Ліквідація кріпацтва та реформи 60-70-х р.р. ХІХст.

Додано: 15 лютого 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 219 разів
11 запитань
Запитання 1

1.Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

А завершенню промислового перевороту

Б скасуванню заборон щодо української мови.

В відкриттю українських кафедр в університетах.

Г зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 2

Активний розвиток сільського господарства в Наддніпрянській Україні в 70–90-х рр. ХІХ ст. стримувався

варіанти відповідей

А засиллям іноземного капіталу.  

Б поглибленням господарської спеціалізації регіонів.

В скороченням поміщицького землеволодіння.   

Г збереженням селянської общини.

Запитання 3

У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила

варіанти відповідей

А Брацлавщину.    

Б Західне Поділля.

В Східну Київщину.    

Г Південну Бессарабію

Запитання 4

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасовозобов’язаних — це основні положення

варіанти відповідей

А селянської реформи Йосифа II 1780 р.

Б аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

В селянської реформи Олександра II 1861 р.

Г земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Запитання 5

Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки

варіанти відповідей

А технічної реконструкції.  

Б промислового перевороту.

В форсованої індустріалізації.   

Г буржуазної революції.

Запитання 6

Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?

варіанти відповідей

АУряд остерігався перетворення земств на осередки сіоністського руху, оскільки регіоном проходила «смуга осілості» євреїв, серед яких були поширені ідеї сіонізму.

БУряд остерігався перетворення земств на «п’яту колону» в разі війни, оскільки регіон межував з Австро-Угорщиною, із якою вкрай загострилися відносини.

ВУряд остерігався перетворення земств на центри «мазепинського духу», оскільки в регіоні спостерігалося піднесення українського національно-визвольного руху.

ГУряд остерігався перетворення земств на інструмент посилення польського впливу, оскільки в регіоні поляки-землевласники мали міцні позиції.

Запитання 7

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?

варіанти відповідей

Аутримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти

Бконтроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині

Ворганізація та проведення виборів до міських дум і Державної думи

Гздійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 8

Що гальмувало в Наддніпрянській Україні розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?

варіанти відповідей

Авиплата селянами викупних платежів

Бпереселення іноземних колоністів

Встворення військових поселень

Гвиокремлення селянських наділів з общини

Запитання 9

Карикатура на Селянську реформу 1861 р. акцентує увагу на її

варіанти відповідей

Апричині.  

Брезультаті.

Впроцесі.  

Гметі.

Запитання 10

Укажіть зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України, що відбулися під впливом реформ 1860-х - 1870-х рр. у Російській імперії.(три)

1завершення промислового перевороту

2витіснення іноземного капіталу національним

3формування ринку вільнонайманої праці

4подолання селянського малоземелля та безземелля

5зникнення дворянства як соціального стану

6розгортання трудової еміграції до США та Канади

7широке долучення селян до підприємницької діяльністі та торгівлі

варіанти відповідей

1,3,7

1,3,5

4,3,7

6,5,2

Запитання 11

Які зміни в соціально-економічній сфері Наддніпрянської України відбулися під впливом реформ 1860–1870-х років у Російській імперії? (три)

1.     Формування високого рівня концентрації виробництва.

2.     Завершення промислового перевороту.

3.     Витіснення іноземного капіталу національним.

4.     Формування ринку вільнонайманої праці.

5.     Подолання селянського малоземелля та безземелля.

6.     Зникнення традиційного класу феодального суспільства – дворянства.

варіанти відповідей

1,2,4

1,4,5

2,3,6

3,5,6

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест