9 липня о 18:00Вебінар: Інклюзивна освіта в середній та старшій школі

Генна інженерія людини

Додано: 3 травня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 311 разів
9 запитань
Запитання 1

Одним із сучасних напрямів розвитку медицини є її персоналізація. Що передбачає такий підхід:

варіанти відповідей

1. Призначення ліків окремо для кожного пацієнта.

2. Врахування при призначенні ліків індивідуальних генетичних особливостей кожної людини.

3. Використання для кожного пацієнта інших ліків.

4. Призначення для кожного пацієнта персонального медичного працівника.

Запитання 2

Одним із способів отримання донорських органів для пересадки їх людині є їх вирощування із стовбурових клітин. Які, на вашу думку, клітини будуть найкраще підходити для такої технології:

варіанти відповідей

1. Стовбурові клітини свиней.

2. Стовбурові клітини мишей.

3. Стовбурові клітини іншої людини.

4. Стовбурові клітини пацієнта або його генетичних близьких родичів.

Запитання 3

У ембріона свині вчені при допомозі технології CRISPR/Cas9 модифікували 60 генів, які містили генетичну інформацію ендовірусів. Ці послідовності не мають негативного впливу на організм свині, то навіщо ж було їх "перепрограмовувати":

варіанти відповідей

1. Це науковий експеримент, метою якого було відпрацювання самої технології такого перепрограмування.

2. Цей експеримент мав на меті оздоровити генетичний матеріал свині.

3. Метою експерименту було створення свиней із зміненим генетичним матеріалом.

4. Таке дослідження відкриває перспективи використання свиней із покращеними генами як джерело донорських органів для інших видів організмів, для яких ці послідовності генетичного матеріалу ендовірусів могли б бути небезпечними.

Запитання 4

Для лікування ракових захворювань розроблена технологія, яка передбачає створення а потім введення в організм людини специфічних Т-лімфоцитів. Чим вони відрізняються від інших Т-лімфоцитів людини:

варіанти відповідей

1. Вони мають більші розміри.

2. Вони не містять рецепторних утворень на мембранах.

3. Вони на мембранах містять рецептори, які здатні розпізнавати та знищувати ракові клітини.

4. Вони виготовлені із крові людини, яка вже поборола рак.

Запитання 5

Уявімо собі, що вчені виявили ділянку в молекулі ДНК людини, де розташовується ген, що викликає у людини розвиток якогось спадкового захворювання. Яким шляхом можна уникнути розвитку цього спадкового захворювання, якщо припустити, що в арсеналі вчених є всі необхідні ресурси:

варіанти відповідей

1. Можна спробувати зробити пересадку пошкодженого органу.

2. Можна спробувати вирізати пошкоджений ген із клітин організму.

3. При підозрі на розвиток цього порушення необхідно призначити комплекс ліків, які б здатні були виправити пошкоджений ген.

4. Можна б було зробити корекцію чи пересадку пошкодженої ділянки гена.

Запитання 6

Наука, яка займається питаннями розробки меж наукових досліджень в галузі генетичної інженерії людини, називається:

варіанти відповідей

1. Біоніка.

2. Біоетика.

3. Генетика.

4. Антропологія.

Запитання 7

У наукових дослідженнях вчені пробують вирощувати різні органи із стовбурових клітин. Пригадайте, де саме в організмі людини розташовуються стовбурові клітини:

варіанти відповідей

1. В нервовій тканині.

2. В клітинах м'язів.

3. Між клітинами епітелію.

4. В червоному кістковому мозку.

Запитання 8

Наукові дослідження в галузі генної інженерії людини, на відміну від таких же досліджень із тваринами чи рослинами, мають обмеження не тільки в плані можливостей технологічних, але й етичних. Чим це пояснюється:

варіанти відповідей

1. Можливістю створення організму із непередбачуваними і не завжди корисними властивостями.

2. Небажанням допомогти тільки одній людині, а інших людей із такими ж проблемами залишити осторонь.

3. Неможливістю використати гени інших організмів для виправлення помилок у геномі людини.

4. Небажанням втручатися в геном людини.

Запитання 9

В геномі багатьох ссавців, в тому числі і людини, виявлено фрагменти генетичного матеріалу ендогенних ретровірусів. Яким чином, на думку вчених, вони там опинилися:

варіанти відповідей

1. Це наслідки попередніх наукових досліджень, які колись проводилися вченими із цими організмами.

2. Це наслідки мутацій, які створили генетичну інформацію,що нагадує собою таку ж у ендогенних ретровірусів.

3. Це наслідок тривалої спільної еволюції організму та його паразитичних ендогенних ретровірусів.

4. Це випадкові подібності, адже генетичний матеріал побудований в усіх організмів із чотирьох однакових нуклеотидів А, Т, Г, Ц.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест