Контрольна робота з теми :"Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст."

Додано: 3 лютого
Предмет: Історія України, 9 клас
17 запитань
Запитання 1

У якому місті було створено першу українську громаду, що започаткувала громадівський рух?

варіанти відповідей

у Петербурзі

у Києві

у Харкові

в Полтаві

Запитання 2

Як називали після реформи 1861 р. особисто вільних селян, які до викупу землі виконували повинності на користь поміщика?

варіанти відповідей

Панщинні

Посесійні

Приписні

Тимчасовозобов'язані

Запитання 3

Причина того, що українці масово не підтримували польське повстання 1863 – 1864 рр.:

варіанти відповідей

Виступ відбувався лише в межах польських етнічних земель

Організатори повстання не зверталися за підтримкою до українців

Основною метою повстанців було відновлення незалежності Польщі в межах 1772 р. і відмова українцям у їх державності

Українці у період польського повстання готували свій національний виступ

Запитання 4

Які міста поєднувала перша залізнична лінія, споруджена у 1865 р у Наддніпрянській Україні?

варіанти відповідей

Київ – Харків

Київ – Одеса

Катеринослав – Юзівка

Одеса – Балта

Запитання 5

Назва документа, підписаного імператором Олександром ІІ  19 лютого 1861 р.:

варіанти відповідей

Валуєвський циркуляр

Емський указ

«Положення про селян»

«Циркуляр про кухарчиних дітей»

Запитання 6

Наслідок фінансової реформи:

варіанти відповідей

виникнення селянського іпотечного банку,що надавав селянству вигідні кредити

заснування Державного банку, що сприяло розширенню мережі приватних банків, сформування більш-менш чіткої податкової системи

розформування Державного банку і створення розгалуженої системи приватних банків

створення кредитних спілок, які сприяли появі значної кількості дрібних підприємців

Запитання 7

Яке з визначень відповідає поняттю "громади"?

варіанти відповідей

Легальні організації , які збирали та публікували етнографічний та статистичний матеріал про населення Південно-Західного краю Російської імперії

Напівлегальні організації культурницького і суспільно-політичного спрямування національно свідомої української інтелігенції

Українська таємна організація студентства , що виступала за самостійність України, програмовий документ якої мав назву "Визнання віри молодих українців"

Запитання 8

Оберіть варіант, в якому встановлено вірно відповідність між поняттям та його визначенням.

1) Громадівський рух; 2) Земство; 3) Київська козаччина; 4) Модернізація.

А) Культурно-освітня діяльність інтелігенції; Б) Оновлення,осучаснення;

В) Органи місцевого самоврядування за реформою 1864 р.;

Г) селянський рух у 1855 р.;

Д) швидкий розвиток економіки, перехід до машинного виробництва


варіанти відповідей

1А, 2В, 3Г, 4Б

1Д,2А, 3Г, 4Б

1Б, 2В, 3Д, 4А

1А, 2Д, 3Б, 4В

Запитання 9

Оберіть варіант, в якому правильно встановлено відповідність між реформою та наслідком її проведення.

1) Цензурна реформа; 2) Судова реформа;

3) Освітня реформа; 4) Селянська реформа.

А) поява безстанового суду, він став гласним та незалежним від адміністративної влади 

Б) надання права всім станам навчатись у гімназіях, започатковано вищу жіночу освіту

В) закриття тих видань, які торкались гострих політичних питань

Г) скасування відкупної системи збору податків, встановлення акцизного збору

Д) розвиток селянського самоврядування

варіанти відповідей

1В, 2А, 3Б, 4Д

1А, 2Б, 3Г, 4В

1Г, 2Б, 3Д, 4А

1Д, 2А, 3Б, 4В

Запитання 10

Оберіть варіант, в якому правильно вказано хронологічну послідовність подій.

А) заснування Південно-Західного відділу Російського географічного товариства;

Б) Початок польського національно-визвольного повстання

В) Створення «Братства тарасівців»;

Г) Видання Емського указу

варіанти відповідей

БГАВ

БАГВ

ВАГБ

БАВГ

Запитання 11

Оберіть ЧОТИРИ твердження, що відбивають вимоги "Братства тарасівців".

варіанти відповідей

Повна автономія України

Єдність українського народу

Поширення комуністичних ідей

Негативне ставлення до українофільства ( культурництва) при визнанні його користі для національного руху

Необхідність існування українських шкіл та вживання української мови

Боротьба з кріпацтвом

Крайній націоналізм

Запитання 12

З переліку тверджень оберіть ДВА , що характеризують діяльність історичної особи, що зображена на світлині.

варіанти відповідей

Видавав у Женеві перший політичний український журнал «Громада»

Яскравий представник молодотатарських ідей

Управитель справами Південно-західного відділу Російського географічного товариства

Історик, етнограф, археолог, підготував 15 томів «Архіву Південно-Західної Росії»

Намагався спрямувати український рух на боротьбу за федерацію в Російській імперії

Почав видавати національну газету «Терджиман»

Провідний член київської "Української громади», автор вірша «Ще не вмерла України..»

Прихильник хлопоманства, один із засновників київської «Української громади»

Запитання 13

З переліку тверджень оберіть ДВА, що характеризують діяльність історичної особи, зображеної на світлині.

варіанти відповідей

Видавав у Женеві перший політичний український журнал «Громада»

Яскравий представник молодо татарських ідей

Управитель справами Південно-західного відділу Російського географічного товариства

Історик, етнограф, археолог, підготував 15 томів «Архіву Південно-Західної Росії»

Намагався спрямувати український рух на боротьбу за федерацію в Російській імперії

Почав видавати національну газету «Терджиман»

Провідний член київської «Української громади», автор вірша «Ще не вмерла України..»

Прихильник хлопоманства, один із засновників київської «Української громади»

Запитання 14

З переліку тверджень оберіть ДВА, що характеризують діяльність історичної особи, що забражено на світлині.

варіанти відповідей

Видавав у Женеві перший політичний український журнал «Громада»

Яскравий представник молодо татарських ідей

Управитель справами Південно-західного відділу Російського географічного товариства

 Історик, етнограф, археолог, підготував 15 томів «Архіву Південно-Західної Росії»

Намагався спрямувати український рух на боротьбу за федерацію в Російській імперії

Почав видавати національну газету «Терджиман»

Провідний член київської «Української громади», автор вірша «Ще не вмерла України..»

Прихильник хлопоманства, один із засновників київської «Української громади»

Запитання 15

З переліку тверджень оберіть ДВА, що характеризують діяльність історичної особи, що зображена на світлині.

варіанти відповідей

Видавав у Женеві перший політичний український журнал «Громада»

Яскравий представник молодо татарських ідей

Управитель справами Південно-західного відділу Російського географічного товариства

 Історик, етнограф, археолог, підготував 15 томів «Архіву Південно-Західної Росії»

Намагався спрямувати український рух на боротьбу за федерацію в Російській імперії

Почав видавати національну газету «Терджиман»

Провідний член київської «Української громади», автор вірша «Ще не вмерла України..»

Прихильник хлопоманства, один із засновників київської «Української громади»

Запитання 16

З якого документу наведено фрагмент ?

"....Навчання в усіх без винятку училищах проводиться загальноруською мовою, і вживання в училищах малоруської мови ніде не допущено... Ніякої окремої малоросійської мови не було, немає і не можу бути, і що наріччя їх , яке вживається простолюдом, є та ж російська мова, тільки зіпсована нею..."

варіанти відповідей

Емський указ

Валуєвський циркуляр

Петербурзький циркуляр

Указ про кухаркиних дітей

Запитання 17

З переліку тверджень оберіть ДВА, що визначають документи, які заперечували існування української мови як окремої та накладали заборону на її вживання в закладах освіти та науковій літературі, театрі.

варіанти відповідей

Валуєвський циркуляр 1863 р.

Емський указ 1876 р.

Положення про селян 1861 р.

Маніфест Олександра ІІ 1861 р.

Маніфест про основи мов 1865 р.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест