Контрольна робота № 4. Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики (ІІ частина)

Додано: 15 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
10 запитань
Запитання 1

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

А) Речення, яке вказує на те, кому належить вимовлене, називають прямою мовою.

Б) Пряма мова - це невисловлена певною особою мова, яку приписують особі на основі її поглядів, поведінки.

В) Пряма мова - чуже мовлення, передане зі збереженням змісту, без збереження форми та інтонації.

Г) Прямою мовою називають чуже мовлення, передане дослівно, з повним збереженням змісту, форми та інтонації.

Запитання 2

Укажіть схему, яка правильно відображає вживання розділових знаків при прямій мові.

варіанти відповідей

А) "П... - а, - п".

Б) "П? - А. - п".

В) А, "П!"

Г) "П, - а, - П".

Запитання 3

Укажіть правильно побудовану схему до речення: "Що се за парубок-сокіл на небі? Хто се?" - питає Весна.

варіанти відповідей

А) "П? - а".

Б) "П?" - а.

В) "П?" - А.

Г) П? - а.

Запитання 4

Конструкція з непрямою мовою...

варіанти відповідей

А) Складнопідрядне речення з підрядним означальним.

Б) Складнопідрядне речення з підрядними з`ясувальним.

В) Складнопідрядне речення з підрядним обставинним.

Г) Складносурядне речення.

Запитання 5

Непряма мова наявна в реченні.

варіанти відповідей

А) Два човни м`яко шурхнули по прибережному піску, і тихий голос поспитав: "Ви всі тут?" (М. Коцюбинський)

Б) Осел почванитись хотів, що чув в ліску всіх птахів спів (Л. Боровиковський).

В) Природа зітхнула повними грудьми, зітхнув і Кирило. Невже він сього не бачив? (М. Коцюбинський)

Г) Прислів`я каже: "Більш роби, та менше говори..." (Л. Боровиковський)

Запитання 6

Продовжте речення: "Текст - це..."

варіанти відповідей

А) граматично організована одиниця мови, яка складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку.

Б) граматично організована одиниця мови, частини якої нерівноправні за змістом і об`єднані в одне ціле за допомогою підрядних сполучників і сполучних слів.

В) складне речення, частини якого з`єднуються в одне граматичне та смислове ціле не сполучниками і сполучними словами, а лише інтонацією.

Г) повідомлення, яке складається з кількох чи багатьох речень, характеризується змістовою і структурною завершеністю і певним ставленням автора до змісту висловлення.

Запитання 7

Яке твердження відповідає істині?

варіанти відповідей

А) При діалозі слова автора не вживаються.

Б) Інтонація слів автора є виключно розповідною.

В) Слова автора й пряма мова оформлюються різною інтонацією.

Г) Слова автора й пряма мова мають однакову інтонацію в межах одного речення.

Запитання 8

Визначте, у якому реченні є пунктуаційні помилки.

варіанти відповідей

А) І тихо-тихесенько я промовляла: "Сон літньої ночі, мені тебе жаль" (Леся Українка).

Б) "А що, дітки? - питає бабуся. - Чого прийшли, мої соколята?" (Марко Вовчок).

В) "Я, коли виросту, теж садівником буду!" - не зводячи очей з дядька Степана, палко промовив Юрко (І. Цюпа).

"І тепер, подумав він уві сні, - можна не боятися жодного хижака, тепер можна бути справжнім сміливцем" (М. Слабошпицький).

Запитання 9

Укажіть речення, у якому вжито цитату.

варіанти відповідей

А) "О, та ви стали справжніми гуцулами!" - казав, щиро посміхаючись, старий Бойчук (Т. Масенко).

Б) "Що ж приваблює в Котляревському його нащадків?" - ставить запитання О. Гончар про одного з тих довгожителів планети, які разом із витворами свого духу впевнено переступають грані сторіч, далеко йдуть за межі їм відміряного часу. І дає відповідь - лаконічну, вичерпну, переконливу: "... Він невіддільний від свого народу й від того ґрунту, що живив його творчість" (Д. Павличко).

В) Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки - смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись (Леся Українка).

Г) Казала кума: "Дам пшона", - а в неї в самої нема (Народна творчість).

Запитання 10

Установіть відповідність.

А) Сів на смереку, підпер рамена о коліна й закрив лице руками… Якась нечиста сила заволоділа ним. І ся нечиста сила, то - вона, прекрасна червоноволоса відьма, що здибав її в лісі... Відьма? Таже він сказав був їй, що вона похожа на образ Матері Божої, що висить у церкві, а проте!.. А проте вона не Мати Божа... В Матері Божої не червоне волосся, Мати Божа свята, а вона... ах! (О. Кобилянська)

Б) А генерал тим часом не сидить, зложивши руки, не дожидає, поки піщанська громада самохіть підставить під ярмо шию: «Ори, мов, вельможний пане!» (Панас Мирний)

В) Вікторія нагадувала, що незабаром його день народження, тож хай планує свій час і роботу так, аби приїхав без затримки, бо зійдеться поважне товариство (зовсім не байдуже нам, натякала) й незручно буде, коли іменник припізниться. Максим подумки подякував дружині за турботу, справді, в цій постійній своїй круговерті міг і забути про той день (М. Олійник).

Г) — Ти що тут робиш, Харитю? — спитали разом. Харитя здригнулась, підвела очі на молодиць і засоромилась.

— Жну... мати слабі лежать... нема кому хліб вижати... з голоду згинемо зимою... (М. Коцюбинський)

1 - пряма мова; 2 - невласне пряма мова; 3 - здогадна пряма мова; 4 - непряма мова.

варіанти відповідей

А) 1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г.

Б) 1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В.

В) 1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А.

Г) 1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест