Культурно-просвітні, неполітичні об’єднання української національної інтелігенції на українських землях в 60–80-ті рр. XIX ст. називалися…:
Яке повстання передувало появі циркуляру міністра внутрішніх справ Росії П. Валуєва, який обмежив вживання української мови?
Яке видання ставило перед собою таку мету:
«…Усебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю, усвідомлення його потреб, критичний погляд на себе в минулому й сучасному, громадська користь. Загальнолюдська просвіта в застосуванні до місцевих умов краю буде керівною ідеєю редакції…»?
Чиї програмові засади засвідчує нижченаведений уривок із документа?
«У майбутньому Слов’янському Союзі, у який ми віримо і на який сподіваємося, наша південна Русь повинна становити окрему державну цілість на всьому просторі, де нарід говорить українською мовою зі збереженням єдності (із Росією), заснованої не на згубній, мертвій централізації, але на власній свідомості рівноправності й своєї власної користі… Нехай же ні росіяни, ні поляки не вважають своїми земель, заселених нашим народом».
«Громади» в Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст. — це…:
Про якого історичного діяча йдеться в нижченаведеній характеристиці?
«У відповідь на звинувачення у зраді польських інтересів він опублікував на сторінках журналу “Основа” статтю під заголовком “Моя сповідь”, у якій закликав шляхтичів поляків, які живуть в Україні й хочуть бути чесними перед собою, повернутися до українського народу, якого колись зреклися їхні предки».
Вкажіть назву першого українського журналу (1861-1862 рр.), і місто, де він виходив:
Укажіть назви друкованих видань діячів українського національного руху 60 - 70-х рр.:
Укажіть напрями роботи українських громад у 60-х рр. XIX ст.:
Відомий український історик, археолог, етнограф, політичний діяч. Автор багатьох праць з історії України: "Про походження козацтва", "Про гайдамацтво" та ін. Своїм обов'язком уважав піднесення рівня культури й освіти, служіння українському народу"
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома