Яке місто в 1817 р. отримало статус відкритого вільного порту (порто-франко)?
На які роки припадає діяльність Кирило-Мефодіїського товариства:
Вихід якої книжки засвідчив початок національного відродження в українських землях у складі Російської імперії?
Коли відбулися події, про які йдеться в історичному джерелі?
«…Мужність солдатів похитнулася; вигляд убитих і поранених, відсутністьС.Муравйова завдали рішучого удару мужності повсталих чернігівців: вони, кинувши рушниці, розбіглися в різні боки»
Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено
Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині
У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?
Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було
Яка організація у своїх документах задекларувала такі ідеї діяльності:
«…політичне об’єднання слов’ян є тією справжньою метою, до якого вони повинні прагнути. …при об’єднанні кожне слов’янське плем’я [українці, росіяни, білоруси] повинно мати свою самостійність. Визначаємо, що кожне плем’я повинно мати народне правління і дотримуватися повної рівності співгромадян… Має існувати спільний Слов’янський собор з представників всіх племен. …правило «Мета виправдовує засоби» визнається безбожним»?
Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?
«Масонство» — це
Хто зображений на портреті?
Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії на початку XIX ст.?
Установіть відповідність між іменами діячів першого етапу національного відродження та їхніми стислими
характеристиками.
1 Михайло Максимович
2 Іван Котляревський
3 Ізмаїл Срезневський
4 Микола Цертелєв
А) автор першого твору, що засвідчив появу нової української літератури й нової української літературної мови, водночас уособлюючи початок національного відродження
Б) перший дослідник і видавець українських народних дум. Його збірка, що складалася з 10 текстів (творів),започаткувала українську фольклористику
В) учений енциклопедист, визнаний фахівець у царині історії, філології,
етнографії, ботаніки. Упорядкував і видав три збірки народних пісень, що започаткували наукову фольклористику
Г) учений, громадський діяч, з ініціативи якого було засновано Харківський університет
Д) філолог-славіст, етнограф, записував пісні й звичаї, які разом із власними коментарями опублікував у Харкові в 1833–1838 рр. у фольклорних та історико-літературних збірниках – «Запорозька старина»
Укажіть портрет історичної особи, із якою пов’язано формування козацьких полків під час французько-російської війни 1812 р.
Установіть відповідність між явищем / процесом та його наслідком.
1. декабристський рух в Україні
2. французько-російська війна 1812–1814 рр.
3. російсько-турецька війна 1828–1829 рр.
4. українське національне відродження в Наддніпрянщині
А утворення Кирило-Мефодіївського братства
Б формування козацьких полків і земського ополчення
В повстання Чернігівського полку
Г поділи Речі Посполитої
Д ліквідація Задунайської Січі
Які поняття потрібно використовувати, щоби схарактеризувати соціально-економічне життя Наддніпрянської України наприкінці XVIII – у першій половині XIX ст.?
Що було характерним для економічного розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
Позначте прізвище автора «Книги буття українського народу».
Першим ректором Київського університету був:
У цьому переліку позначені назви трьох українських історико-географічних регіонів, що на початку ХІХ століття входили до складу Російської імперії; цю територію стали називати "Наддніпрянщина".Який історико-географічний регіон є зайвим у цьому переліку?
Позначте термін, якому відповідає це визначення."Процеси, пов'язані з пробудженням національної свідомості бездержавних народів Європи, що поширювалися у ХІХ столітті; вони фактично спрямовувалися на створення націй".
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома