Контрольна робота "Орфографічна норма"

Додано: 25 березня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 1590 разів
12 запитань
Запитання 1

1.     Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

а) вул…чка, оч…рет, ч…мпіон, юр…сдикція;

б) ф..стиваль, гр..чаний, плет..во, в..чоріти;

   в) зам..рехтіти, гус..ниця, л..вада, т..раж;

     г) ал..горія, скл..піння,ш..ренга, дон..чка.

Запитання 2

2.  Без апострофа треба писати всі слова рядка:

варіанти відповідей

а) мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який;

 б) зв..язок, п..юре, б..юджет, духм..яний;

в) цв..ях, зор..яний, рел..єф, ф..юзеляж;

г) під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм.

Запитання 3

3.  М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

   а) голубон..ці, стіл..чик, злаз..те;

б) кін..цівка, крад..кома, чист..те; 

   в) сіл..ський, наріж..те, дивац..кий;

г) молот..ба, глян..те, пятдесят…

Запитання 4

4.    Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

     

а) перс..ні, випус..ний,тріс..нути;

б) аген..ство, капос..ний, якіс..ний;

в) артис..ці, хрус..нути, зас..ланий;

г) влас..ний, ціліс..ний,шелес..нути.

Запитання 5

5.    Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка:  

варіанти відповідей

   а) блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство;

  б) ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий;

   в) ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом;

    

г) народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра.

Запитання 6


6. Літеру з на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка:


варіанти відповідей

4.    а) ро..чин, ..формувати, бе..хребетний;

 


б) бе..перешкодний, ро..колоти, ..тесати;

 в) бе..порадний, ..повістити, ..читати;

 г)  ро..галуження, бе..крилий, ..судомити.

Запитання 7

7. Літеру с на місці крапок треба писати в кожному слові рядка:

 

 

 

варіанти відповідей

а) ..творення, ..котити, ..шивач;

б) ..фабрикувати, ..тяжка, ..пуск;

 в) ..чесати, ..кинути, ..цілення;

г) ..тишити, ..терпіти, ..чинити.

Запитання 8

8.    Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви:


    

варіанти відповідей

 а)  (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)ведмедиця (сузір’я);

б) (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади;

   в) (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави;

 г) (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре.

Запитання 9

9. НЕ всі власні назви пишуться в лапках у рядку:

    

     

   

  

   

варіанти відповідей

 а) будинок відпочинку Зоря, станція метро Контрактова площа, кав’ярня Затишок, готель Золотий колос;

б) журнал Наука і суспільство, Слово о полку Ігоревім, санаторій Медобори,              компанія Дженерал моторс;

  в) повість Тіні забутих предків, підручник Історія України, пісня Стоїть гора високая, епоха Відродження;

   г) газета Бульвар, кінофільм Таксі-2, дискусійний клуб Діалог, оперета Сильва;

  д) медаль За відвагу, корабель Титанік, соната Місячна.

Запитання 10

Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу:

     

     

     

    

     

варіанти відповідей

 а) яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець;

б) І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон;

в) сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина;

 г) мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом;

д) сиві-ють, три-гранний, су-джу.

Запитання 11

11.  Разом треба писати кожне слово рядка:

  


  


  

варіанти відповідей

а) пів/Болгарії, пів/сотні, напів/притомний;

  б) напів/темрява, напів/чагарник, пів/Києва;

в) пів/апельсина, напів/м’який, пів/години;

  г) пів/біди, пів/Америки, напів/землянка;

д) пів/коло, напів/сонний, пів/Туреччини.

Запитання 12

12. Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:

   


 

варіанти відповідей

а) розлого/крислатий дуб/велетень;

   б) мерехтливо/голубе край/небо;

   в) барвисто/пахучий лісо/степ;

   г) кисло/солодкий чорно/слив;

 д) шовковисто/зелений вербо/ліз.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест