповідей

додаток

підмет

означення

обставина

присудок

Запитання 11

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фразеологізм.


Значення фразеологізму «гнути кирпу» відоме не всім

варіанти відповідей

означення

обставина

підмет

присудок

додаток

Запитання 12

Фразеологізми наведено в усіх рядках, ОКРІМ 



варіанти відповідей

до сьомого поту, на сьомому небі, до сьомої ранку 

бити лихом об землю, земля обітована, дістати з-під землі 

голці ніде впасти, хоч голки збирай, голки не підточиш 

наріжний камінь, на серці камінь, тримати камінь за пазухою 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест