Контроль знань при підготовці до ЗНО. Варіант 6.

Додано: 17 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 96 разів
24 запитання
Запитання 1

Закінчення -е у формі Кличного відмінка мають усі іменники в рядку:

варіанти відповідей

 Петро, Микола, чарка, квітка;

береза, качка, Світлана, Мотря;

 Олег, дім, старець, тополенька;

Дніпро, рід, Володимир, майстер.

Запитання 2

Правильно передано звучання слова в рядку:


варіанти відповідей

ущерть - [ужче′р′т′];

байдужість - [байдуж′і′ст′];

гідність - [г′ідніст];

б’ється - [бйе′ц′:а];

Запитання 3

Спільний приголосний звук є в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

дим, віддячити, угіддя, думка;

 яблуко, каяття, курйоз, юнга;

 дзиґа, груз, зсипати, сутінки;

пам’ять, гризти, хліб, хтось.

Запитання 4

Неправильно утворено ступінь порівняння прикметника:


варіанти відповідей

досвідченіший

більш  порядний;

менш відомий;

самий кращий.

Запитання 5

Однозначними є всі слова в рядку:


варіанти відповідей

дебати, дев’яносто, біосфера, біцепс;

пісня, будинок, точка, будова;

дух, твердий, п’яний, розумний;

мова, мовлення, ділянка, благословляти. 

Запитання 6

Орфографічна помилка допущена в слові:

варіанти відповідей

  в’яжемо;

допомагаючи

 хвилюючий;

розраховуватемешся


Запитання 7

(1) Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! (2)Як вправно робив, який був дужий, і чистий. (3)Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. (4)Як гарно ложку ніс до рота, підтримуючи з низу шкоринкою хліба, щоб не покрапать рядно над самою Десною на траві. (5)Жарт любив, точене, влучне слово. (6)Такт розумів і шанобливість. (7)Зневажав начальство і царя...

Орфографічну помилку допущено в слові:

варіанти відповідей

волосся

шанобливість

з низу

не покрапать

Запитання 8

(1) Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! (2)Як вправно робив, який був дужий, і чистий. (3)Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. (4)Як гарно ложку ніс до рота, підтримуючи з низу шкоринкою хліба, щоб не покрапать рядно над самою Десною на траві. (5)Жарт любив, точене, влучне слово. (6)Такт розумів і шанобливість. (7)Зневажав начальство і царя...

Простим двоскладним реченням є:

варіанти відповідей

перше

п’яте


шосте

сьоме

Запитання 9

(1) Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! (2)Як вправно робив, який був дужий, і чистий. (3)Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. (4)Як гарно ложку ніс до рота, підтримуючи з низу шкоринкою хліба, щоб не покрапать рядно над самою Десною на траві. (5)Жарт любив, точене, влучне слово. (6)Такт розумів і шанобливість. (7)Зневажав начальство і царя...

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

другому;

третьому;

четвертому;

шостому.

Запитання 10

(1) Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! (2)Як вправно робив, який був дужий, і чистий. (3)Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. (4)Як гарно ложку ніс до рота, підтримуючи з низу шкоринкою хліба, щоб не покрапать рядно над самою Десною на траві. (5)Жарт любив, точене, влучне слово. (6)Такт розумів і шанобливість. (7)Зневажав начальство і царя...

Не є словосполученням група слів із тексту:

варіанти відповідей

вправно робив

тіло біле

влучне слово

начальство і царя

Запитання 11

(1) В/У нас (2) в/у усі часи завжди линула пісня: на околицю йшли – співали, на кладці прали – співали, (3) в/у млинах співали, (4) в/у хатах – співали. А тепер село мовчить, бо ті пісні, котрі зараз гудуть (5) в/у ефірі, ніхто не підхопить.

Прийменник у треба писати на місці цифр:  

  

    

  


варіанти відповідей

1, 3, 5.

1, 3, 4.

2, 3, 4.

 3, 4, 5.

1, 2, 3.

Запитання 12

Граматичну помилку допущено в реченні:


варіанти відповідей

Не знаючи броду, не лізь у воду.

І ми побігли стрімголів додому, не дочекавшись бабусі.

Працюючи в полі, мені пригадалася весела історія зі шкільного життя.

Вертаючись додому, Юхим з греблі побачив сина.

Співаючи про хмари кучеряві, не забувай, поете, про народ!

Запитання 13

Односкладним узагальнено-особовим  є речення:

варіанти відповідей

Настали жнива.

Зі степу повіяло згарищем.

Невимовна радість материнства.

Не вчи вченого їсти хліба печеного...

Чекаю на зустріч із вами, колеги!

Запитання 14

Всі слова пишуться із апострофом у рядку:

варіанти відповідей

св….ященний, мовп...ячий, грав...юра, розм...якшити;

розв...язок, присв...ята, карб...юратор, б...юро;

 мор...як, п...юре, бр...яжчати, цв...яшок;

вестиб...юль, прем...єр, коров...ячий, бур...я;

між...ярусний, матір...ю, об...єктивність; пан...європейський

Запитання 15

Орфографічну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

 білокамінний, свято, життєпис, піддашшя;

гілляччя, піддатливий, віддати, розрісся;

віддзеркалення, бовваніти; довгожданий; попідтинню;

відображення, роззброєння, невблаганно, нагородженний;

 буквений, суцвіття, нововведення, радістю;

Запитання 16

Префікс пре- пишеться в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

пр...глушений, пр...дніпровський, пр...купити;

 пр...довгий, пр...плести, пр...зидент;

пр...краса, пр...злий, пр...вабливість;

пр...тендент, пр...парат, пр...мудрість.

 пр...дикат, пр...амбула, пр...года;

Запитання 17

Разом пишуться всі слова в рядку:

варіанти відповідей

зовнішньо/політичний, темно/зелений, Свят/вечір;

купівля/продаж, міні/футбол, машино/будівний;

міні/маркет, жар/птиця, термо/гідро/динаміка.

кормо/виробництво, хліб/сіль, лісо/степ;

відео/репортаж, старо/український, золото/гарячий;

Запитання 18

Слово гострий ужито в переносному значенні в рядку:

варіанти відповідей

гострий серп

гострий меч

гострий нюх

гострий кут

гострий ніж

Запитання 19

Правильно дібрано український відповідник до слова паритет у рядку:

варіанти відповідей

доброзичливість

співчуття

рівність

претензії

верховенство

Запитання 20

Усі слова в рядку мають нульове закінчення:

варіанти відповідей

насіння, льон, високо;

дзеркало, швидко, пішохід;

 розквіт, крамар, вітрюган;

рушниця, горілиць, хлібець;

врозтіч, відро, ґедзь,

Запитання 21

Непоширеним є речення:


варіанти відповідей

І слухали ми сумну розповідь діда Романа.

 Хлопці накивали п’ятами.

Сонця в мішок не вловиш.

Тоді зареклися вони лазити по чужих садках.

 Не кожна хмара приносить дощ.

Запитання 22

Неправильно вжито форму займенника в реченні.

варіанти відповідей

І постала дівчина перед ними у всій красі.

Їм промовляти душа моя буде.

 Завдяки їм змінено хід історії України.

Мати пишалася їми за відмінне навчання.

Вчителька дорікала їм за безвідповідальність


Запитання 23

Приклад складного речення з різними видами зв’язку наведено у варіанті:

 

варіанти відповідей

В тобі так гарно пахло давниною, рутою-м’ятою, любистком, і добра щедра піч твоя пахла стравами, печеним хлібом.

Лиш тихий розпач: вмерти не дали...

Невидимий оркестр оживає неквапно, мовби вслухаючись у тишу, потім грає все владніше та запальніше, не знаючи спину до пізнього вечора, чи сповнюється довколишня імла довколишньою музикою, яку човен відчуває по-своєму.

Зібралася купка мстивих ненажер-бояр і вирішує долю її сина, її роду, усіх поляк.

 Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй на світі тепло тільки там.

Запитання 24

Виділене слово виступає обставиною в реченні:

варіанти відповідей

 Освітлений вогнями, підходить пароплав «Тарас Шевченко».

 Жити – Батьківщині служити.

  Серед неба горить білолиций.

  Я не міг зігрітися, хоч згинався в три погибелі.

 Соняшники заплутались своїми жовтими  головами в гіллі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест