Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні в 1860—1880-х рр. був спрямований:
Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що збері-гаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?
Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій пол. ХІХ ст.?
Беручи участь у діяльності Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, громадівці намагалися
У якому році царською владою ухвалено документ, уривок з якого процитовано:«…Зважаючи… на теперішнє тривожне становище суспільства… міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… видання книг малоросійською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити…»?
Яке видання мало назву «Основа»?
Вкажіть роки діяльності "братства тарасівців":
Вкажіть прізвище одного із засновників таємного гуртка "хлопоманів"
В якому році було видано указ царя, в якому проголошувалося „...не допускати ввозу в межі імперії ... яких би то не було книг і брошур, що видаються за кордоном на малоруському наріччі, а також і друкування на ньому текстів до музичних нот...”?
Укажіть прізвище цього політичного діяча
Визначте прізвище історичного діяча, яке пропущено в наведеному уривку: "На початку 1860-х рр. з-поміж польської та спольщеної шляхти Правобережної України відокремилася група студентів, сумління яких мучило усвідомлення того, що їхній клас упродовж століть гнобив селян, і які вирішили зблизитися з народом. Самі себе вони називали українофілами. а очолив їх ...."
Напівлегальні об'єднання української інтелігенції другої половини XIX ст., діяльність яких мала культурницьке і суспільно-політичне спрямування, називалися
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома