Контрольна робота №7. Робота з літературним твором

Додано: 15 квітня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 160 разів
9 запитань
Запитання 1

Чому плакала пташка

Прочитай текст протягом 3 хвилин, порахуй слова і запиши кількість прочитаних слів.

Хлопчик і дівчинка збирали суниці. Між соснами пробивалось сонце, щебетали пташки, стукав дятел. Весело перестрибувала з гілки на гілку білочка. Що далі діти заходили в ліс, то більше знаходили суниць. Швидко їхні кошики наповнились. Раптом хлопчик помітив білочку і побіг за нею. Тільки розсунув малинник, як звідти випурхнула пташка. У гнізді лежало чотири сіреньких маленьких грудочки з великими очима.

— Пташенятка! — радісно вигукнула дівчинка за спиною у хлопчика.— Давай візьмемо їх додому і будемо доглядати.

Неподалік на гілку сіла сіра, з жовтою грудкою пташка. У дзьобі вона тримала черв’яка.

— Маленькі ще,— невпевнено відповів хлопчик.— Ледве вкриті пір’ям.

— Дай я їх погладжу.

Дівчинка простягнула руку. Чотири сіреньких грудочки заворушилися і, розкривши жовті дзьобики, запищали.

— Бідненькі! Голодні! Ми дамо їм булки і крупи... 

Пташка сіла ближче. Коли б вона вміла говорити, вона сказала б: «Діти, не чіпайте пташенят, моїх дітей. Вони ситі. Я сама турбуюся про них, годую м’якими смачними черв’яками. Хліб і крупи для них не годяться...».

— Бідненькі, мабуть, їм холодно вночі,— дівчинка взяла з гнізда одного з пташенят, поцілувала жовтий дзьобик, поклала в кошик.

— Я зігрію їх уночі своїми крилами! — зацвірінькала пташка.

Дівчинка взяла друге.

— Я покладу його в ліжечко ляльки, тепло вкрию.

— Ви нічого не знаєте! У кімнаті вони задихнуться.

— Ми їх погойдаємо,— раділи дівчинка і хлопчик.

— Хто їх може погойдати краще, ніж вітер? — заплакала пташка. Гніздо залишилося порожнім.

Перестали щебетати птахи, замовк дятел. Опустила пухнастий хвіст білочка — від горя мало не розірвалося її серце. «Які нерозумні діти,— на верхівці дерева похитав головою крук.— Пташенята і справді задихнуться!».

Пташка з жовтою грудкою довго стежила за хлопчиком і дівчинкою. Залітаючи наперед, сідала на стежку.

— Піні, пін-і-і,— гірко посвистувала вона, тріпочучи крильцями, ніби щось просила.

— Подивись на цю пташку. Всю дорогу вона супроводжує нас.

— Я давно її помітила,— відповіла дівчинка.— Що вона від нас хоче?

— Прислухайся! Як жалібно пищить! Може, плаче?

Дівчинка поклала в рот суницю, знизила плечима.

— Чого цій пташці плакати?

А як вам здається, діти?

                                                                          К. Марукаса  

варіанти відповідей

Текст прочитаний повністю.

Прочитано не менше половини.

Прочитано 2/3 тексту.

Прочитано менше половини.

Запитання 2

Що діти збирали у лісі?

варіанти відповідей

Малину

Суниці

Ягоди

Запитання 3

Що побачив хлопчик у малиннику?

варіанти відповідей

Гніздо з пташенятами

Білочку

Дятла

Запитання 4

Що дівчинка збиралася робити із пташенятами?

варіанти відповідей

Зігрівати

Забрати додому

Годувати

Запитання 5

Що тримала у дзьобі пташка із жовтою грудкою?

варіанти відповідей

Крихти хліба

Червячка

Насіння

Запитання 6

Що дівчинка збиралася робити із пташенятами вдома?

варіанти відповідей

Зігрівати

Годувати

Турбуватися

Запитання 7

За ким стежила пташка з жовтою грудкою?

варіанти відповідей

За дівчинкою

За хлопчиком

За дівчинкою і хлопчиком

Запитання 8

Що робила пташка?

варіанти відповідей

Гірко посвистувала, тріпочучи крильцями, ніби щось просила.

Весело співала.

Гірко плакала.

Запитання 9

Чому плакала пташка?

варіанти відповідей

Тому, що їй було холодно.

Тому, що в неї забрали пташенят.

Тому, що вона хотіла їсти

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест