Культура України кінця XVIII — першої половини XIX ст.

Додано: 26 лютого 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 30 разів
30 запитань
Запитання 1

Які навчальні заклади Наддніпрянщини були призначені для надання освіти дітям представників нижчих станів?

варіанти відповідей

А) початкові повітові училища

Б) початкові парафіяльні училища

В) гімназія

Г) початкові школи

Запитання 2

Ідейний і художній рух у культурі кінця ХVІІІ ст. – першої половини ХІХ ст., в основі якого лежить духовне життя людини, свобод

варіанти відповідей

А) реалізм

Б) класицизм

В) романтизм

Г) модернізм

Запитання 3

Засновником першого університету на території Наддніпрянщини був:

варіанти відповідей

А) М. Максимович

Б) М. Бекетов

В) В. Каразін

Г) В. Караваєв

Запитання 4

Першим ректором Київського університету ім. Св. Володимира був

варіанти відповідей

А) Михайло Максимович  

Б) Василь Каразін

В) Микола Гулак

Г) В. Караваєв

Запитання 5

Про який навчальний заклад йдеться в уривку з історичного джерела? «Місцем його заснування було обрано місто.., де вперше засяяло й звідси розлилося по всій Давній Русі світло істинної [християнської] віри. Заснований університет, названий імператорським університетом на честь великого просвітителя Русі, удостоєний прийняттям під особливе покровительство Його імператорської величності...»

варіанти відповідей

А) Чернівецький університет

Б) Новоросійський університет

В) Київський університет

Г) Харківський університет

Запитання 6

В якій галузі науки працював Тимофій Осиповський? 

варіанти відповідей

А) Медицина

Б) Хімія

В) Історія

Г) Математика

Запитання 7

Якому напрямку мистецтва притаманні звернення до античної спадщини, що проголошувалася класичною, гідною наслідування

варіанти відповідей

А) барокко

Б) класицизм

В) модернізм

Г) романтизм

Запитання 8

Григорій Квітка-Основ’яненко 

варіанти відповідей

 (1778-1843) — прозаїк, драматург, літературний критик.

(1812-1848) — письменник, педагог, видавець.

Запитання 9

Євген Гребінка 

варіанти відповідей

(1812-1848) — письменник, педагог, видавець.

 (1790-1865) — педагог, історик, філолог, письменник, поет.

Запитання 10

Петро Гулак-Артемовський

варіанти відповідей

 (1790-1865) — педагог, історик, філолог, письменник, поет.

(1801-1862) — видатний математик і педагог.

Запитання 11

Михайло Остроградський 

варіанти відповідей

(1801-1862) — видатний математик і педагог.

(1804-1873) — історик, етнограф, фольклорист, літературознавець, природознавець, педагог, громадський діяч. 

Запитання 12

Василь Каразін

варіанти відповідей

 (1773-1842) — учений, винахідник, громадський діяч, засновник Харківського університету.

 (1778-1843) — прозаїк, драматург, літературний критик.

Запитання 13

Відкриття Київського університету Святого Володимира

варіанти відповідей

1834 р.

1830 р.

Запитання 14

Відкриття університету в Харкові

варіанти відповідей

1805 р.

1810 р.

Запитання 15

Що було характерним для розвитку української культури першої половини ХІХ ст.?


Апоширення стилю бароко в архітектурі

Бкопіювання кращих зразків княжої доби

Вформування нової української літературної мови

Гвиникнення традиційного пересувного лялькового театру

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 16

Про який твір йдеться в уривку з історичного джерела?

«Бувають в історії народів дати, які немовби розривають надвоє їхнє життя й кладуть межу високу посеред рівного шляху історичних подій... Ми маємо таку історичну дату — це... рік 1798-й. Того року прилетіла перша ластівка українського національного відродження — невеличка книжка, од якої початок нового українського письменства рахуємо...»


А«Сад божественних пісень» Г. Сковороди

Б«Енеїда» І. Котляревського

В«Кобзар» Т. Шевченка

Г«Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 17

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?


А«Він став самобутнім виявом імпресіонізму в українській літературі, вдаючись до аналізу психологічного стану своїх героїв. Його творчість остаточно розвіяла сумніви, чи зможе українська література стати великою літературою...»

Б«З його ім’ям пов’язаний поворот до нового літературного і культурного розвитку. Його славу зачинателя нової української літератури, доповнює слава «батька» українського театру...»

«³н був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим...»

Г«Будучи останнім представником поезії українського бароко, він став предтечею нової української літератури, просякнувши її ідеями гуманізму та Просвітництва...»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 18

Якою подією в житті Т. Шевченка відзначено 1840 рік?


Апершим виданням збірки «Кобзар»

Барештом та ув’язненням у Петропавловській фортеці

Ввступом до Кирило-Мефодіївського братства

Гзвільненням із кріпацтва

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 19

Слова Т. Шевченка «Спасибі тобі, Богу милий друже мій великий… за “Чорну раду”. Я вже її двічі прочитав і третій раз, і все-таки не скажу більше нічого, як спасибі. Добре, дуже добре ти зробив, що подарував “Чорну раду” по-нашому» адресовано


АП. Кулішу.

БВ. Антоновичу.

ВМ. Костомарову.

ГІ. Котляревському.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 20

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

А«Він став самобутнім виявом імпресіонізму в українській літературі, вдаючись до аналізу психологічного стану своїх героїв. Його творчість остаточно розвіяла сумніви, чи зможе українська література стати великою літературою...»

Б«З його ім’ям пов’язаний поворот до нового літературного і культурного розвитку. Його славу зачинателя нової української літератури, доповнює слава «батька» українського театру...»

«³н був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим...»

Г«Будучи останнім представником поезії українського бароко, він став предтечею нової української літератури, просякнувши її ідеями гуманізму та Просвітництва...»

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 21

Хто з діячів «Руської трійці» зображений на фото?

АІ. Вагилевич

БМ. Шашкевич

ВІ. Могильницький

ГЯ. Головацький

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 22

Хто є автором картини, зображеної на репродукції?

АВ. Боровиковський

БМ. Пимоненко

ВТ. Шевченко

ГІ. Рєпін

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 23

Установіть відповідність між прізвищами діячів і фактами їхньої біографії.


1Г. Сковорода

2І. Григорович-Барський

3М. Березовський

4Й. Пінзель

АСпівак італійської оперної трупи в Орієнбаумі, член Болонської філармонічної академії, автор опер «Демофонт», «Іфігенія».

БПрацював у Львові, Монастириську, Бучачі. Автор трьох кам’яних статуй на фасаді собору Св. Юра у Львові (кінна статуя св. Юрія, постаті Святих Анастасія та Лева).

ВНавчався в Києво-Могилянській академії, служив у придворній хоровій капелі імператриці Єлизавети Петрівни, викладав у колегіумах Переяслава та Харкова, автор збірки «Сад божественних пісень».

ГБрав участь у побудові собору Різдва Богородиці в Козельці, забудові Кирилівського монастиря в Києві, підготував проект розбудови Покровської церкви в Києві.

ДНавчався співу в Італії, автор багатьох хорових концертів, романсів, перший композитор у Росії, музичні твори якого виходили друком, заклав підвалини багатоголосного хору в Росії.

варіанти відповідей

ГВБА

ВГАБ

ГАБВ

ВАБГ

АДВБ

ДВГБ

Запитання 24

Пам’ятка архітектури, зображена на фото, є окрасою міста

АЛьвова.

БОдеси.

ВХаркова.

ГКиєва.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 25

Пам’ятка архітектури, зображена на листівці початку XX ст., є окрасою міста


АКиєва.

БЛьвова.

ВОдеси.

ГХаркова.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 26

Установіть відповідність між прізвищами діячів та фактами їхньої біографії.


1Г. Сковорода

2І. Котляревський

3Г. Квітка-Основ’яненко

4М. Шашкевич

АНародився в Полтаві. Навчався в духовній семінарії. Під час походу Наполеона (1812 р.) на Росію сформував козацький полк. З 1816 р. – директор Полтавського театру, для якого написав п’єсу «Наталка Полтавка», водевіль «Москаль-чарівник».

БНародився на Львівщині. Закінчив Дрогобицьку гімназію. Перший професійний літератор. Автор поетичних збірок «Зів’яле листя» (1886 р.), «Мій Ізмарагд» (1897 р.), соціальної драми «Украдене щастя».

ВНародився на Полтавщині. Навчався в Києво-Могилянській академії. У 1750 – 1760-х рр. викладав поетику в Переяславському та Харківському колегіумах. Останні 25 років життя мандрував Україною, писав твори («Байки харківські»).

ГНародився на Львівщині. Навчався у Львівській духовній семінарії. З 1838 р. й до кінця життя – священик у селах Львівщини. Організатор «Руської трійці». Був одним із перших перекладачів українською мовою «Слова о полку Ігоревім».

ДНародився на Харківщині. Здобув домашню освіту. Виступив одним із засновників професійного театру у Харкові, Інституту шляхетних дівчат. Вважається «батьком української прози». 1854 р. в Парижі опубліковано французькою мовою його повість «Сердешна Оксана».

варіанти відповідей

ВАДГ

АВДГ

ВБАГ

БАВД

АВГБ

БАДГ

Запитання 27

Якому напрямку мистецтва притаманні звернення до античної спадщини, що проголошувалася класичною, гідною наслідування

варіанти відповідей

А) барокко

Б) класицизм

В) модернізм

Г) романтизм

Запитання 28

Найбільший культурно-освітній і науковий центр на західноукраїнських землях це:

варіанти відповідей

А) Філотехнічне товариство

Б) "Оссолінеум"

В) Товариство наук

Г) "Руський інститут"

Запитання 29

Вищий навчально-науковий заклад, до складу якого входить кілька факультетів, де викладається певний цикл споріднених наукових дициплін - це...  

варіанти відповідей

А) інтитут

Б) гімназія

В) академія

Г) університет

Запитання 30

Вкажіть автора музики Державного Гімну України «Ще не вмерла України»

варіанти відповідей

А) Іван Котляревський

Б) Михайло Вербицький

В) Микола Устиянович

Д) Семен Гулак-Артемовський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест