Лексикографія. Лексична норма

Додано: 13 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 31 раз
15 запитань
Запитання 1

Укажіть групу слів, що не є синонімічним рядом

варіанти відповідей

А працювати, робити, трудитися 

Б сучасний, модерний, оригінальний

В заперечення, протест, спростування 

Г запашний, духмяний, ароматний 

Запитання 2

Укажіть рядок, де неправильно визначено антонім до слова свіжий

варіанти відповідей

А свіжий спогад — давній 

Б свіжий вітер — легкий 

В свіжий одяг — брудний 

Г свіжий хліб — черствий 

Запитання 3

Укажіть речення, у якому потрібно обрати перше із зазначених у дужках слово

варіанти відповідей

А Заплановано (міроприємства, заходи) з нагоди свята. 

Б Сьогодні ми (відмічаємо, відзначаємо) ювілей співробітника. 

В До заяви (прикладають, додають) довідку про освіту. 

Г Туристи (поставили, розклали) намет на галявині. 

Запитання 4

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А обруч 

Б дочка

В випадок 

Г квартал

Запитання 5

Запозичене слово вжито в реченні

варіанти відповідей

А Ти будеш жарену чи варену курку? 

Б Та я ж веган, тому буду салат і гречану кашу. 

В Химині кури... Справжній хлоп повинен їсти м’ясо! 

Г У Конституції України!

Запитання 6

У реченні ВІН ТАНЦЮЄ ЧЕРЕЗ ПЕНЬ-КОЛОДУ фразеологізм виконує роль

варіанти відповідей

присудка

обставини

означення

додатка

Запитання 7

Пароніми вжито в рядку

варіанти відповідей

хоробрий, сміливий

магістраль, шосе

казка, буденність

лікарський, лікарняний

Запитання 8

Оберіть слово, яке має таке ж лексичне значення, як і фразеологізм

узяти язик на гаплик

варіанти відповідей

сваритися

сміятися

замовкнути

виростити

Запитання 9

Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд.


варіанти відповідей

Зачепити за живе, зривати маску, розплющити очі, перемивати кісточки.

Очей не відірвати, ні в казці сказати ні пером написати, хоч з лиця воду пий, писана красуня.

Брати на себе, укривати ганьбою, врізати дуба, допікати до живого.

Пекти раків, пасти задніх, зуб на зуб не попадає, правити теревені.

Запитання 10

Допущено помилку в поясненні паронімів

варіанти відповідей

авторитарний (владний, який утверджуєть­ся силою влади) ─ авторитетний (який користується автори­тетом, заслуговує на довіру)

музикальний (той, хто має здатність сприймати музику) ─ музичний (той, що стосується музики)

адресант (той, хто пише листа, телеграму тощо) ─ адресат (той, кому пишуть)

сердечний (сповнений доброзичливості,чуйності, щирий, вірний) ─ сердешний (який стосується серця; по­в’язаний з хворобами серця)

Запитання 11

Установіть відповідність між іншомовними словами та українськими відповідниками

1 анульований

2 периферійний

3 пріоритетний

4 паритетний

 

А рівноправний

Б віддалений

В першорядний

Г беззмістовний

Д скасований

варіанти відповідей

1Д,2Б,3В,4А

1Д,2Г,3А,4В

1Д,2А,3Б,4Г

1Б,2В,3А,4Д

Запитання 12

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

військовий аеродром

військовий кореспондент

військовий конфлікт

військовий шпиталь

Запитання 13

Правильними є обидва словосполучення в рядку

варіанти відповідей

А) підводити підсумки, доказати теорему

Б) влучне слово, на протязі року

В) вірне пояснення, розгорнути зошит

Г) брати участь, переказати кошти

Запитання 14

Фразеологічний зворот ужито в реченні:

варіанти відповідей

Колись і ми розбагатієм, втремо усьому хутору носа (В.Дрозд).

Ідуть дівчата в поле жати (Т.Шевченко).

Де ти ходиш, мій товариш, у далекій стороні? (А.Малишко).

Народ шукає в геніях себе (Л.Костенко).

Запитання 15

Однакові за написанням слова є омонімами у рядку

варіанти відповідей

мати сказала, мати гарний вигляд, мати у спортзалі

мати справу, мати брата, мати відповідь

мати відпустку, мати значення, мати друга

мати свій погляд, мати проблему, мати секрет

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест