Контрольна робота

Додано: 10 грудня
Предмет: Українська мова, 11 клас
17 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.


(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами

мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.


Орфографічну помилку допущено в слові  речення  

варіанти відповідей

А першого            

Б другого             

В третього      

Г четвертого

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.


(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами

мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі

висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому          

Б другому            

В третьому         

 Г четвертому

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.


(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами

мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі

висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.


У називному відмінку в тексті вжито слово

варіанти відповідей

А мови                 

Б культури           

В мовлення         

 Г висловлювання

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.


(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами

мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі

висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.


Дієприслівниковий зворот є у реченні

варіанти відповідей

А першому        

  Б другому          

  В третьому        

  Г четвертому

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–5 до нього.


(1) Основою мовленнєвої культури, безумовно, є грамотність, тобто дотримання загальноприйнятих норм у користуванні лексичними, фонетичними, морфологічними, синтаксичними, і стилістичними засобами

мови.(2) Але цим поняття мовленнєвої культури не вичерпується. (3)Мовлення має бути не тільки правильним, а й лексично-багатим, синтаксично різноманітним. (4)Для того, щоб цього досягти,  вслухайтеся в живе мовлення, вдумливо читайте політичну, художню, наукову літературу, звертаючи при цьому увагу на вживання окремих слів, на особливо вдалі

висловлювання, на побудову речень, користуйтеся словниками.


Вставне слово в першому реченні можна замінити синонімічним


варіанти відповідей

А без сумніву       

Б уявіть собі        

 В мабуть             

 Г чого доброго

Запитання 6

На перший склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

А нести                

Б живопис            

В ненависть          

Г запонка

Запитання 7

Допущено орфографічну помилку в рядку

варіанти відповідей

А стежечка, багаття, селище              

Б березняк, пелена, гриміти

В тривога, череда, левада                   

Г шептати, мислитель, брихливий

Запитання 8

М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка


варіанти відповідей

А л..он, мен..ший, кобзарс..кий, стіл..ці

Б стан..те, син..ці, мад..яр, ковал..с..кий

В посол..ство, вітал..ня, т..охкати, воротар..

Г винос..ся, поділ..с..кий, пот..мянілий, різ..бяр

Запитання 9

Апостроф треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А міжгір…я, кур…йоз, к…ювет        

Б ад…ютант, Дем…ян, риб…ячий

В п…єдестал, Х…юстон, жул…єн     

Г розп…яття, миш…як, духм…яний

Запитання 10

Частку не пишемо разом у варіанті

варіанти відповідей

А не/спростований ніким факт          

Б проблеми не/розв’язані

В не/виконавши завдання                  


Г не/загартований організм

Запитання 11

Літеру у слід писати на місці всіх пропусків у рядку


варіанти відповідей

А пішов .. кіно, поїхати .. Вінницю, .. зв’язку з


Б .. окремих випадках, уклали ..году, острів .. морі

В ..ступ до ..ніверситету, вірять .. справедливість 

Г рік .. школі, ліки .. аптеці, долоні .. хвилях

Д точки .. сфері, вона .. Львові, написати ..праву

Запитання 12

Прочитайте речення.


… до останніх днів свого існування, тобто до…. , залишалась островом волі українців, а пам’ять про ці славетні сторінки історії не раз живила дух нових героїв – не …

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Запорізька Січ, тисяча сімсот сімдесят п’ятого року, менш сміливих і мужніх

Б Запорізька січ, тисяча сімсот сімдесят п’ятого року, менш сміливих і мужніх

В Запорізька Січ, тисячу сімсот сімдесят п’ятого року, менш сміливих і мужніх

Г Запорізька Січ, тисяча сімсот семидесят п’ятого року, менш сміливих і

мужніх

Д Запорізька Січ, тисяча сімсот сімдесят п’ятого року, менш сміливіших і мужніших

Запитання 13

. Прочитайте речення.


Уперше (1)за останні місяці подумала,(2)що (3)не здамся, що відбудую замок, що зроблю його міцним (4)і довговічним не тільки (5)для себе, а й для тих, хто житиме потім і потім.

Часткою є слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

А1             

 Б2             

 В3             

 Г4               

Д

Запитання 14

Прочитайте речення.


Так було тепло (1)самотньо і лячно у віковічній тиші (2) яку беріг ліс (3) що діти чули власне дихання (4) але вухо вперто ловило (5) і побільшувало до найбільших розмірів всякий звук.

Кому потрібно ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ  

варіанти відповідей

А1              

Б2              

В3              

Г4               

Д

Запитання 15

Спрощення відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А проїз..ний, пристрас..ний, контрас..ний

Б чес..ний, мес..ник, студен..ський

В облас..ний, фігурис..ці, доблес..ний

Г ровес..ник, перехрес..ний, гіган..ський

Д плюс..нути, щас..ливий, капос..ний

Запитання 16

Укажіть речення, ускладнене відокремленим  означенням (розділові знаки пропущено)

.

варіанти відповідей

А Я був понижений і вбитий.




Б Військо баранів очолюване левом завжди отримає перемогу над військом левів очолюваних бараном.



В А сторопілим після сну гусарам лишив болото з греблею взаміс!


Г Куліш завжди мучився шукаючи слово.

Д Зелений кінь з полив'яної кахлі копитом б'є у скроню самоти

Запитання 17

Тире ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно ставити в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

А Двічі по п’ять десять.                    

Б Зимове сонце як вдовине серце.

В Душа кожної дитини це неповторний світ думок, почуттів, переживань!

Г Писати просто це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.

Д Без діла жити тільки небо коптити.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест