Культура України в другій половині XIX - на початку XX ст.

Підготовка до ДПА та ЗНО


Додано: 1 травня 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 59 разів
24 запитання
Запитання 1

Хто є автором картини, репродукцію якої подано нижче?

варіанти відповідей

С. Васильківський

І. Рєпін

В. Тропінін

М. Пимоненко

Запитання 2

Установіть відповідність між прізвищами митців і сферами їхньої творчості (фактами біографії).

1 М. Лисенко

2 М. Пимоненко

3 С. Гулак-Артемовський

4 М. Леонтович

А художник, член Товариства «передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати», «Ворожіння», «Ярмарок»

Б композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»

В живописець-баталіст, графік, автор картин «Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»

Г композитор, співак, драматург, соліст Флорентійської опери, Російської імператорської опери, автор опери «Запорожець за Дунаєм»

Д композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»

варіанти відповідей

1А 2Б 3Г 4В

1Б 2А 3Д 4Б

1В 2А 3Б 4Д

1Д 2А 3Г 4Б

Запитання 3

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела: «Він був сином мужика, і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком, і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком, і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим. ...Найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець все наново збуджуватимуть Його твори»?

варіанти відповідей

Т. Шевченка

Г. Сковороду

І. Котляревського

М. Коцюбинського

Запитання 4

Що було характерним для розвитку української культури в другій половині XIX – на початку XX ст.?


варіанти відповідей

зародження українського аматорського театру

відродження популярності полемічної літератури

українізація початкової освіти в Наддніпрянській Україні

становлення українського музичного класичного мистецтва

Запитання 5

Установіть відповідність між діячем і сферою його діяльності.

1 І. Мечников

2 С. Васильківський

3 Д. Яворницький

4 М. Кропивницький

А історія

Б музика

В живопис

Г театр

Д медицина

варіанти відповідей

1Д 2В 3А 4Г

1А 2В 3Д 4Г

1Б 2Д 3А 4Г

1Г 2В 3А 4Б

Запитання 6

Хто з українських істориків присвятив все своє життя вивченню історії запорозького козацтва?

варіанти відповідей

 А. Кримський

Д. Яворницький

М. Грушевський

Д. Багалій

Запитання 7

Установіть послідовність подій.

А відкриття Чернівецького університету

Б Створення у Львові товариства «Просвіта»

В Створення у Львові Наукового товариства ім. Т. Шевченка

Г Відкриття університету в Одесі


варіанти відповідей

АБВГ

БВГА

ГБАВ

ВБАГ

Запитання 8

Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послідовне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого відображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це: 

варіанти відповідей

класицизм

реалізм

романтизм

модернізм

Запитання 9

З ім’ям Іллі Мечнікова пов’язано

варіанти відповідей

відкриття Новоросійського університету

відкриття різних груп крові та резус-фактора в людини

створення першої в Росії (другої у світі) бактеріологічної станції

 винайдення ліків проти інфекційних хвороб – пеніциліну


Запитання 10

У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ ст. виберіть представників музичного мистецтва.

 

варіанти відповідей

М. Лисенко

І. Мечников

 С. Крушельницька

 М. Леонтович

М. Пимоненко

А. Кримський

С. Васильківський

Запитання 11

Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»?

варіанти відповідей

С. Гулак-Артемовський

 М. Вербицький

М. Лисенко

 Г. Квітка-Основ’яненко

Запитання 12

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела?

«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її « Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією».

варіанти відповідей

М. Заньковецьку

 М. Садовську-Барілотті

 С. Крушельницьку

Г. Борисоглібську

Запитання 13

Про якого історичного діяча йдеться?

Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував «Літературно-науковий вісник». Стояв біля витоків Української радикального партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину.

варіанти відповідей

Ю. Бачинський

 Ю. Романчук

 І. Франко

В. Стефаник

Запитання 14

У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?

варіанти відповідей

 Львівському

 Харківському

Новоросійському

Київському

Запитання 15

Які особливості розвитку освіти на українських землях у другій половині у другій половині XIX -на початку XXст.?(три правильних відповіді)

варіанти відповідей

Розширення мережі початкових шкіл

повне фінансове забезпечення рсвіти українською мовою

закриття семирічних реальних училищ;

опікування земствами освітньою діяльністю в Наддніпрянщині;

доступність для всіх охочих середньої гімназійної освіти;

відсутність у школах предметів церковно-релігійного змісту

платне навчання у вищих навчальних закладах.

Запитання 16

При читальнях якої організації 1912р. існувало понад 540 крамниць, 339 позичкових кас і 121 громадська комора, а протягом 1869-1918 років нею було видано 348 популярних книжечок накладом близько 3 млн примірників?

варіанти відповідей

 "Просвіта"

 Українські січові стрільці

 "Сокіл"

 Наукове товариство ім.Шевченка

Запитання 17

У чому полягали особливості розвитку культури УКраїни в другій половині XIXст.? (три варіанти відповідей)

варіанти відповідей

Обмеження вживання української мови в науковій та освітній сферах;

 різниця в можливостях розвитку через поділ між двома імперіями;

 виникнення українських громадсько-культурних об'єднань;

досягнення стовідсоткової грамотності серед українців;

домінування єдиного художнього стилю в архітектурі;

 заборона відкриття нових вищих навчальних закладів.

Запитання 18

Автор творів «За двома зайцями», «Маруся Богуславка», «Богдан Хмельницький»?

варіанти відповідей

 М. Лисенко;

 І. Котляревський;

 М. Старицький;

 С. Гулак-Артемовський.

Запитання 19

Укажіть письменників другої половини XIX ст.(три правильних відповіді)

варіанти відповідей

Л. Українка;

С. Васильківський;

 М. Пимоненко;

 І. Франко;

П. Мирний;

 М. Леонтович.

Запитання 20

Укажіть композиторів другої половини XIX ст.

варіанти відповідей

Д. Яворницький;

М. Лисенко;

 С. Гулак-Артемовський;

Д. Заболотний;

М. Заньковецька;

М. Леонтович.

Запитання 21

Що ілюструє діаграма?

Показники 1897 року, що стосуються населення України (у відсотках від загальної кількості вказаної національності)

варіанти відповідей

Кількість письменних;

 кількість вірян;

 кількість промислових робітників;

 кількість членів партій.

Запитання 22

Ханенки,Терещенки, Харитоненки відомі як ...

варіанти відповідей

 засновники перших кооперативів Наддніпрянщини на початку ХХ ст.

 українські меценати і благодійники у Австрійській імперії у XVIIIcт.

 учасники селянсько-козацьких визвольних повстань першої половини XVIIст.

українські меценати у Російській імперії другої половини XIXст.

Запитання 23

Які нові теми з’явились в українській драматургії другої половини XIX ст.?

варіанти відповідей

Пропаганда соціалістичних поглядів;

 критика діяльності таємних організацій;

 ідеалізація устрою та суспільства Київської Русі;

звернення до соціально-побутової тематики.

Запитання 24

Про кого 1907 р. С.Петлюра писав?

"..Свідома, занадто свідома діячка української сцени, це найкраще вона довела своєю 25-літньою діяльністю на ній..."

варіанти відповідей

Марка Вовчка;

 М.Заньковецьку;

С.Крушельницьку;

О.Кобилянську.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест