15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Контрольна робота. Робота з літературним твором

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
12 запитань
Запитання 1

Чому плакала пташка

Прочитай текст протягом 3 хвилин, порахуй слова і запиши кількість прочитаних слів.

Хлопчик і дівчинка збирали суниці. Між соснами пробивалось сонце, щебетали пташки, стукав дятел. Весело перестрибувала з гілки на гілку білочка. Що далі діти заходили в ліс, то більше знаходили суниць. Швидко їхні кошики наповнились. Раптом хлопчик помітив білочку і побіг за нею. Тільки розсунув малинник, як звідти випурхнула пташка. У гнізді лежало чотири сіреньких маленьких грудочки з великими очима.

— Пташенятка! — радісно вигукнула дівчинка за спиною у хлопчика.— Давай візьмемо їх додому і будемо доглядати.

Неподалік на гілку сіла сіра, з жовтою грудкою пташка. У дзьобі вона тримала черв’яка.

— Маленькі ще,— невпевнено відповів хлопчик.— Ледве вкриті пір’ям.

— Дай я їх погладжу.

Дівчинка простягнула руку. Чотири сіреньких грудочки заворушилися і, розкривши жовті дзьобики, запищали.

— Бідненькі! Голодні! Ми дамо їм булки і крупи... 

Пташка сіла ближче. Коли б вона вміла говорити, вона сказала б: «Діти, не чіпайте пташенят, моїх дітей. Вони ситі. Я сама турбуюся про них, годую м’якими смачними черв’яками. Хліб і крупи для них не годяться...».

— Бідненькі, мабуть, їм холодно вночі,— дівчинка взяла з гнізда одного з пташенят, поцілувала жовтий дзьобик, поклала в кошик.

— Я зігрію їх уночі своїми крилами! — зацвірінькала пташка.

Дівчинка взяла друге.

— Я покладу його в ліжечко ляльки, тепло вкрию.

— Ви нічого не знаєте! У кімнаті вони задихнуться.

— Ми їх погойдаємо,— раділи дівчинка і хлопчик.

— Хто їх може погойдати краще, ніж вітер? — заплакала пташка. Гніздо залишилося порожнім.

Перестали щебетати птахи, замовк дятел. Опустила пухнастий хвіст білочка — від горя мало не розірвалося її серце. «Які нерозумні діти,— на верхівці дерева похитав головою крук.— Пташенята і справді задихнуться!».

Пташка з жовтою грудкою довго стежила за хлопчиком і дівчинкою. Залітаючи наперед, сідала на стежку.

— Піні, пін-і-і,— гірко посвистувала вона, тріпочучи крильцями, ніби щось просила.

— Подивись на цю пташку. Всю дорогу вона супроводжує нас.

— Я давно її помітила,— відповіла дівчинка.— Що вона від нас хоче?

— Прислухайся! Як жалібно пищить! Може, плаче?

Дівчинка поклала в рот суницю, знизила плечима.

— Чого цій пташці плакати?

А як вам здається, діти?

                                                                          К. Марукаса  

варіанти відповідей

Текст прочитаний повністю.

Прочитано не менше половини.

Прочитано 2/3 тексту.

Прочитано менше половини.

Запитання 2

Що діти збирали у лісі?

варіанти відповідей

Малину

Суниці

Ягоди

Запитання 3

Що побачив хлопчик у малиннику?

варіанти відповідей

Гніздо з пташенятами

Білочку

Дятла

Запитання 4

Що дівчинка збиралася робити із пташенятами?

варіанти відповідей

Зігрівати

Забрати додому

Годувати

Запитання 5

Що тримала у дзьобі пташка із жовтою грудкою?

варіанти відповідей

Крихти хліба

Червячка

Насіння

Запитання 6

Що дівчинка збиралася робити із пташенятами вдома?

варіанти відповідей

Гратися

Годувати

Доглядати

Запитання 7

За ким стежила пташка з жовтою грудкою?

варіанти відповідей

За дівчинкою

За хлопчиком

За дівчинкою і хлопчиком

Запитання 8

Що робила пташка?

варіанти відповідей

Гірко посвистувала, тріпочучи крильцями, ніби щось просила.

Весело співала.

Гірко плакала.

Запитання 9

Чому плакала пташка?

варіанти відповідей

Тому, що їй було холодно.

Тому, що в неї забрали пташенят.

Тому, що вона хотіла їсти

Запитання 10

За ким побіг хлопчик, коли наповнилися кошики?

варіанти відповідей

за зайчиком

за білочкою

за пташечкою

за метеликом

Запитання 11

Скільки пташенят лежало у гнізді?

варіанти відповідей

три

чотири

п'ять

шість

Запитання 12

«Які нерозумні діти,— на верхівці дерева похитав головою ....

варіанти відповідей

дятел

голобець

крук

одуд

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест