Ліквідація кріпацтва та реформи 60-70-х р.р. ХІХст.

Додано: 8 лютого 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 598 разів
20 запитань
Запитання 1

1.Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

А завершенню промислового перевороту

Б скасуванню заборон щодо української мови.

В відкриттю українських кафедр в університетах.

Г зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 2

Активний розвиток сільського господарства в Наддніпрянській Україні в 70–90-х рр. ХІХ ст. стримувався

варіанти відповідей

А засиллям іноземного капіталу.  

Б поглибленням господарської спеціалізації регіонів.

В скороченням поміщицького землеволодіння.   

Г збереженням селянської общини.

Запитання 3

У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила

варіанти відповідей

А Брацлавщину.    

Б Західне Поділля.

В Східну Київщину.    

Г Південну Бессарабію

Запитання 4

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасовозобов’язаних — це основні положення

варіанти відповідей

А селянської реформи Йосифа II 1780 р.

Б аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

В селянської реформи Олександра II 1861 р.

Г земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Запитання 5

Реформи 60 — 70-х років ХІХ ст. на Наддніпрянській Україні сприяли

варіанти відповідей

А початку промислового перевороту.

Б завершенню промислового перевороту та розгортанню індустріалізації.

В завершенню індустріалізації та початку монополізації.

Г завершенню монополізації.

Запитання 6

Установіть послідовність здійснення реформ 1860 — 1870-х рр. у Російській імперії.

АУпровадження виборного (на основі майнового цензу) міського самоврядування, створення міських дум і міських управ. 1870

БЛіквідація особистої залежності селян від поміщиків, наділення селян землею та визначення за неї повинностей, викуп селянських наділів. 1861

ВСтворення виборних місцевих органів самоврядування — земств — у лівобережних та південних губерніях України. 1864

ГСкасування рекрутських наборів та впровадження загальної військової повинності строком до 6 — 7 років.  

варіанти відповідей

БВАГ

ГАВБ

БВГА

БАВГ

Запитання 7

Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки

варіанти відповідей

А технічної реконструкції.  

Б промислового перевороту.

В форсованої індустріалізації.   

Г буржуазної революції.

Запитання 8

Установіть послідовність реформ, здійснених у 1860—1870-х рр. у Російській імперії.

Аупровадження міського самоврядування 

Бліквідація кріпосної залежності селян

Взапровадження суду присяжних

Гупровадження загальної військової повинності

варіанти відповідей

БВАГ

БГАВ

АВБГ

ГАВБ

Запитання 9

Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?

варіанти відповідей

АУряд остерігався перетворення земств на осередки сіоністського руху, оскільки регіоном проходила «смуга осілості» євреїв, серед яких були поширені ідеї сіонізму.

БУряд остерігався перетворення земств на «п’яту колону» в разі війни, оскільки регіон межував з Австро-Угорщиною, із якою вкрай загострилися відносини.

ВУряд остерігався перетворення земств на центри «мазепинського духу», оскільки в регіоні спостерігалося піднесення українського національно-визвольного руху.

ГУряд остерігався перетворення земств на інструмент посилення польського впливу, оскільки в регіоні поляки-землевласники мали міцні позиції.

Запитання 10

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?

варіанти відповідей

Аутримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти

Бконтроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині

Ворганізація та проведення виборів до міських дум і Державної думи

Гздійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 11

Що гальмувало в Наддніпрянській Україні розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?

варіанти відповідей

Авиплата селянами викупних платежів

Бпереселення іноземних колоністів

Встворення військових поселень

Гвиокремлення селянських наділів з общини

Запитання 12

Панування кріпосницьких відносин в Наддніпрянській Україні припадає на період

варіанти відповідей

А1764-1812 рр.  

Б1775-1829 рр.  

В1783-1861 рр.

Г1772-1864 рр.

Запитання 13

Карикатура на Селянську реформу 1861 р. акцентує увагу на її

варіанти відповідей

Апричині.  

Брезультаті.

Впроцесі.  

Гметі.

Запитання 14

Укажіть зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України, що відбулися під впливом реформ 1860-х - 1870-х рр. у Російській імперії.

1завершення промислового перевороту

2витіснення іноземного капіталу національним

3формування ринку вільнонайманої праці

4подолання селянського малоземелля та безземелля

5зникнення дворянства як соціального стану

6розгортання трудової еміграції до США та Канади

7широке долучення селян до підприємницької діяльністі та торгівлі

варіанти відповідей

1,3,7

1,3,5

4,3,7

6,5,2

Запитання 15

Які зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України відбулися під впливом реформ 1860–1870-х років у Російській імперії?

1.     Формування високого рівня концентрації виробництва.

2.     Завершення промислового перевороту.

3.     Витіснення іноземного капіталу національним.

4.     Формування ринку вільнонайманої праці.

5.     Подолання селянського малоземелля та безземелля.

6.     Зникнення традиційного класу феодального суспільства – дворянства.

варіанти відповідей

1,2,4

1,4,5

2,3,6

3,5,6

Запитання 16

Таємне розпорядження міністра внутрішніх справ Російської імперії, що увійшло в історію під назвою «Валуєвський циркуляр», видано

варіанти відповідей

А1856 р.   

.   Б1863 р

  В1876 р.  

Г1892 р.

Запитання 17

Викрита російською поліцією «Чигиринська змова» стала свідченням діяльності

варіанти відповідей

Ахлопоманів.    

Бгромадівців.   

Внародників.    

Градикалів.

Запитання 18

Установіть послідовність суспільно-політичних подій в Російській імперії в другій половині ХІХ ст.

Апідписання імператором Олександром ІІ Емського указу про повну заборону використання української мови

Бвидання міністром внутрішніх справ П. Валуєвим циркуляру про обмеження видання книг українською мовою

Впідписання імператором Олександром ІІ Маніфесту про скасування кріпосного права

Гвідкриття в Києві Південно-Західного відділу Російського географічного товариства  

варіанти відповідей

А ВБГА

Б АВГБ

В ГАБВ

Г Б ГАВ

Запитання 19

Про який документ ідеться в спогадах М. Старицького?

«... ми вимушені були співати у концертах народні пісні на французькій мові... Тим [розпорядженням] українська мова була цілком заборонена, той [документ] не давав мені видавати і моєї драми «Не судилось», яка була... начорно закінчена та вичитана Косачкою й Кониським...»

варіанти відповідей

А«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.


БЦиркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 30 липня 1863 р.


ВЕмський указ імператора Олександра II від 30 травня 1876 р.


Г«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 20

Установіть відповідність між назвами документів та їхнім змістом.

1«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

2Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва 1863 р.

3Емський указ імператора Олександра II 1876 р.

4«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

А«Божою милістю Ми, Олександр Другий... оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів...»

Б«...не допустити ввезення в межі імперії без окремого на те дозволу... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном малоросійською говіркою; ...припинити видання газети «Киевский телеграф».

В«...Видання книг малоруською мовою як духовного змісту, так і навчальних, і взагалі для першопочаткового читання народу, припинити...»

Г«За всяке вперте непідкорення панам, хоч і без явного повстання... кріпаки піддаються покаранню різками від двадцяти до п’ятидесяти ударів...»

Д«До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів...»  

варіанти відповідей

А АВБД

Б ВАДБ

В БДАВ

Г ДАВБ

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест