громадівський рух

Додано: 25 січня 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 1021 раз
10 запитань
Запитання 1

Культурно-просвітні, неполітичні об’єднання української національної інтелігенції на українських землях в 60–80-ті рр. XIX ст. називалися…: 

варіанти відповідей

А земства;

Б громади;

В ради;

Г братства. 

Запитання 2

Яке повстання передувало появі циркуляру міністра внутрішніх справ Росії П. Валуєва, який обмежив вживання української мови?

варіанти відповідей

А Польське національно-визвольне повстання;

Б повстання декабристів;

В «Коліївщина»;

Г повстання під проводом У. Кармалюка

Запитання 3

Яке видання ставило перед собою таку мету:

«…Усебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю, усвідомлення його потреб, критичний погляд на себе в минулому й сучасному, громадська користь. Загальнолюдська просвіта в застосуванні до місцевих умов краю буде керівною ідеєю редакції…»?

варіанти відповідей

А Журнал «Громада»

Б журнал «Основа»

В журнал «Киевская старина»

Г газета «Киевский телеграф»

Запитання 4

Чиї програмові засади засвідчує нижченаведений уривок із документа?

«У майбутньому Слов’янському Союзі, у який ми віримо і на який сподіваємося, наша південна Русь повинна становити окрему державну цілість на всьому просторі, де нарід говорить українською мовою зі збереженням єдності (із Росією), заснованої не на згубній, мертвій централізації, але на власній свідомості рівноправності й своєї власної користі… Нехай же ні росіяни, ні поляки не вважають своїми земель, заселених нашим народом».

варіанти відповідей

А Народовців

Б москвофілів

В громадівців

Г народників

Запитання 5

«Громади» в Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст. — це…:

варіанти відповідей

А таємні організації народовців, створені студентами та гімназистами Львова, що спрямували свою діяльність на просвітницьку роботу серед селян

Б напівлегальні об’єднання української інтелігенції, діяльність яких мала культурницьке та суспільно-політичне спрямування

В гуртки хлопоманів, створені письменниками-українцями Катеринослава та Луганська, які активно пропагували твори та ідеї Т. Шевченка серед робітників

Г таємні революційні організації, створені студентами Харкова, що висунули вимоги скасування національного гноблення, відродження української нації

Запитання 6

Про якого історичного діяча йдеться в нижченаведеній характеристиці?

«У відповідь на звинувачення у зраді польських інтересів він опублікував на сторінках журналу “Основа” статтю під заголовком “Моя сповідь”, у якій закликав шляхтичів поляків, які живуть в Україні й хочуть бути чесними перед собою, повернутися до українського народу, якого колись зреклися їхні предки».

варіанти відповідей

А М. Драгоманова

Б В. Антоновича

В М. Костомарова

Г П. Чубинського. 

Запитання 7

Вкажіть назву першого українського журналу (1861-1862 рр.), і місто, де він виходив:

варіанти відповідей

«‎Грунт», Катеринослав.

«‎Стержень», Харків.

«‎Підстава», Київ.

«‎Основа», Санкт-Петербург.

Запитання 8

Укажіть назви друкованих видань діячів українського національного руху 60 - 70-х рр.:

варіанти відповідей

«Громада».

«Громадська думка».

«Кієвскій тєлєграфъ».

«Літературно-науковий вісник».

«Основа».

«Рада».

«Хлібороб».

Запитання 9

Укажіть напрями роботи українських громад у 60-х рр. XIX ст.:

варіанти відповідей

Видання навчальної та художньої літератури народною мовою.

Вивчення української історії та народної культури.

Організація антиурядових мітингів і демонстрацій.

Організація освіти для дорослих і дітей рідною мовою.

Підготовка національно-визвольного повстання.

Поширення прокламацій і листівок з антиурядовими зверненнями.

Терористичні акції проти російських державних діячів.

Запитання 10

Відомий український історик, археолог, етнограф, політичний діяч. Автор багатьох праць з історії України: "Про походження козацтва", "Про гайдамацтво" та ін. Своїм обов'язком уважав піднесення рівня культури й освіти, служіння українському народу"

варіанти відповідей

П. Куліш

Т. Шевченко

В. Антонович

С. Руданський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест