Контроль знань з теми "Вступ". (профільний рівень навчання).

Додано: 11 вересня 2023
Предмет: Біологія, 10 клас
Тест виконано: 524 рази
16 запитань
Запитання 1

Геккель назвав науку, що вивчає організацію та функціонування надорганізмових систем різних рівнів, видів, популяцій, біоценозів і біосфери:

варіанти відповідей

екологією,

біологією,

етологією,

еволюцією.

Запитання 2

Успіхи біології — це результат розвитку як самих біологічних наук, так і їхніх тісних зв’язків з іншими, зокрема природничими та технічними, науками. Закономірності поширення організмів на нашій планеті вивчає

варіанти відповідей

біогеографія,

біохімія,

біофізика,

біоніка .

Запитання 3

Дослідження біології використовують і суспільно-гуманітарні науки. Філософія біології -

варіанти відповідей

висвітлює філософські проблеми сучасної біології.

це система поглядів на розвиток і функціонування людського суспільства, що базується на законах еволюції органічного світу.

предметом вивчення цієї науки є індивідуальний розвиток людини, еволюційні та адаптивні процеси в популяціях людей, пристосованість до умов середовища, виникнення порушень під впливом мутагенних факторів навколишнього середовища, збудників паразитарних хвороб тощо. 

наука про походження та еволюцію людини як особливого біосоціального виду, людські раси тощо.

Запитання 4

На ---- рівні відбуваються перетворення енергії в біологічних системах та біохімічні процеси, а також кодується, зберігається, змінюється і реалізується спадкова інформація.

варіанти відповідей

молекулярному,

організмовому,

екосистемному,

тканинному.

Запитання 5

Універсальна здатність молекуд ДНК та РНК до самоподвоєння — реплікації — є підґрунтям- 

варіанти відповідей

 до самовідтворення ,

біологічної системи до розвитку,

систем до саморегулювання.

Запитання 6

Відкриття нових для науки видів неможливе без аналізу їхньої подібності та відмінностей від близьких форм. Те саме стосується органічних сполук, біохімічних процесів, будови та функцій клітин, тканин, організмів, екосистем тощо. Застосовують -

варіанти відповідей

порівняльно-описовий метод,

лабораторний експеримент, 

польовий експеримент,

моделювання,

моніторинг,

математичне моделювання.

Запитання 7

--- дає змогу спостерігати за можливими варіантами перебігу подій, виділяти окремі зв’язки, комбінувати їх тощо.Мова йде про

варіанти відповідей

Математичне моделювання

Статистичний метод

Гіпотеза

Моніторинг

Запитання 8

Люди є живими істотами, вони також розвиваються протягом життя, наприклад, 

варіанти відповідей

зростаються кістки черепа в немовляти,

молочні зуби змінюються постійними, 

у певний час настає статева зрілість ,

у процесі розвитку серце стає трикамерним, 

можуть рости необмежено протягом усього життя.

Запитання 9

Кожен організм повинен мати змогу відреагувати на зміну навколишнього середовища. Така властивість характерна для всіх організмів і має назву 

варіанти відповідей

подразливість,

здатність до розвитку,

ріст та розвиток,

обмін речовин.

Запитання 10

Визначте науку, що вивчає даний організм -

варіанти відповідей

ентомологія,

арахнологія,

бріологія,

маммологія.

Запитання 11

 При зустрічі двох дорослих самців часто відбуваються ритуальні поєдинки; жирафи стають один навпроти іншого та намагаються вдарити головою по шиї суперника. У період парування поєдинки бувають агресивнішими; тоді один із самців може навіть знепритомніти від завданих пошкоджень. Часом поєдинки відбуваються коло дерева; тоді кожен із суперників намагається придавити іншого до стовбура. Випадків, коли жирафи використовують удари передніми ногами один проти одного, не спостерігали. Удари такого типу використовуються лише проти хижаків. О"бєктом дослідження є 1. ----- . 2. Предметом дослідження є ---

варіанти відповідей

1. жирафа,

2. соціальна поведінка,

2. батьківська поведінка,

2. територіальна поведінка.

Запитання 12

Цей біологічний об"єкт вивчає наука -

варіанти відповідей

іхтіологія,

мікологія,

бріологія,

ботаніка.

Запитання 13

В Україні пантерні мухомори зустрічаються на всій території, найчастіше їх можна знайти в «грибних місцях» Житомирської, Чернігівської та Київської областей з липня по жовтень. Як правило, зростає в листяних і хвойних лісах, часто поруч з дубом, сосною, буком, віддає перевагу лужним грунтам.

Це дуже отруйний гриб, за небезпекою поступається хіба що блідій поганці. Цей організм вивчає наука -

варіанти відповідей

мікологія,

ембріологія,

генетика.

орнітологія.

Запитання 14

Роберт Кох був піонером медичної мікробіології, працюючи з такими хворобами, як холера, сибірка і туберкульоз. У своєму дослідженні туберкульозу Кох остаточно довів бактеріологічну теорію, за що і був нагороджений Нобелівською премією 1905 року. Класифікуйте об"єкт як форму життя:

варіанти відповідей

клітинний прокаріотичний,

клітинний еукаріотичний,

неклітинний, віруси,

неклітинний, пріони.

Запитання 15

 Амеби були одними із перших організмів на Землі. Класифікуйте організм та физначте його форму життя.

варіанти відповідей

клітинний прокаріотичний,

клітинний еукаріотичний,

неклітинний, віруси,

неклітинний, пріони.

Запитання 16

Український степ. Його широчіні немає ні кінця ні краю. Це – безмежна рівнина, вкрита густою ковилою, на якій блищить ранкова роса. Вітерець підхоплює і жене хвилі гіркого й терпкого аромату полину. Небо блакитне і чисте. Споконвіку степ був годувальником. Люди жили з рибальства, полювання та бджільництва. Річки пінилися від риби. У степу випасали худобу. Пізніше розорали землю й почали вирощувати пшеницю і соняшник. Для українців степ став символом вільнолюбства. У низинах Дніпра виникли перші козацькі січі, які відіграли неоціненну роль у становленні нашої державності. Який рівень організації життя характерний для степу:

варіанти відповідей

організмовий,

популяційно-видовий,

екосистемний,

біосферний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест