Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитай те речення (цифра позначає наступне слово). (1)Одинадцятого (2)листопада (3)вантажівка (4)привезла цілий (5)причіп (6)курятини по (7)вісімдесят гривень на (8)оптовий ринок (9)сільськогосподарської продукції.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних є в усіх словах рядка
Букву И на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Подвоєння букв є у всіх словах рядка
М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Відновіть початковий зміст речення, добираючи до кожного з пропусків правильний варіант
Нині Україна робить впевнені кроки до розбудови системи ________якості освіти, щоб .......довіру суспільства до ...... закладів, органів управління ....... та гарантувати високий рівень ......... навчання в школі.
Редагування потребує речення
Пряму мову в речення "Підведи мої вії зелені!" - просить дерево в лузі правильно передано непрямою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Безсмертні всі: (1) цей виховав дитину, (2) той пісню написав, (3) хоч і єдину, (4) а той, (5) що не зумів цього зробить, (6) коло дороги посадив ялину.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування розділових знаків
Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні ...................путь розгортається перед нами, ............... .
Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні ........суду ....... буде працювати в місті до 2025 року.
Визначте варіанти послідовного заповнення пропусків в реченні
Із ...... років життя П.Грабовського, що народився ......... року, ............. провів у неволі - у тюрмах, таборах. на засланні.
Правил вживання великої букви дотримано в реченні
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Спільнокореневими до слова крити є всі слова, ОКРІМ
Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку
Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку
Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Вчора почалася злива...» додати
Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
ПРАВИЛЬНО узгоджено числівник з іменником
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розмістити в такій послідовності
1. Потім один підлетів і каже, що на дереві вишень немає.
2. Відповідаючи, майстер розповів історію про равлика, який поліз на вишню в холодний вітряний день запізнілої весни.
3.Майстра спитали, чи відчуває він подеколи розчарування через те, що його зусилля не такі плідні, як йому хотілося б.
4. Горобці на сусідньому дереві від щирого серця тішилися, дивлячись на нього.
5. Не спиняючись, малий равлик відповів, що вишні будуть коли він туди дістанеться
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
1. Потім один підлетів і каже, що на дереві вишень немає.
2. Відповідаючи, майстер розповів історію про равлика, який поліз на вишню в холодний вітряний день запізнілої весни.
3.Майстра спитали, чи відчуває він подеколи розчарування через те, що його зусилля не такі плідні, як йому хотілося б.
4. Горобці на сусідньому дереві від щирого серця тішилися, дивлячись на нього.
5. Не спиняючись, малий равлик відповів, що вишні будуть коли він туди дістанеться
У якому рядку в усіх прикметниках, утворених від поданих іменників, треба писати суфікс -цьк-?
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм
1) Ти б краще матері допоміг, аніж ....
2) Ще недавно наша критика ..., прогнозуючи широкий наступ малої прози.
3) Сусіди почали .... , коли відчули запах газу в під'їзді.
4) Тоді писар почав .... отця Артемія - злісного хабарника.
А) бити в литаври
Б) бити лихом об землю
В) бити на сполох
Г) бити по кишені
Ґ) бити себе в груди
З'ясуйте, до якої частини мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
(1) Варто згадати (2)і книжку "Сентиментальні мандрівки Галичиною", (3)що вміщує в собі рефлексії письменниці (4)щодо її подорожей цим зачарованим куточком Західної України
1) варто 2) і 3) що 4) щодо
А) сполучник Б) прислівник В) приймен. Г) займен. Ґ) частка
Доберіть приклад кожного типу складного речення.
Тип речення
1) складносур. 2) складнопідряд.3) безсполуч 4) з різними видами зв'язку речення
А) Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости? Б) Ми працю любимо, що у творчість перейшла.
В) З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ.
Г) Десь далеко, у повитих туманом плавнях, уставало сонце; тихо курилися луки, переливаючись іскристими барвами.
Ґ) Ішов дрібний густий дощик, і сіра імла застилала берег.
Доберіть приклад кожного обгрунтування щодо вживання тире речення
1) Будеш сіяти із сумом - вродить печаль.
2) За вікном вагона мерехтіли далекі вогники сіл - теплі земні зірки.
3) Природа - наймудріший співрозмовник, рівного їй нема.
4) Пагорбки, трави, кущики - усе повито туманом.
обгрунтування
А) тире між підметом і присудком.
Б) тире на місці пропущеного члена речення
В) Тире в складному безсполучниковому реченні
Г) тире при відокремленій прикладці
Ґ) тире при узагальнювальному слову та однорідними чл.реч.
З'ясуйте, яким членом речення є кожне виділене слово
Слово
1) То не скрипка кличе, а волосся, що тобі спадає на чоло.
2) Я і сам був би сонячно радий, коли б віршів не вмів римувать.
3) Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.
4) Ой біжи, біжи, досадно, не вертай до хати, не пущу тебе колиску синову гойдати.
Член речення
А) підмет Б) присудок В) додаток Г) обставина Ґ) означення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома