головні та другорядні члени речення

Додано: 1 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 773 рази
21 запитання
Запитання 1

Визначте правильно побудоване словосполучення.



варіанти відповідей

А розкласти по полицям

Б доглядали хворого

В пішла за цукерками

Г сміятися над ним

Запитання 2

Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть перед головним


варіанти відповідей

А відгадала загадку

Б відповідає впевнено

В улюблені іграшки

Г зустрів брата

Запитання 3

Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть у давальному відмінку.



варіанти відповідей

А виросли в лісі

Б бігали по кімнаті

В подарували дітям

В принесли підручники

Запитання 4

Укажіть речення, у якому виділене слово є підметом.



варіанти відповідей

А Город ми скопали восени.

Б Спортивний інвентар вони підготували заздалегідь.

В В зоопарку тварини почуваються добре

Г Рідне місто я відвідаю восени.

Запитання 5

Укажіть словосполучення, в якому головне слово — іменник.


варіанти відповідей

А під столітнім дубом

Б виготовлений з дуба

В посадити дуб

Г міцність дуба

Запитання 6

Визначте речення, граматична основа якого складається з підмета й присудка.



варіанти відповідей

А Мені хочеться привітати вас зі святом.

Б Дідуся запросили на сімейне свято.

В Вибачте за запізнення.

Г Троянда — ніжна й красива квітка.

Запитання 7

Укажіть речення, яке має другорядні члени.




варіанти відповідей

А Хлопчик кинувся бігти.

Б Зацвіли абрикоси й персики.

В Козаки вміли воювати.

Г Повільно походжають лелеки

Запитання 8

Укажіть речення, в якому правильно поставлено розділові знаки.



варіанти відповідей

А Квітуча гілка каштана — то символ Києва.

Б Дружба це — велика сила.

В Лікарська ромашка — є ефективний протизапальний засіб.

Г Приказки, прислів’я вияв народної мудрості.

Запитання 9

Укажіть речення, в якому виділене слово є присудком.




варіанти відповідей

А З часом стебло стало товщим.

Б Звірятко стало на задні лапки.

В Дівчинка вже вміє готувати різні страви.

Г Шерсть у кошеняти була м’якою й пухнастою.

Запитання 10

Укажіть речення з простим дієслівним присудком.



варіанти відповідей

А На спокійній воді жовтіють квіти латаття.

Б Я хочу повернутися додому якнайшвидше.

В Садочок у бабусі невеликий, але густий.

Г Крило у птаха перестало боліти.

Запитання 11

Укажіть розповідне речення.




варіанти відповідей

А.Цей клоун дуже смішний.

Б Розкажи про своїх друзів.

В Спостерігай за поведінкою тварин.

Г Намагайся запам’ятати прочитане.

Запитання 12

Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням:


варіанти відповідей

А. Малина і вишні цього року не вродили.

Б. Я сам іду до товариша.

В. Усі ми дужі дружбою своєю.

Г. Було їх там чоловіка з тридцять.

Запитання 13

Укажіть речення, у якому неозначена форма дієслова (інфінітив) не є підметом:


варіанти відповідей

А. Прожити вік – не поле перейти.

Б. Любити свій край – не є злочином.

В. Першою думкою Остапа було тікати.

Г. Життя прожити треба чесно.

Запитання 14

Укажіть речення, у якому немає підмета:


варіанти відповідей

А. Гримнуло кілька пострілів.


Б. Ой у полі жито копитами збито.



В. У душі моїй пісень і мрій море.


Г. Сучасне завжди по дорозі з минулого в майбутнє.

Запитання 15

Укажіть речення, у якому підмет виражений прикметником у значенні іменника:


варіанти відповідей

А. Два хитрих мудрого не переважать.

Б. Старого горобця на полові не обдуриш.

В. Он ідуть закохані і юні.

Г. Чуже переступи, та не займи.

Запитання 16

Укажіть речення з однорідними підметами:


варіанти відповідей

А. Батько з сином пішли на тік молотити.

Б. Між втікачами були Остап із Соломією.

В. Бувалі і старі повчали молодих.

Г. Восени дні стають коротшими, а ночі – довшими.

Запитання 17

Укажіть речення з простим дієслівним присудком, вираженим фразеологізмом:


варіанти відповідей

А. Це була лебедина пісня композитора.

Б. До лісу було рукою подати.

В. Ми змусили його розв`язати язика.

Г. Я стою непорушно і печу раків.

Запитання 18

Укажіть речення з дієслівним складеним присудком:

.

варіанти відповідей

А. Твір я буду писати завтра.

Б. Подруга буде їхати додому поїздом.

В. Дівчина почала вишивати скатертину.

Г. Зараз же сідай і пиши лист до матері.

Запитання 19

Укажіть речення, в якому вжито складений іменний присудок:

.

варіанти відповідей

А. Учні були вчора на екскурсії у заповіднику.

Б. Вони не сподівались побачити стільки цікавого.

В. Але маршрут був дуже добре знайомий.

Г. Діти обіцяли приїхати ще раз.

Запитання 20

Укажіть речення, у якому є тире між підметом і присудком (розділові знаки пропущено):


варіанти відповідей

А. Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм

Б. Руки дівчини зробилися як лід.

В. Червона рожа над усі квіти гожа.

Г. Тільки труд життя основа краса всевладного життя.

Запитання 21

Укажіть речення, у якому допущено помилку в узгодженні підмета (абревіатури) з дієсловом-присудком:

А. Райвно проаналізувало рівень навчальних досягнень учнів з рідної мови.

Б. ВЗН почав прийом документів.

В. ООН розглянула кілька важливих питань.

Г. Універмаг розпочав продаж літнього одягу.

варіанти відповідей

А. Райвно проаналізувало рівень навчальних досягнень учнів з рідної мови.

Б. ВЗН почав прийом документів.

В. ООН розглянула кілька важливих питань.

Г. Універмаг розпочав продаж літнього одягу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест