Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення. У (1)середині вистави стався кумедний (2)випадок. (3)Брати виконавця головної ролі вибігли на сцену і, скориставшись паузою, розповіли, як довгі (4)місяці були свідками розучування тексту. За двадцять чотири (5)місяці їхній брат намагався перевтілитися в ченця, автора (6)літопису, щоб (7)зобразити події тих літ якомога правдивіше. Час спливав, і три (8)брати вивчили роль, проте кожен бачив героя по-своєму.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Букву е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка
Разом треба писати всі слова в рядку
Правил уживання великої букви дотримано в реченні
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Спільнокореневими до слова сонях є всі слова, ОКРІМ
Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.
Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.
Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.
Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.
Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.
Синонімічним до складного речення «Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил, щоб убезпечити себе від фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення» є просте речення
Редагування потребує речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Я згадую про чай, (1) що його пито ввечері в садку: (2) цвірчать цвіркуни, (3) дзеленчить і гуде у вечірній тиші далекий трамвай, (4) звертаючи з проспекту на гору, (5) млосно пахнуть у важкій нічній пітьмі матіоли.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Зустрінемось ___ біля пам’ятника ____
Зверніть увагу, ___, на ____ літопис.
Під час презентації слухачі довідалися, як ___ зберігати шпинат, чому взимку ___ виходить хліб, замішаний на ___ заквасці, ніж у теплу пору року.
Станція метро «Арсенальна» в Києві є унікальною: її глибина становить більше ___ метрів. В Україні пролягає найдовший тролейбусний маршрут – «Сімферополь – Ялта», пасажири їдуть цим транспортом більше ___ кілометрів.
Щоб підготуватися до міжнародної олімпіади, від перших днів року, дорогі учні, ___ до навчання ____.
Увідповідніть фразеологізм із його значенням
Фразеологізм Значення
1 на свіже око А хтось має здатність усе помічати
2 гостре око Б постійний нагляд, спостереження з боку кого-небудь
3 всевидяще око В погляд недоброзичливої людини
4 недремне око Г хто-небудь добре бачить; спостережливий, кмітливий
Д не убачивши кого-, чого-небудь ніколи або тривалий час
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні
(1)Завдяки спонтанному виступу Швейка відпало (2)багато запитань; залишилися (3)тільки найважливіші, відповіді на (4)які мали підтвердити попередню думку про нього.
А прислівник
Б прийменник
В частка
Г числівник
Д займенник
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень
1 Бажання співати не полишало його. А Щоб книга побачила світ, величезну роботу зробила Ганна
2 Він попросив мене заспівати. Принц – президент Фонду Бориса Гмирі.
3 Він пішов співати. Б Тільки якщо опануєш вміння володіти своїм голосом, станеш
4 Юний виконавець почав співати, оперним співаком.
дочекавшись відновлення музики. В Ця цікава книга не лише майбутнім оперним співакам, які мріють пізнати таємниці вокальної майстерності, а й широкому колу читачів.
Г Коли читаєш записи Гмирі, перед нами постає жива людина.
Д Професіонали дізнаються, як на багато років зберегти голос.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення
Тип речення Речення
1 складносурядне А Виходжу в сад, він чорний і пустий.
2 складнопідрядне Б Сумує хата, бо вона вже пустка.
3 безсполучникове В А я перетерплю, а я перемовчу, аж поки згіркне слово «люблю».
4 з різними видами зв’язку Г І добре тобі, і весело на білому світі жити.
Д І ніч проминула, і сон не приніс забуття.
Доберіть приклад до кожного обґрунтування щодо вживання коми.
Речення Обґрунтування
1 Одчиняючи вранці вікно, я бачу квіти. А кома в складносурядному реченні
2 Корони дзвонять угорі, під ними – трави. Б кома в складнопідрядному реченні
3 Завжди хвилююся, коли бачу квітку. В кома в безсполучниковому реченні
4 Я мерзну в шубі, але мені хороше. Г кома між однорідними членами речення
Д кома при відокремленій обставині
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома