Контрольна робота з теми "Складне речення. Пряма мова"

Додано: 20 січня
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Розділовий знак НЕ ставимо між частинами речення

варіанти відповідей

Сосни зашелестіли і стало тихо-тихо...

Стоїть в задумі сива мати а листя пада золоте

Мабуть, батько ще дужче посивів і мати ще дужче зігнулася

Гаснуть у плавнях летючі комети і тихо вмирає на заході ніч

Запитання 2

Тире ставимо між частинами складносурядного речення

варіанти відповідей

Із саду спілі пахнуть абрикоси і хата хлібом дихає гарячим

Було ясне надвечір’я і сонце ще не сіло за ліс

Ані шелесту не було чути ані колихання не було помітно

Сулима подав знак і війська приготувалися до штурму

Запитання 3

Кому перед виділеним сполучником потрібно поставити в кожному

реченні, ОКРІМ

варіанти відповідей

Мене водило в безвісті життя та я вертався на свої пороги

Веселий день давно вже одгорів і даль доносить пісню журавлину...

То вітерець дихне по ниві то коник в житі засюрчить...

Удалині хиталися дерева і синів задуманий прибій

Запитання 4

Кому ставимо між частинами речення

варіанти відповідей

Уже давно стояла ніч і виблискували на небі зорі.

Я іду осіннім парком і лагідно шелестить опале листя.

Скільки людей і які вони різні!

Довкола хати цвів бузок і росли величезні яблуні.

Запитання 5

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Довго-довго ходило сонце і цвіло надвечір’я червоне

І видзвонює жайвір у полі, і цвіте зачарований світ...

Ще над Дніпром клубочиться задуха, і пахне степом сизий деревій

Блискавка блисне – і камінь трісне

Запитання 6

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Якби композитор хотів сказати щось словами, він тоді не писав би музику.

Музика може змінювати світ хоча б тому, що вона може змінити

людину .

Якби я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти .

Вечірнє сонце, дякую за всіх котрі нічим не осквернили душу

Запитання 7

Правильно розставлено розділові знаки в усіх реченнях, ОКРÌМ

варіанти відповідей

Коли людина знає свої справжні достоїнства й вади, їй легше до-

могтися успіху в будь-якій роботі.

Я з тих країв де над Дніпром цвітуть, шумлять гаї, де з дня наро-

дження мені співали солов’ї.

Над світом стояла така благословенна тиша, що було чути, як

кущики жита ронили краплі роси.

Незважаючи на те, що часу було досить, майже всі пасажири

кинулися бігти до своїх вагонів.

Запитання 8

Кому перед виділеним сполучником потрібно поставити в реченні

варіанти відповідей

Маланка заплющує очі – і їй здається, що то шумить колосом

нива і серп черкає по стеблу.

Усі події, які трапляються з тобою і всі люди, які тебе оточують,

з’являються у твоєму житті тому, що ти притягнув їх туди.

Коли зграя залетить далеко й у тумані стане тихо, я зупиняюся й

наслухаю, що робиться попереду.

Я ладен стати й грудкою земною, аби шуміла поруч десь ріка і

небо голубіло наді мною.

Запитання 9

Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Там де у росах стелиться трава, ти ходиш над рікою таємниче.

Скажи, з якого краю до тебе, сонце, підійти ?

Бо народу, що втратив мову більше нічого вже втрачать.

В цьому саду я виросла, і він мене впізнав хоч довго придивлявся.

Запитання 10

Прочитайте речення.

Ті (1) що вийшли з тьми (2) у пітьму й кануть (3) бо (4) коли

сходить світило дня, то тьмяніють світила ночі.

Кому потрібно поставити на місці всіх цифр, ОКРÌМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Двокрапку треба поставити в реченні

варіанти відповідей

Уже зовсім завесніло вже жайворонки виспівували в полі.

І я збагнув світ добрий і великий.

Діла добрих оновляться діла злих загинуть.

Ліс рубають тріски летять.

Запитання 12

Тире треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Вітри піснями захлинались ліси шуміли навкруги.

Я пам’ятаю сніг на землю падав і припадав до мерзлої землі.

Висохне криниця узнаєш ціну водиці.

Сумує хата вже не йдуть до неї.

Запитання 13

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Трапиться слово зрадливе – геть його, сину, гони!

Я до моря вийшов рано – море спить.

Погляну на березограй – аж серце завмирає.

Не плюй у криницю – пригодиться води напиться.

Запитання 14

Тире між частинами складного речення ставимо в усіх реченнях, ОКРІМ

варіанти відповідей

Я знаю кожній дитині потрібна ласкава увага батьків.

Є мудра книжка не жалій годин.

Зійде сонце утру сльози, ніхто не побачить.

Вітер війнув листя з клена жовте, жовтаво-золоте полетіло.

Запитання 15

Після частини "Защебетав соловейко..." треба поставити ТИРЕ,

якщо серед варіантів продовження речення вибрати фрагмент

варіанти відповідей

...закувала зозуля.

...пішла луна гаєм.

...прилетівши до віконця.

...затріпотів крильцями.

Запитання 16

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

«Це дуже талановитий хлопець. Працює в мене інженером» – ска-

зав Андрій.

У грудях б’ються вдячності акорди, вуста шепочуть: «Дякую, Гос-

подь!»

«Не барися, мій синочку, швидше повертайся!..» – старий сказав

та й заплакав.

Я взяв мікрофон і наказав: «Усім приготуватися до зйомки ! »

Запитання 17

Правильно оформлено речення з прямою мовою в рядку

варіанти відповідей

«Кості ломить», – бабуня каже й додає: «Буде дощ завтра».

«Кості ломить, – бабуня каже й додає, – Буде дощ завтра».

«Кості ломить, – бабуня каже й додає: – Буде дощ завтра».

«Кості ломить, – бабуня каже й додає: – буде дощ завтра».

Запитання 18

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

«Це моя наречена. Погуляєте взимку на нашому весіллі, якщо бу-

демо живі й здорові», – усміхнувся до них Сагайдачний.

«Не біда, – поет відмовив, – як ти й сам з дороги звернеш, бо, як

рими повтікають, ти мені їх не завернеш».

«Так далеко? – подивувалася Роксолана. – Хіба можна простежи-

ти свої корені аж у таку далеч?»

«Сідай, пане полковнику», – промовив чернець. – «Прости мене сам

і проси простити все наше славне товариство».

Запитання 19

Прочитайте речення.

"Моє невеличке серце ще змалечку пестила любов до тебе, обез-

долений краю", – писав Панас Мирний.

Пряму мову в цьому реченні правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Панас Мирний писав, що моє невеличке серце ще змалечку пести-

ла любов до тебе, обездолений краю.

Панас Мирний писав, що його невеличке серце ще змалечку пес-

тила любов до тебе, обездолений краю.

Панас Мирний писав, що його невеличке серце ще змалечку пес-

тила любов до обездоленого краю.

Любов до обездоленого краю ще змалечку пестила невеличке серце

Панаса Мирного.

Запитання 20

Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

Сива пелена заслала поле, й ця пелена схожа на м’якенький,

розсіяний у повітрі попіл.

«Дивна дівчина, – думалося йому раз по разу, – Такої я ще й не

видав ніколи ! »

Не знатимеш що таке туга за рідною землею, коли ти не покидав її.

Тече вода в синє море та не витікає; шука козак свою долю, а долі

немає.

Запитання 21

Двокрапку між частинами складного речення ставимо в реченні

варіанти відповідей

В душі моїй печаль стоїть неждана в проміннях пам’яті – обличчя дорогі.

І вже коли ти похитнувсь у слові, вважай що похитнувся у собі .

А вітер хмари позганяв ось-ось шугне на землю злива.

І є таке дивне щастя днини ясної ради соколом з неба впасти

Запитання 22

Кому перед виділеним сполучником ставимо в реченні

варіанти відповідей

Десь пливуть дощі по шибках і бредуть сніги в полях.

Достигла нива колосиста і зріють яблука в саду.

Кажуть, літо буде холодним і врожай не порадує нас.

Несподіваний ривок і ми відриваємося від землі.

Запитання 23

Виділене означення НЕ відокремлюємо комами в реченні

варіанти відповідей

Невідомий нікому я сідаю на лавку, слухаю.

Усіяна колосками земля пахне літом.

Виднівся гай пронизаний пасмами світла.

Злякані громовицею птахи позатихали в лісі.

Запитання 24

Обставину потрібно відокремити комами в усіх реченнях, ОКРÌМ

варіанти відповідей

Не спитавши броду не лізь у воду.

Не піднявшись на гору не побачиш долини.

Чоловіки деякий час стояли задумавшись.

Хлопці прокинувшись одразу взялися до роботи.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест