Контрольна робота. Синтаксична норма (у форматі НМТ/ЗНО)

Додано: 15 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
18 запитань
Запитання 1

Однаковий звук позначають усі підкреслені букви в реченні:


варіанти відповідей

Київський залізничний вокзал бере початок у далекому 1870 році. 

Морська сіль містить різну кількість хлориду натрію залежно від її очищення.

Пала в багатті яблуня стара, о, як мені до болю її шкода.

Дитинство дається тільки один раз, у цьому його неповторність і вічна привабливість.

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами.

(1)Босоніж іду до лісу, зупиняюся, бо далі – (2)болотиста місцевість; навколо (3)бурштинові дерева – це осінь (4)принесла їм таке вбрання; ліворуч – (5)виразний силует, праворуч чисте (6)джерело.


варіанти відповідей

1, 2, 3, 4

2, 3, 5, 6

2, 3, 4, 6

1, 2, 5, 6

Запитання 3

 НЕМАЄ орфографічної помилки в рядку:


варіанти відповідей

узбецький, моряцький, солдацький, донецький;

празький, запорізький, ризький, герцозький;

одеський, сиваський, латиський, криворіжський;

людський, товариський, якутський, казахський.

Запитання 4

НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

тиж…невий, форпос…ний, вартіс…ний;

бриз…нути, зап’яс…ний, кількіс…ний;

навмис…не, артис…ці, ненавис…ний;

проїз…ний, прихвос…ні, пристрас…ний.

Запитання 5

Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

ч…решня, шер…нга, сел…ще;

пш…ниця, пр…стиж, п…ріжок;

скр…готати, ст…жина, очер…т;

скл…піння, ч…новник, р…візія.

Запитання 6

Подвоєння букв є в усіх словах рядка:


варіанти відповідей

віл…а, гол…андець, ім…ігрант;

тон…а, Марок…о, ан…отація;

нет…о, піц…а, Дюс…ельдорф;

хоб…і, ван…а, ір…аціональний.

Запитання 7

Частку НЕ треба писати окремо з наступний словом у реченні:


варіанти відповідей

У моїй душі оселився не/спокій.

Співа трава, ніким ще не/зім’ята.

Не/полоханий спокій над містом дрімає.

Хоч і мороз припікає, зате комарів не/має.

Запитання 8

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

Дефіс треба ставити на місці цифр.


Сходо(1)знавець Агатангел Кримський знав шістдесят мов. Учений народився в інтернаціональній родині: батько походив із кримсько(2)татарського роду, а мати – із польсько(3)литовського. У 20-х роках минулого століття він очолював історико(4)філологічний відділ в Українській академії наук, а вже в 30-х – його було усунуто від науково(5)викладацької роботи – він став однією із жертв сталінського терору. 


варіанти відповідей

1, 2, 3

2, 3, 4

3, 4, 5

2, 3, 5

Запитання 9

НЕМАЄ орфографічної помилки у варіанті:


варіанти відповідей

Бамбук кімнатний завоював популярність завдяки своїй витривалості й невибагливості.

Учені давно довели: ригулярне споживання кави корисне для організму.

Синиця звичайна гніздиця в дуплах або шпаківнях, іноді в норах, щілинах будівель.

Тривалість північного сяйва – від де-кількох хвилин до де-кількох діб.

Запитання 10

Прочитайте речення (цифра позначає контрольне місце).

Над (1)чорнілим лісом (2)томлено (3)кочуються сутінки, вкриваючи собою (4)порожнілу галявину.

Букву З треба писати на місці цифри:


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

 Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні:


варіанти відповідей

Екскурсія в Олешківському замку триватиме біля однієї години.

Переїзд зі Львова до Ужгорода забере в нас орієнтовно три години.

Давно заплановану поїздку на пляж відмінили через зливу.

Дякуючи наполегливості наші ліцеїсти завжди досягають успіху.

Цей посібник зіграв важливу роль у підготовці до іспиту.

Запитання 12

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

За Дніпром з’явилась чарівна,(1) невимовно чудова панорама Києва. На високих горах скрізь стояли церкви,(2) дзвіниці,(3) неначе свічі палали проти ясного сонця золотими верхами. Саме проти них стояла лавра,(4) обведена білими мурованими стінами,(5) і лисніла золотими верхами й хрестами. А там далі,(6) на північ,(7) на високому шпилі стояла Андріївська церква.


НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку:


варіанти відповідей

кома 1 – при відокремленому означенні;

кома 2 – при однорідних членах речення;

кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком;

коми 4, 5 – при відокремленому означенні;

коми 6, 7 – при відокремленій обставині.

Запитання 13

1.                Заповніть пропуски.

Відстань від _____ до нашого _____становить два _____.


варіанти відповідей

драмтеатра, ліцею, кілометри;

драмтеатру, ліцею, кілометра;

драмтеатра, ліцея, кілометри;

драмтеатру, ліцею, кілометри;

драмтеатра, ліцея, кілометра.

Запитання 14

1.                Заповніть пропуски.

Шановна пані _____, на Вас чекає _____Тбілісі. Приємної подорожі!


варіанти відповідей

Наталію, сонячне;

Наталія, сонячний;

Наталіє, сонячний;

Наталію, сонячна;

Наталіє, сонячне.

Запитання 15

Доберіть умову вживання тире в реченні.

Мерехтіли далеко вогники сіл – теплі темні зірки.


варіанти відповідей

тире при відокремленій прикладці;

тире в складному безсполучниковому реченні;

тире між підметом і присудком;

тире між однорідними членами речення;

тире на місці пропущеного члена речення.

Запитання 16

З’ясуйте тип речення.

Збігали століття, і якось само собою склалося, що найяскравіші мрії поєдналися з коханням і зорями.


варіанти відповідей

просте ускладнене;

складносурядне;

складнопідрядне;

складне безсполучникове;

складне з різними видами зв’язку.

Запитання 17

Вставте пропущений фразеологізм.

Що б не сталося, а відчайдушний Устим Кармалюк буде _____, не опускатиме рук, ітиме тільки вперед

варіанти відповідей

бити лихом об землю;

бити себе в груди;

бити в литаври;

бити байдики;

бити тривогу. 

Запитання 18

Укажіть, який відокремлений член наявний у реченні.

Десь далеко в полі, біля стежки, кароокий соняшник стоїть.


варіанти відповідей

відокремлений додаток;

відокремлена обставина;

відокремлене означення;

відокремлена прикладка.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест