Контрольна робота з теми «Стильова норма»

Додано: 14 квітня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 122 рази
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


1. У першому реченні замість пропуску

стилістично доречно вжити слово

(сполучення слів)

варіанти відповідей

значить

важить

має значення

означає

Запитання 2

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


Можливо замінити слова синонімами

в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

відправник – адресат

одержувач – адресант

побічний – другорядний

тутешній – корінний

Запитання 3

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


Стилістично виправдано виділити

в тексті лапками слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

(1) мовній

(2) каналом

(3) телефон

(4) довідується

Запитання 4

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


Стильову помилку в уживанні слова

допущено в контексті

варіанти відповідей

уявімо собі обставини мовного спілкування

людей

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось

дитинча чи доросла людина, молода

чи стара людина

невихована, некультурна, неінтелігентна

людина

Запитання 5

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


Стилістично марковане слово вжито

в реченні рядка

варіанти відповідей

Вийшов і сам хазяїн, здоровенний

вусатий дідуган.

Гостям усі зраділи в домі, а найбільше

сам господар.

Видно, що колись у цьому селищі

була не одна оселя.

У місті є чимало архітектурних

пам’яток.

Над самою водою стоїть храм класичної

архітектури.

Запитання 6

Прочитайте текст. Виконайте тестові завдання.

Щоб зрозуміти, що це … , знову уявімо

собі обставини мовного спілкування людей

(комунікативну ситуацію). Передаючи одержувачеві

повідомлення в (1) мовній формі,

відправник усупереч своїй волі повідомляє

щось і про себе самого. Навіть коли (2) каналом

його спілкування з одержувачем є

(3) телефон, одержувач звертає увагу на ці

побічні повідомлення: він (4) довідується

про те, хто з ним розмовляє – дитинча чи

доросла людина, молода чи стара людина,

чоловік чи жінка, добре вихована, культурна,

інтелігентна людина чи, навпаки, невихована,

некультурна, неінтелігентна людина,

тутешня чи іноземець, знайома чи незнайома

людина тощо. Така є експресивна функція.


З-поміж поданих синонімів стилістично

виправдано вживати лише в розмовному

мовленні слово

варіанти відповідей

кмітливий

метикуватий

тямущий

здогадливий

розумний

Запитання 7

Правильно сказати

варіанти відповідей

жодним чином

ніяким чином

аніяк

ні в якій мірі

жодною мірою

Запитання 8

Виділений фрагмент речення Я б

і справді сьогодні дуже охоче відвідав

своїх друзів стилістично виправдано замінити

фразеологізмом

варіанти відповідей

з дорогою душею

душею і серцем

від усієї душі

в одну душу

з відкритим серцем

Запитання 9

Стилістично НЕДОРЕЧНО вжито

виділене дієслово в реченні

варіанти відповідей

З найдавніших часів люди оселялися

по берегах річок.

Злакова попелиця відкрито оселюється

на листках злаків.

Термін «суб’єкт» надійно оселився

в багатьох науках.

У втомлених очах дідуся оселилася

постійна задума.

Деякі кияни пропонували оселятися

туристам у своїх будинках.

Запитання 10

Правильно сказати

варіанти відповідей

без варіантів

третього не дано

або те, або те

або те, або інше

одне з двох

Запитання 11

Виділений фрагмент речення Сьо-

годні зранку запланував сам собі завдань

дуже багато стилістично виправдано

замінити фразеологізмом

варіанти відповідей

як маку

як цвіту в городі

як на ярмарку

як снігу

як клопоту

Запитання 12

Стилістично НЕДОРЕЧНО вжито

виділене дієслово в реченні

варіанти відповідей

Двоє учасників змагань не прийшли

на тренування.

Замовлення прийшло випадково на

інше відділення.

Ось і прийшов час задуматися про

подальше навчання.

Сьогодні до нас прийшли представники

різних субкультур.

Ідея діджиталізації прийшла до нас

із західних країн.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест