Укажіть правильне твердження.
Укажіть схему, яка правильно відображає вживання розділових знаків при прямій мові.
Укажіть правильно побудовану схему до речення: "Що се за парубок-сокіл на небі? Хто се?" - питає Весна.
Конструкція з непрямою мовою...
Непряма мова наявна в реченні.
Продовжте речення: "Текст - це..."
Яке твердження відповідає істині?
Визначте, у якому реченні є пунктуаційні помилки.
Укажіть речення, у якому вжито цитату.
Установіть відповідність.
А) Сів на смереку, підпер рамена о коліна й закрив лице руками… Якась нечиста сила заволоділа ним. І ся нечиста сила, то - вона, прекрасна червоноволоса відьма, що здибав її в лісі... Відьма? Таже він сказав був їй, що вона похожа на образ Матері Божої, що висить у церкві, а проте!.. А проте вона не Мати Божа... В Матері Божої не червоне волосся, Мати Божа свята, а вона... ах! (О. Кобилянська)
Б) А генерал тим часом не сидить, зложивши руки, не дожидає, поки піщанська громада самохіть підставить під ярмо шию: «Ори, мов, вельможний пане!» (Панас Мирний)
В) Вікторія нагадувала, що незабаром його день народження, тож хай планує свій час і роботу так, аби приїхав без затримки, бо зійдеться поважне товариство (зовсім не байдуже нам, натякала) й незручно буде, коли іменник припізниться. Максим подумки подякував дружині за турботу, справді, в цій постійній своїй круговерті міг і забути про той день (М. Олійник).
Г) — Ти що тут робиш, Харитю? — спитали разом. Харитя здригнулась, підвела очі на молодиць і засоромилась.
— Жну... мати слабі лежать... нема кому хліб вижати... з голоду згинемо зимою... (М. Коцюбинський)
1 - пряма мова; 2 - невласне пряма мова; 3 - здогадна пряма мова; 4 - непряма мова.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома