Контроль знань при підготовці до ЗНО. Варіант 4.

Додано: 15 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 126 разів
24 запитання
Запитання 1

Букв більше, ніж звуків, в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

 братство, піджак, ґринджоли, студентство.

нафта, Китай, Ґімалаї, діжка;

лінія, яхта, модрина, ялиця;

 сміюся, молюся, чекаю, кохання;

Запитання 2

Слова доброзичливість і толерантність є:

     

варіанти відповідей

антонімами;

 омонімами;

 синонімами;

 архаїзмами. 


Запитання 3

Літеру з- на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

            


варіанти відповідей

..кинути, бе...корисно, ...питати;

 ...терти, ...лізти, ро...будити;

  ...цідити, ...хвалити,...міряти;

 ...робити, ...літати,... бігти.

Запитання 4

Прикметником є слово:

варіанти відповідей

по-розумному;

розум;

розуміючи;

розумний.

Запитання 5

Підметом є виділене слово в реченні:

варіанти відповідей

Не даруйте коханим жовті квіти.

 Ти маєш вивчити уривок.

Над тихими плесами річки чується мотор.

 Учися контролювати свої емоції.


Запитання 6

Дієприкметник ужито в рядку:

        


варіанти відповідей

оригінальне рішення;

 слухаючи пісню;

підтримавши пропозицію.

зеленіючі поля.

Запитання 7

(1) Мої дні тичуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. (2) На небі сонце – серед нив я. (3) Більше нікого. (4) Іду. (5) Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. (6) Вітер набиває мені вуха шматочками згуків, покошланим шумом.

Орфографічну помилку допущено в слові:          



варіанти відповідей

   тичуть;

 шматками.

шерсть;

нікого.

Запитання 8

(1) Мої дні тичуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. (2) На небі сонце – серед нив я. (3) Більше нікого. (4) Іду. (5) Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. (6) Вітер набиває мені вуха шматочками згуків, покошланим шумом.

Словосполученням є група слів із тексту:

         


варіанти відповідей

на небі;

гладжу рукою;

вітер набиває;

серед долини.

Запитання 9

(1) Мої дні тичуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. (2) На небі сонце – серед нив я. (3) Більше нікого. (4) Іду. (5) Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. (6) Вітер набиває мені вуха шматочками згуків, покошланим шумом.

Реченням, ускладненим дієприкметниковим зворотом, є :

варіанти відповідей

перше

друге

п’яте

шосте

Запитання 10

(1) Мої дні тичуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом. (2) На небі сонце – серед нив я. (3) Більше нікого. (4) Іду. (5) Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі. (6) Вітер набиває мені вуха шматочками згуків, покошланим шумом.

У реченні (5) слово шерсть  виконує синтаксичну роль:       


варіанти відповідей

підмета;

додатка;

означення;

обставини.

Запитання 11

В усіх словах іншомовного походження пишеться и в рядку:

варіанти відповідей

н...рка,вест...бюль, г...брид;

асорт...; пред...кат, г...ря;

соц...ологія, дж...гіт, дец...метр;

ант...под, в...траж, т...ран;

 д...ктант, рец...див. д…ректива;

Запитання 12

Вказівний займенник є в реченні:

      

варіанти відповідей

 За кілька хвилин уже весь табір зморено спав, крім вартових під грибками.

Через дрібницю яку-небудь посваришся, а тоді ходиш, мучишся, катуєшся, готова руки на себе накласти.

Вчора в такий час саме проходив тут санітарний ешелон .

  По-всякому для людей війна починалася

Таня співчутливо дивиться на нього, на його зісохлу шию, на сорочечку його  абияку, з одним ґудзиком.


Запитання 13

Виділене слово слід писати з малої літери в рядку:

варіанти відповідей

Сама (Ш, ш)евченкова гора колись звалась Чернечою.

Росте верба (Ш, ш)евченкова і досі.

  Центральною в творчості Василя Симоненка вважають тему любові до України, її безталанного народу, і в цьому – пряме продовження (Ш, ш) евченківських традицій.

Володимир Івасюк – квітуча гілка могутнього (Ш, ш)евченкового дерева поезії.

Лауреат (Ш, ш)евченківської премії Марія Матіос представила свій персональний сайт.


Запитання 14

Помилки на правило «Вживання апострофа» допущено в рядку:

  

варіанти відповідей

 різдвяний, сім’я, духмяний, Мар’яна.

роз’ятрити, сузір’я, дит’ясла, трав’яний;

священний, м’яз, капюшон, зобов’язання;

 без’ядерний, святковий, Кюрі, бюджет;

 інтер’єр, арфяр, Зоряна, моркв’яний;

Запитання 15

Закінчення –у(-ю) у формі родового відмінка однини має іменник:

 

варіанти відповідей

свіжого нарцис...

капітального ремонт...

 нового барабан...

 сьомого варіант...

 яскравого малюнк...

Запитання 16

Вже й сонце не гріє на грішній землі, але, ніби вогн(1)к, душа пал(2)ніє, та ще, наче хвиля в х(3)тливій імлі, зр(4)на неспокійна, стр(5)вожена мрія...

Літеру е треба написати на місці цифри:

варіанти відповідей

 1;

 2;

3;

4;

5.

Запитання 17

Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка:

варіанти відповідей

 дитячий, солодкуватий, грізний.

 золотий, гучний, красивий;

 сліпий, приємний, синій;

надзвичайний, кролячий, білуватий;

 глибокий, м’який, високий;

Запитання 18

Немає частки в реченні:

     


варіанти відповідей

Губи аж бринять від холоду.

 Летіть же, думи, вдаль юрбою.

  Не подивився, ні, я на сади рожеві.

 Обличчя її в сутінках аж голубе.

Вересневе сонце непомітно зайшло за потріскані негусто хмари.

Запитання 19

Правильно поділені для переносу всі слова в рядку:

варіанти відповідей

 раді-о, чай-ка, мовоз-навство;

міль-ярд, ро-знести, вип-равдати;

П.Г.-Тичина, ра-йон, зап-рошення.

ХХ- ст., під-водний, міся-ць;

роз-робка, піді-рвати, під-земний

Запитання 20

Тире між підметом і присудком слід ставити в реченні (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Ти занадто романтик.

  Вік ізвікувати не пальцем перекивати.

Сонце низько, вечір близько, додому далеко.

Гріш ціна пустим словам.

Так не поводяться справжні чоловіки.

Запитання 21

Двокрапку слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено):

          

варіанти відповідей

Злітає листя з осокора (?) летять листки з календаря.

Поети йдуть за горизонт (?) поезія зостається віч-на-віч з вічністю.

Садок вишневий коло хати (?) хрущі над вишнями гудуть.

 Журиться жайворон-серпень (?) літня пора промина.

Дмухнув вітер понад ставом (?) сліду не стало.


Запитання 22

Не можна замінити поданим варіантом у дужках виділене слово у реченні:

варіанти відповідей

Архітектор наголосив (підкреслив), що проект слід виконати вчасно.

Щоб здобути (отримати) вищу освіту, потрібно наполегливо працювати.

У нашій родині панують теплі, дружні стосунки (взаємини).

Технічний персонал змарнував (згаяв) багато часу на підготовчі роботи.

За мить вантажна машина зникла (щезла) з очей.

Запитання 23

Слід писати –ський в усіх словах рядка.

     


варіанти відповідей

лати... ький (від латиш), калми... ький;


 тбілі...ький, гринві...ький (від Ґринвіч);

 чува... ький (від чуваш), баск... ький (від баск).

 криворі... ький, пра...ький;

узбе... ький, каза... ький (від казах);

Запитання 24

З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного:

                 Матрос оглянув нас усіх такими радими очима...                                

варіанти відповідей

 обставинне умови;

обставинне допустове;

 обставинне часу;

означальне;

 з’ясувальне.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест