Готуємося до ЗНО. Варіант 42

Додано: 24 червня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 148 разів
28 запитань
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Спадає вечір сторожко, помалу, ворушить зорі в темряві криниць.

Їй сняться хмари і липневі грози, чиясь душа, прозора при свічі.

Коли тонула ще одна ілюзія, ти вже й не кидав рятувальний пас.

А потім розп’яли на полотні, у мармурі, у гіпсі і в граніті.

Запитання 2

Прочитайте речення. У (1)середині вистави стався кумедний (2)випадок. (3)Брати виконавця головної ролі вибігли на сцену і, скориставшись паузою, розповіли, як довгі (4)місяці були свідками розучування тексту. За двадцять чотири (5)місяці їхній брат намагався перевтілитися в ченця, автора (6)літопису, щоб (7)зобразити події тих літ якомога правдивіше. Час спливав, і три (8)брати вивчили роль, проте кожен бачив героя по-своєму.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


варіанти відповідей

1, 2, 6   

3, 4, 7 

4, 7, 8     

5, 6, 8

Запитання 3

Букву е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

ш..л..стіти, кош..чок, обд..рання  

в..р..щати, пряд..во, познач..ний

в..ликий, вит..ртий, тр..вожний 

пр..стол, вовч..ня, справ..дливий

Запитання 4

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

колодяз..ний, пот..мянілий, кан..йон  

шампін..йон, брин..чати, забр..охатися

кон..юктура, зган..блений, Уман..щина

бряз..кання, ковал..ський, ніжин..ський

Запитання 5

Подвоєні букви треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

геран..ю, любов..ю, пам’ят..ю 

подорож..ю, чесніст..ю, сіл..ю

фланел..ю, галуз..ю, суміш..ю

ваніл..ю, нехворощ..ю, мід..ю

Запитання 6

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

на/поготові, ані/скільки, аби/як 

на/гора, що/вечора, мимо/волі

в/поперек, на/мить, через/силу

на/скоком, до/речі, без/відома

Запитання 7

Правил уживання великої букви дотримано в реченні


варіанти відповідей

Урочисту церемонію нагородження Лауреатів Шевченківської Премії планували провести 22 травня в Каневі – у день перепоховання Тараса Шевченка на Чернечій горі.

Президент підписав указ, відповідно до якого Національну премію України імені Тараса Шевченка 2021 року присуджено режисерові Валентину Васяновичу та художнику-постановнику Владлену Одуденку за фільм «Атлантида».

Церемонія відбулася за підтримки офісу Президента України, Міністерства культури та інформаційної політики та Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка.

За інформацією Укрінформу, 26 лютого Комітет з Національної премії України імені Тараса Шевченка повідомив, що на засіданні члени Комітету обговорили «короткий» список творів за номінаціями: «література», «публіцистика, журналістика», «музичне мистецтво», «візуальне мистецтво», «кіномистецтво», «театральне мистецтво».

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті


варіанти відповідей

Щоб убеспечити себе від зараження вірусними інфекціями, часто мийте руки з милом або обробляйте їх спиртовмістними антисептиками.

Не контактуйте з особами, які мають симптоми респираторних захворювань: кашель, лихоманку, нежить; якщо ж уникнути контакта неможливо, тримайтеся на дистанції неменше метра та обмежте час спілкування.

Використовуйте медичні маски та своєчасно змінюйте їх (кожні 3 години або негайно тільки-но маска забруднилася) з подальшим знешкодженням та миттям рук.

Візміть за правило щодня робити вологе приберання у квартирі, використовуючи мийні та дезинфекціні засоби, регулярно провітрювати приміщення, де навчаєтеся чи працюєте.

Запитання 9

Спільнокореневими до слова сонях є всі слова, ОКРІМ


варіанти відповідей

осоння   

спросоння       

соняшник  

осонцювати

Запитання 10

Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.

варіанти відповідей

занурення

заглиблення

пірнання

поринання

Запитання 11

Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.

варіанти відповідей

реєстр

перелік

список

набір

Запитання 12

Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.

варіанти відповідей

апатії

антипатії

емпатії

симпатії

Запитання 13

Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.

варіанти відповідей

етап

обсяг

рівень

щабель

Запитання 14

Дослідження психологів підтверджують, що так зване глибоке читання, тобто таке, яке потребує від людини (10)___ в текст, сприйняття й усвідомлення його деталей, обмірковування прочитаного, має низку відмінностей від легкого читання, за якого читач просто сприймає прочитане як (11) ___ слів. Глибоке читання - чудова вправа для мозку, що підвищує рівень (12) ___, перетворюючи читача на співавтора тексту. Також таке читання є хорошою вправою для тих, хто хоче вдосконалювати свій (13) ___ володіння мовою. На відміну від глибокого, легке читання – це те, що ми читаємо в блогах, таблоїдах, на розважальних та новинних (14) ___; список заголовків, у яких в око впадає двоє-троє слів, за якими ми й сприймаємо новину.

варіанти відповідей

джерелах

запасах

засобах

ресурсах

Запитання 15

Синонімічним до складного речення «Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил, щоб убезпечити себе від фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення» є просте речення

варіанти відповідей

Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил через небезпеку фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення.

Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил, заради убезпечення себе від фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення.

Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил усупереч небезпеці фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення.

Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил попри небезпеку фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення.

Соціальні психологи радять читачам новин дотримуватися простих правил, незважаючи на небезпеку фейкової інформації, а саме: бути уважними до заголовків, придивлятися до адрес джерел повідомлення, не сплутувати факти і коментарі, звертати увагу на мовне оформлення повідомлення.

Запитання 16

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

Зустрівши Маленького Принца, оповідач згадав себе в дитинстві.

І ще один потяг, сяючи вогнями, з гуркотом шугонув у зворотному напрямку.

Слухаючи розповідь про гендляр, я випив останній ковток кави.

Маленький Принц пив ковток за ковтком, заплющивши очі.

Прочитавши про Маленького Принца, мені захотілося зустрітися з ним.

Запитання 17

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні

варіанти відповідей

«Усе це нісенітниця, - подумала Аліса, - а я, дурна, плачу».

«Якби ж я не була справжня, - сказала Аліса, посміхаючись крізь сльози (настільки це було кумедно), - я б не могла плакати».

«Тут він мене не дістане», - подумала Аліса. – «Надто він велетенський, щоб протиснутись між дерев».

«Від плачу ти й на крихітку не посправжнішала, - зауважив Верть. – Нема чого плакати».

«Вони клопочуться лише про себе!» - подумала Аліса і вже хотіла розпрощатися.

Запитання 18

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Я згадую про чай, (1) що його пито ввечері в садку: (2) цвірчать цвіркуни, (3) дзеленчить і гуде у вечірній тиші далекий трамвай, (4) звертаючи з проспекту на гору, (5) млосно пахнуть у важкій нічній пітьмі матіоли.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – перед підрядною частиною складнопідрядного речення

двокрапка 2 – між частинами складного безсполучникового речення

кома 3 – при однорідних членах речення

кома 4 – перед відокремленою обставиною

кома 5 – після відокремленої обставини

Запитання 19

Зустрінемось ___ біля пам’ятника ____


варіанти відповідей

у чверть на п’яту, Михайла Грушевського

у чотири години п'ятнадцять хвилин, Михайлу Грушевському

о чверть по четвертій, Михайла Грушевського

о четвертій п'ятнадцять, Михайлові Грушевському

о чверть на п’яту, Михайлові Грушевського

Запитання 20

Зверніть увагу, ___, на ____ літопис.

варіанти відповідей

Ілля Григорійович, стародавню  

Ілля Григорович, стародавню

Іллє Григоровиче, стародавній

Іллю Григоровичу, стародавній

Ілле Григоровичу, стародавній

Запитання 21

Під час презентації слухачі довідалися, як ___ зберігати шпинат, чому взимку ___ виходить хліб, замішаний на ___ заквасці, ніж у теплу пору року.


варіанти відповідей

саме краще, більш смачним, рідкіший 

найкраще, смачнішим, рідшій

найгарніше, більш смачнішим, менш густій 

краще за все, більш смачним, рідкішій

саме гарно, смачнішим, більш рідшій

Запитання 22

Станція метро «Арсенальна» в Києві є унікальною: її глибина становить більше ___ метрів. В Україні пролягає найдовший тролейбусний маршрут – «Сімферополь – Ялта», пасажири їдуть цим транспортом більше ___ кілометрів.

варіанти відповідей

сто, вісімдесят   

сот, восьмидесяти 

сто, вісьмидесяти

ста, вісьмох десяти 

ста, вісімдесяти

Запитання 23

Щоб підготуватися до міжнародної олімпіади, від перших днів року, дорогі учні, ___ до навчання ____.

варіанти відповідей

давайте візьмемося, іноземним мовам і математиці

давайте братися, іноземним мовам і математиці

беремося, іноземним мовам і математиці

берімося, іноземних мов і математики

беруться, іноземних мов і математики

Запитання 24

Увідповідніть фразеологізм із його значенням

Фразеологізм                       Значення

1 на свіже око          А хтось має здатність усе помічати

2 гостре око              Б постійний нагляд, спостереження з боку кого-небудь

3 всевидяще око      В погляд недоброзичливої людини

4 недремне око        Г хто-небудь добре бачить; спостережливий, кмітливий

                                   Д не убачивши кого-, чого-небудь ніколи або тривалий час


варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4Б 

1В 2Г 3А 4Б 

1Д 2А 3Г 4Б 

1Д 2Г 3В 4Б 

1Д 2Г 3Б 4А 

Запитання 25

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні

(1)Завдяки спонтанному виступу Швейка відпало (2)багато запитань; залишилися (3)тільки найважливіші, відповіді на (4)які мали підтвердити попередню думку про нього.

А прислівник

Б прийменник

В частка

Г числівник

Д займенник

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4Д

1Г 2Б 3В 4Д

1В 2Г 3Б 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1Б 2Г 3В 4А

Запитання 26

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень

1 Бажання співати не полишало його.    А Щоб книга побачила світ, величезну роботу зробила Ганна

2 Він попросив мене заспівати.                Принц – президент Фонду Бориса Гмирі.

3 Він пішов співати.                                      Б Тільки якщо опануєш вміння володіти своїм голосом, станеш

4 Юний виконавець почав співати,            оперним співаком.

дочекавшись відновлення музики.            В Ця цікава книга не лише майбутнім оперним співакам, які мріють пізнати таємниці вокальної майстерності, а й широкому колу читачів.

                                                                              Г Коли читаєш записи Гмирі, перед нами постає жива людина.

                                                                              Д Професіонали дізнаються, як на багато років зберегти голос.

варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Б

1Д 2В 3А 4Б

1В 2Г 3А 4Б

1Г 2Д 3А 4Б

1В 2Д 3А 4Г

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного типу складного речення

Тип речення                        Речення

1 складносурядне                А Виходжу в сад, він чорний і пустий.

2 складнопідрядне              Б Сумує хата, бо вона вже пустка.

3 безсполучникове              В А я перетерплю, а я перемовчу, аж поки згіркне слово «люблю».

4 з різними видами зв’язку Г І добре тобі, і весело на білому світі жити.

                                              Д І ніч проминула, і сон не приніс забуття.

варіанти відповідей

1Д 2Г 3А 4В

1Г 2Б 3А 4В

1Д 2А 3Б 4В

1Б 2Д 3А 4В

1Д 2Б 3А 4В

Запитання 28

Доберіть приклад до кожного обґрунтування щодо вживання коми.

Речення                                                                    Обґрунтування

1 Одчиняючи вранці вікно, я бачу квіти.             А кома в складносурядному реченні

2 Корони дзвонять угорі, під ними – трави.        Б кома в складнопідрядному реченні

3 Завжди хвилююся, коли бачу квітку.                В кома в безсполучниковому реченні

4 Я мерзну в шубі, але мені хороше.                    Г кома між однорідними членами речення

                                                                                 Д кома при відокремленій обставині

варіанти відповідей

1Г 2В 3Б 4А

1Д 2В 3Б 4А

1Д 2Г 3Б 4А

1Д 2В 3Г 4А

1Д 2В 3Б 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест