Контрольна робота №2. Практична риторика. Варіант 1

Додано: 16 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
8 запитань
Запитання 1

1.     Термін «риторика» походить від давньогрецького слова (1 бал):


варіанти відповідей

А мистецтво;

Б аудиторія;  

В оратор;      

Г теорія.

Запитання 2

1.     Мовленнєва ситуація – це (1 бал):


варіанти відповідей

А вплив на аудиторію з урахуванням її особливостей;

Б збіг обставин, що спонукають до мовлення;

В спосіб переконання своїх друзів та колег;

Г публічний виступ, вишуканість і витонченість вираження думок.

Запитання 3

1.     Елементами мовленнєвої ситуації є всі, ОКРІМ (1 бал):

варіанти відповідей

А адресант;              

Б предмет мовлення;          

 В умови успішного спілкування;  

Г ступінь знайомства з аудиторією.

Запитання 4

1.     Налагодженню міцного контакту з аудиторією сприяє (1 бал):

варіанти відповідей

А обізнаність;         

 Б доброзичливість;  

В артистизм; 

Г упевненість у собі.

Запитання 5

1.     Не має значення, який … у вас від народження. Завдяки практиці ви зможете виробити такий …, який відповідав би вашій фаховій майстерності та яскравій індивідуальності. (1 бал)

На місці пропуску треба вставити слово:

варіанти відповідей

А вигляд;      

Б голос;         

В слух;         

 Г погляд.

Запитання 6

1.     Установіть відповідність між видами слухання та їх змістом (1 бал) :

А сприйняття лекцій, новин по радіо,   інструкцій;

Б слухання музики, вистав, дружні розмови та дискусії;

В зчитування почуттів, співчуття до ситуації мовця; 

Г суб’єктивне сприйняття інформації;

Д невпевненість в достовірності інформації.

варіанти відповідей

слухання заради задоволення

удумливе слухання  

 критичне слухання   

емпатичне слухання

Запитання 7

1.     Робота з текстом (3 бали).

Ознайомтесь із текстом і дайте відповіді на запитання:

1.     Яка тема цієї промови?

2.     У якому реченні промови висловлена головна думка, яка її суть?

3.     Який тип зв’язку між першими трьома реченнями тексту?

У листопаді 1950 американському письменнику Вільяму Фолкнеру була присуджена Нобелівська премія. У зв’язку з цим він виголосив промову, у якій яскраво змалював високі завдання, які стоять перед молодими письменниками. Його промова має пряме відношення і до початківців-ораторів. «Я відкидаю думку про загибель людини. Легко говорити про те, що Людина безсмертна просто тому, що вона все витримає: коли віддзвонить і згасне останній передзвін дзвону долі із самотньої скелі, що безцільно зависла в червоній заграві на краю пітьми,— навіть тоді залишиться ще один звук: слабкий, але не знищений голос Людини. Я не визнаю цього. Я вірю, що людина не просто вистоїть, вона восторжествує. Вона безсмертна не тому, що ніколи не вичерпається голос людський, але тому, що за своїм характером, душею людина здатна на співчуття, жертви, непохитність. Обов’язок письменника, поета писати про це, допомогти людині вистояти, зміцнюючи людські серця, нагадуючи про мужність, честь, надію, гордість, співчуття, жалість, самопожертву – про те, що становить споконвічну славу людства. Голос поета не може бути простою луною, він повинен стати опорою, основою, що допомагає людині вистояти й восторжествувати».


варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 8

1.     Напишіть вільне есе на тему « Що я вважаю обтяжливим, нудним, але потрібним».

варіанти відповідей

а

б

в

г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест