Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Крізь туманову пелену видно освітлений сонцем зелено-чорний ліс;(1) темні кущі лозняку –(2) низькорослі,(3) широкоспинні,(4) округлі –(5) здаються худобою,(6) що всю ніч паслася в луках,(7) а тепер з досвіту розбрелася біля річки і ласує росою;(8) ось-ось вона напʼється і вляжеться біля копиць на днювання.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Прочитайте речення й виконайте завдання до них
Δ Матінка-природа подарувала нам величні Карпати, озера Світязь і Синевир, Дністровський каньйон, Олешківські піски, Дніпрові пороги, таємниче Полісся й тисячі інших див.
Ο Після захопливої мандрівки ви точно скажете, що збирали краплини щастя на стежках долі.
⋈ Час організувати подорож до природи, щоб доторкнутися серцем до найчарівніших куточків нашої землі.
⊟ Україна унікальний мальовничий край тому визначати її найкращі місця це складна задача.
∐ Повірте, їх так багато, що не вистачить кількох життів, щоб побувати скрізь!
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
Прочитайте речення й виконайте завдання до них
Δ Матінка-природа подарувала нам величні Карпати, озера Світязь і Синевир, Дністровський каньйон, Олешківські піски, Дніпрові пороги, таємниче Полісся й тисячі інших див.
Ο Після захопливої мандрівки ви точно скажете, що збирали краплини щастя на стежках долі.
⋈ Час організувати подорож до природи, щоб доторкнутися серцем до найчарівніших куточків нашої землі.
⊟ Україна унікальний мальовничий край тому визначати її найкращі місця це складна задача.
∐ Повірте, їх так багато, що не вистачить кількох життів, щоб побувати скрізь!Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі
Просте речення
1 Не нахилившись, з криниці води не напʼєшся.
2 Сонце поволеньки вгасало.
3 Якось вранці лелеки довго кружляли в небі.
4 З краю потемнілого неба насувалися чорні хмари.
Складне речення
А Якщо хочеш добре знати себе, пробуй свої сили в різних сферах діяльності.
Б От одного разу підійшов я до річки, як уже добре смеркалось.
В Не бійся правди, хоч яка гірка.
Г Вони саме вибиралися з лісу, що налягав з обох боків на дорогу.
Д Кожен живе так, як він хоче.
Пряму мову в реченні Олена Іванівна повідомила: «Як і будь-якій людині, мені цікаво знати, що про мене думають інші люди, як сприймають мої думки» правильно передано непрямою мовою в рядку
Прочитайте діалог.
— Уже двадцять по восьмій. О котрій починається фільм?
— О дев'ятій вечора.
ПРАВИЛЬНИМ є твердження
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Увесь довгий косогір, (1) звернений боком до річки (2) наче вкрив хтось найдорожчим килимом, (3) що був зітканий із ярої зелені й ніжного дивоквіту: (4) чубастого рясту, (5) шорстколистої медунки та пролісків – (6) провісників весни.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
З’ясуйте тип речення
У XІX столітті Володимирська гірка була відома як Михайлівська гора, оскільки саме на цій височині розташований Михайлівський Золотоверхий храм.
З’ясуйте тип речення
Відома оперна співачка Соломія Крушельницька народилася на Тернопільщині та закінчила Львівську консерваторію, володіла неперевершеним сопрано в три октави та вміла співати вісьмома мовами.
Безсполучникове речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати
Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні
Пунктуаційна помилка є в реченні
Вкажіть речення із сурядним і підрядним зв’язком.
Пунктуаційну помилку допущено у рядку.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення:
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.
Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.
В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.
Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.
Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.
Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в рядку (розділові знаки пропущено)...
Між частинами безсполучникового складного реченнях треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки вилучено)
Прочитайте речення.
Дерево міцне корінням ___ людина горінням (Н. тв.).
На місці пропуску потрібно поставити:
Укажіть складне речення з безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.
З'ясуйте,скільки частин у цьому реченні.
''Любов виникає з любові; якщо хочу, щоб мене любили,я сам перший люблю,не зважаючи ні на що.''
Розділові знаки правильно розставлено в реченні
Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)
У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.
Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні
Складнопідрядне речення з підрядним обставинним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати
У якому складнопідрядному реченні підкреслено головну частину?
Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку є сполучник:
Визначте складнопідрядне речення, у якому засобом зв'язку є сполучне слово:
Виділіть складнопідрядне речення з підрядним означальним:
Знайдіть складнопідрядне речення з підрядним з'ясувальним:
Укажіть речення, яке потребує стилістичного редагування.
Підрядне часу є в реченні:
Складнопідрядним з підрядною наслідковою частиною є речення:
Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
1. Кожен охочий може взяти собі такий пакетик і посіяти його вміст біля своєї домівки, а завдяки цьому вдасться виростити 36 000 польових рослин, які, приваблюючи метеликів, сприятимуть збереженню популяції.
2. Навіть такий незвичний спосіб підтримки комах має насправді величезне значення, оскільки від диких запилювачів залежить як сільське господарство Великої Британії, так й екосистема Британських островів загалом.
3. Ці постери, кожен з яких має 3 000 відривних пакетиків з насінням польових рослин, розмістили в різних районах Лондона.
4. Щоб хоч якось зарадити цій небезпеці, один з косметичних брендів, як повідомляє видання «The Drum», створив оригінальні рекламні постери з насінням.
5. Після потужних весняних штормів, у Великій Британії майже двадцять відсотків видів метеликів опинилися під загрозою зникнення.
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розмістити в такій послідовності
Обидва слова, подані в дужках, можливі за змістом у реченні.
Потребують редагування словосполучення:
На місці пропуску треба вставити слова
Через ______________ наша школа святкуватиме ___________від дня заснування.
На місці пропуску треба всавити слова
У пресслужбі Валерія _______________ повідомили про _________________ ступінь довіри киян до нього як кандидата на посаду _______________ голови.
Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків у реченні
Найбільш _________ вчені мали _________ здібності саме до точних наук, і саме навчання __________ розвиває логічне мислення.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома