Ідейний і художній рух в культурі кінця XVIII — першої половини ХІХ ст., в основі якого — духовне життя людини, воля творчої особистості, інтерес до національної культури і фольклору, ідеалізація минулого, — це
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
Що було характерним для розвитку української культури першої половини ХІХ ст.?
Якою подією в житті Т. Шевченка відзначено 1840 рік?
За стильовими ознаками можна встановити, що зображена пам’ятка культури України є зразком архітектури
Хто є автором офортів, репродукції яких подано нижче?
Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їхньої біографії.
1. Г. Сковорода
2.І. Котляревський
3.Г. Квітка-Основ’яненко
4.М. Шашкевич
А. Народився в Полтаві. Навчався в духовній семінарії. Під час походу Наполеона (1812 р.) на Росію сформував козацький полк. З 1816 р. – директор Полтавського театру, для якого написав п’єсу «Наталка Полтавка», водевіль «Москаль-чарівник».
Б. Народився на Полтавщині. Навчався в Києво-Могилянській академії. У 1750 – 1760-х рр. викладав поетику в Переяславському та Харківському колегіумах. Останні 25 років життя мандрував Україною, писав твори («Байки харківські»).
В. Народився на Львівщині. Навчався у Львівській духовній семінарії. З 1838 р. й до кінця життя – священик у селах Львівщини. Організатор «Руської трійці». Був одним із перших перекладачів українською мовою «Слова о полку Ігоревім».
Г. Народився на Харківщині. Здобув домашню освіту. Виступив одним із засновників професійного театру у Харкові, Інституту шляхетних дівчат. Вважається «батьком української прози». 1854 р. в Парижі опубліковано французькою мовою його повість «Сердешна Оксана».
Відкриття університету в Харкові відбулося у ...
Оберіть прізвища художників (3 правильні)
Вкажіть правильне твердження
Український письменик, вчений перекладач, поет. До його творчого доробку належать байки, притчі, найвідоміша байка "Пан та собака"
Автором сатиричних п'єс "Шельменко-денщик", "Сватання на Гончарівці", "Щира любов" є:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома