Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
1. У першому реченні замість пропуску
стилістично доречно вжити слово
(сполучення слів)
Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
Можливо замінити слова синонімами
в усіх рядках, ОКРІМ
Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
Стилістично виправдано виділити
в тексті лапками слово, позначене цифрою
Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
Стильову помилку в уживанні слова
допущено в контексті
Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
Стилістично марковане слово вжито
в реченні рядка
Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.
Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо
собі обставини мовного спілкування людей
(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві
повідомлення в (1) мовній формі,
відправник усупереч своїй волі повідомляє
щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом
його спілкування з одержувачем є
(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці
побічні повідомлення: він (4) довідується
про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи
доросла людина, молода чи стара людина,
чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,
інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,
некультурна, неінтелігентна людина,
тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома
людина тощо. Така є експресивна функція.
З-поміж поданих синонімів стилістично
виправдано вживати лише в розмовному
мовленні слово
Правильно сказати
Виділений фрагмент речення Я б
і справді сьогодні дуже охоче відвідав
своїх друзів стилістично виправдано замінити
фразеологізмом
Стилістично НЕДОРЕЧНО вжито
виділене дієслово в реченні
Правильно сказати
Виділений фрагмент речення Сьо-
годні зранку запланував сам собі завдань
дуже багато стилістично виправдано
замінити фразеологізмом
Стилістично НЕДОРЕЧНО вжито
виділене дієслово в реченні
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома