Коренізація

Додано: 14 лютого 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Копія з тесту: Коренізація
Тест виконано: 20 разів
23 запитання
Запитання 1

Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті

варіанти відповідей

подолати масову неписьменність дорослого населення країни.

остаточно утвердити радянську владу в національних республіках.

знищити «буржуазно-націоналістичну», антирадянську інтелігенцію.

налагодити культурне співробітництво з країнами Заходу.

Запитання 2

Українізація передбачала (3)

варіанти відповідей

впровадження укр.мови в державних установах, школах

дозвіл на торгівлю

розвиток української культури було тимчасово призупинено

підготовка осіб корінної національності для керування на місцях

відновлення приватної власності

Засоби масової інформації та книги випускалися національними мовами республік.

Запитання 3

У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?

варіанти відповідей

«Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націоналістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму».

«Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках... Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво — це значить затримати його розвиток».

«Зростання української культури та інтелігенції йде швидкими темпами, що коли ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас. ...віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі».

«Замість того, щоб... розвивати зв’язок з культурою російського народу ...частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом».

Запитання 4

Коренізація - це.....

варіанти відповідей

політика залучення представників корінного населення радянських республік та автономій до місцевого керівництва та надання офіційного статусу їхнім національним мовам. 

політика українізації, ініційована національними меншинами України

політика більшовиків, направлена на переселення корінних народів України до інших регіонів СРСР

політика національних меншин, направлена на розвиток національної культури

Запитання 5

Вкажіть фото ідеолога національного комунізму, українського поета, прозаїка, публіціста Миколи Хвильового

варіанти відповідей
Запитання 6

Вкажіть дати, що відповідають вказаним подіям:

а) державні службовці отримали вказівку пройти спеціально організовані курсі з української мови;

б) чиновникам наказали користуватися українською мовою у листуванні і публікаціях

варіанти відповідей

а) 1921; б) 1925

а) 1923; б) 1925

а) 1923; б) 1924

а) 1922; б) 1925

Запитання 7

«Розстріляне відродження» – умовна назва

варіанти відповідей

покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених підчас Великого терору 1930-х років.

групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі

«шкідництвом» у 1920 – 1930-х роках.

літературно-мистецької генерації України 1920 – 1930-х років, репресованої

сталінським режимом.

плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України».

Запитання 8

Яким заходом завершилася коренізація?

варіанти відповідей

забороною української мови в УРСР

запровадженням викладання в усіх неросійських школах російською мовою

запровадженням викладання в національних школах національними мовами

забороною всіх творів, крім російськомовних

Запитання 9

У яких уривках з історичних джерел відображено особливості культурного життя України в 1930-ті рр.?

1. «Триває робота з ліквідації неписьменності. За роки другої п’ятирічки лікнеп закінчили 1,5 млн чоловік. Посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість нової радянської людини…»

2. «Для звуження впливу старої професури та викладачів реорганізовано управління вищою школою. Університети були ліквідовані, а на їхній основі утворювалисягалузевінавчальнізаклади,зокремаінститутинародноїосвіти».

3. «Партвидав, Сільгоспвидав забезпечують село творами класиків марксизму-ленінізму, брошурами, що висвітлюють кращі зразки колгоспного будівництва, агротехнічною та художньою літературою…»

варіанти відповідей

1, 2

2, 3

1, 3

1, 2, 3

Запитання 10

Укажіть факти біографії діяча, зображеного на фото.

варіанти відповідей

заснував мистецьке об’єднання «Березіль»

був членом спілки «Гарт» упродовж 1923–1925 рр.

засуджений у справі «Спілки визволення України»

заклав основи монументального мистецтва в Україні

воював у лавах Армії УНР проти більшовиків упродовж 1918–1919 рр.

автор збірки «Сині етюди», новели «Я (Романтика)»

фундатор національного кінематографа

Запитання 11

Установіть хронологічну послідовність подій.

1) Судовий процес у справі "Спілки визволеня України"

2) Затвердження Союзного договору Першим з’їздом рад СРСР

3) Ухвалення нової Конституції УРСР на ХІV Всеукраїнському з’їзді рад

4) ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації

варіанти відповідей

2, 3, 4, 1

2, 4, 1, 3

4, 2, 1, 3

2,4,3,1

Запитання 12

Установіть відповідність між іменами історичних діячів та поняттями, до яких вони дотичні.

1. Л. Курбас

2. В. Липківський

3. М. Хвильовий

4. О. Шумський


А) українізація, наркомат освіти УСРР, «націоналістичний ухил»

Б) дискусія про шляхи розвитку української літератури, ВАПЛІТЕ

В) український театр, мистецький об`єднання «Березіль», ГУЛАГ

Г) церковний собор, Українська автокефальна православна церква

варіанти відповідей

1А, 2Г, 3Б, 4В

1В, 2Б, 3Г, 4А

1В, 2Г, 3Б, 4А

1В, 2А, 3Б, 4Г

Запитання 13

Завдання, які вирішувала радянська влада в галузі культури:

варіанти відповідей

запровадження загальної обов'язкової середньої освіти.

згортання політики українізації

ліквідація неписменності серед дорослого населення

створення системи університетської освіти.

Запитання 14

Група населення, що чинила опір проведенню українізації:

варіанти відповідей

більшість населення, що у важких післявоєнних умовах не сприймали ідей відродження української культури.

державні чиновники та партійні функціонери, переважно не українці, яким інтереси українського культурного відродження були чужі, наприклад, Дмитро Лебідь, виступив з "теорією боротьби двох культур".

значна частина селянства, яка в силу своєї неосвідченості, не розуміла важливість процесу відродження української мови та культури.

українська інтелігенція, що не хотіла співпрацювати з більшовиками, вважаючи політику українізації тимчасовою й обмеженою

Запитання 15

Завдання, яке ставила влада, запроваджуючи українізацію:

варіанти відповідей

перебудова культури в Україні на ідеологічних засадах марксизму.

поширення культурних досягнень українських діячів культури в інших радянських республіках, передусім у РСФРР.

розбудова української державності та незалежності.

утвердження національної свідомості та патріотизму серед українців.

Запитання 16

Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:

варіанти відповідей

VI Всеукраїнський з'їзд рад (грудень 1921 р.).

VII Всеукраїнський з'їзд рад (грудень 1922 р.).

ХІІ з'їзд РКП (б) (квітень 1923 р.).

ІІ Всесоюний з'їзд рад (січень 1924 р.).

Запитання 17

Сутність поняття "українізація":

варіанти відповідей

добровільне вивчення української мови, запровадження двомовних шкіл, підготовка працівників, які розуміють українську мову.

запровадження державності української мови, здобуття вищої освіти тільки українською мовою, підготовка і висування кадрів української національності у партійні та державні органи.

запровадження навачання, видання книг і преси українською мовою, підготовка кадрів української національності у партійні та державні органи, запровадження діловодства українською мовою.

обов'язковість української мови для партійних і державних працівників, запровадження навчання в школах лише українською мовою, організація культосвітніх закладів, видання книг і преси українською мовою.

Запитання 18

які висновки можна зробити за данними діаграми?

варіанти відповідей

українізація не вплинула суттєво на національний склад населення

завдяки українізації зросла питома вага українського пролетаріату

у 1920роки збільшилося міське населення України

найбільші успіхи політика українізації мала в столиці УСРР

Запитання 19

"зростання української культури й української інтелегенції йде таким швидким темпом. що коли ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас "

варіанти відповідей

причини українізації

характер українізації

зміст українізації

результат українізації

Запитання 20

12. Один із засновників Комуністичної партії більшовиків України ; керував роботою народного комісаріату освіти. Активно сприяв проведенню українізаціїї школи, підготовці національних кадрів викладачів; затвердив український правопис 1928 р. Діяльність було преревано через звинувачення у націоналістичних помилках. Виведений зі складу політбюро, в подальшому застрелився.

варіанти відповідей

1. О. Шумський

2. В. Липківський

3. М. Скрипник

Запитання 21

Встановіть відповідність між діячами та їхньою характеристикою:

А) М. Волобуєв; Б) С. Косіор; В) Л. Курбас; Г) В. Липківський.

1) український режисер, актор, драматург, засновник театру "Березіль";

2) очільник ЦК КП(б)У в 1928-1938 рр., один з організаторів голодомору;

3) народний комісар освіти, провідник політики українізації в 1920-х рр.;

4) митрополит, очільник УАПЦ, розстріляний у 1937 р.;

5) економіст, автор концепції економічної самодостатності УСРР.

варіанти відповідей

А-3, Б-4, В-1, Г-5

А-5, Б-3, В-1, Г-2

А-2, Б-5, В-3, Г-1

А-5, Б-2, В-1, Г-4

Запитання 22

Назвіть зовнішні і внутрішні причини, що зумовили впровадження політики коренізації (три відповіді)

варіанти відповідей

Виконання зобов'язань, взятих на себе більшовиками на Генуезькій конференції

Формування серед міжнародної спільноти привабливого іміджу СРСР як держави, що забезпечила гармонійний розвиток більшовицьких республік

Бажання навчити українській мові шахтарів Донбасу

Потреба досягнення компромісу з селянством, прагнення розширити соціальну базу своєї системи

Намагання більшовицької влади очолити і контролювати процес національного відродження, залучивши до партії і до управління республікою представників неросійських народів

Бажання залучити до співпраці представників українського буржуазно-демократичного руху

Запитання 23

Вкажіть плакат, що відповідає поняттю "українізація"

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест