З якої відомої праці взято визначення зазначеного терміну?
Лінгвістичний аналіз тексту – це аналіз будь-якого тексту як продукту мовно-розумової діяльності людини із застосуванням лінгвістичних методів і прийомів з метою виявлення його структурно-смислової єдності, комунікативної спрямованості та інтерпретації упорядкування мовних засобів для вираження смислу.
Про який прийом/вид роботи йде мова у поданому тексті.
Цільне художнє уявлення в літературному тексті створюється взаємовпливом образних засобів, мовних одиниць різних рівнів (лексичних, граматичних, фонетичних та ін.). … передбачає рухливість мовних засобів, які розкривають основні образи та ідею твору.
Хто є авторкою класифікації текстів лінгвістичного дослідження з типології для здійснення мовного аналізу?
Що таке нарис?
До якого виду архаїзмів належать слова: злато, піїт, філозоф, глас?
За класифікацією якого мовознавця аналізується споконвічна українська лексика художнього твору?
Укажіть стиль тексту про годинник.
За часів правління намісника угорського короля Людовика Володислава Опольського у 1372-1378 роках львівська Ратуша вже була осередком міського управління з радою й лавничим судом на чолі з війтом.
Про цю Ратушу не залишилося жодної писемної згадки. Однак можна припустити, що будівля була деревяною і, можливо, її збудували теслі з Силезії і Моравії, про яких хроніст Бартоломей Зіморо- вич згадує як про запрошених до міста Володиславом Опольським.
Велика пожежа 1381 року вщент знищила першу львівську ратушу, а разом із нею згоріли всі тогочасні міські документи. Найстаріша міська книга 1382 року свідчить про те, що Ратушу вже відбудували, і ця готична будівля існувала до 1490 року, коли її ґрунтовно перебудували.
Тогочасні рахункові книги дають скупі відомості про Ратушу, зокрема про те, що 1387 року було видано указ, згідно з яким ніде в місті не можна було продавати вино, окрім пивниць Ратуші. Ці пивниці здавалися в оренду купцям, і місто мало від цього значні прибутки.
1404 року на вежі Ратуші встановили годинник, що свідчило про багатство міста. Годинник накручували слюсарі й пушкарі Йоганн Гутіяр, Петро Шеффеляр і Лаврентій Гелленбазен. І вже від цього року Львів мав свого штатного зегермайстра, який отримував із міської скарбницю гривню річної плати.
Годинникар мав повне забезпечення від міста як у грошах, так і в житлі. його помешкання було біля Ратуші в одній із ринкових кам’яниць, що мала назву Зегермайстрівська. Окрім тижневої оплати, майстер отримував ще й на оливу для змащення годинника (З газети).
… це чарівне слово у мовознавчій науці можна перекласти як «любов до слова». Це не окрема наука, а сукупність знань, що вивчають мову.
Якого слова не вистачає у першому реченні?
Про який вид мистецтва пише у своїй поемі «Лісова ідилія» І. Франко?
«Слова — полова, Але огонь в одежі слова — Безсмертна, чудотворна фея, Правдива іскра Прометея…»
У якому з поданих творів присутнє арго?
Які сюжетні лінії присутні у поемі «Гайдамаки»?
Скільки всього томів складає «Словник української мови». Наукова думка, 1970–1980.?
Оберіть правильний варіант.
У центрі тексту стоїть мовна особистість, його світосприйняття, інтелектуальний рівень, когнітивна здатність. Характерна логічна завершеність висловлювань, комунікативний намір та прагматична установка.
Одним із комунікативних завдань – описати затекст так, як його бачить автор масової комунікації.
Логічною домінантою якого поетичного твору Тараса Шевченка виступає те, що головний герой твору вночі повернувся з банкету додому п’яний та заснув:
«Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зострічає».
«Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Меж ярами над ставами
Верби зеленіють».
«І все-то те, вся країна
Повита красою,
Зеленіє, вмивається
Дрібною росою…».
Якими типами представляється художня проза?
Які найістотніші текстові ознаки виділяє А.Загнітко?
Що належить до джерел світогляду?
У яких рядках присутні яскраві приклади орнаментальної прози?
Які компоненти цілісного образу митця включає Ю.Шевельов?
Визначте загальні методи лінгвоаналізу, якими користуються всі підрозділи стилістики.
Оберіть сфери дейксису.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома